Hallo, Mijn pc start zomaar opeens niet meer op... zo raar... ik was gister wat dvd schijfjes van oude back ups op pc zetten om weer is te kijken wat ik weg kon gooien en wat ik kon houden. Ik ging toen even drinken halen en toen ik terug kwam bleek de pc opeens opnieuw te zijn opgestart... nou ja opstarten... was een zwart scherm met witte letters waar alles wordt gecontroleerd op pc van wat erin zit en opeens stopt ie bij: Fout tijdens laden van besturingssysteem (Windows XP). Heb zo'n idee dat ik nu persee de pc opnieuw zou moeten installeren met XP, maar dat wil ik juist niet omdat ik dan echt ALLES kwijt ben, ook al mijn eigen digitale foto's van afgelopen jaren... :{ Weet iemand hier hoe ik dit op kan lossen...? Is er een veilige modus ofzo en hoe kom je daar zoals eerdere windowsen? Ik moet en zal alles nog op dvd willen zetten zonder het kwijt te raken. Heb zelf al 10 jaar ervaring met windows...maar dit is me nog nooit gebeurd! Wat PC gegevens: AMD 64 3000+, 120 gb hd, 1024 mb ram, ati radion pro 9600 256 mb videokaart, dvd speler, dual layer brander, windows xp. Daar kan het niet aan liggen dacht ik zo... Alvast vriendelijk bedankt! Groeten Tim.
computer op nieuw installeren .. kijken of je de xp versie er over heen kan zetten .... kan dat niet ---> windows installeren op een andere hdd --> vervolgens je schijf toevoegen (import dynamic disk) --> bestanden recoverren --> schijf formateren --> windows opnieuw installeren --> schijf op fouten controlleren
Dus bij het installeren van XP kan je kiezen uit alles verwijderen en dan XP installeren en alleen XP installeren? Blijven je bestanden er dan staan? ZIjn namelijk super veel belangrijke bestanden...
Ik weet niet of het helpt, maar probeer dit eens: Zorg dat je cd speler als 1st boot device staat (moet je in je bios doen). Leg dan de XP cd in je speler. Voordat Windows gaat opstarten krijg je dan de keus om op te starten vanaf cd. Je krijgt dan een blauw scherm. Volgens mij is dan de onderste optie de herstelconsole. Kies die. Kies dan de Windows installatie die je wilt (waarschijnlijk gewoon op de 1 drukken), type dan het administrator wachtwoord in. Dan lijkt het alsof je nix meer kan doen, maar dan moet je FIXBOOT intypen. De herstelconsole maakt dan een nieuwe opstartsector en misschien kun je je PC dan wl weer opstarten. (werkte bij mij wel) Je kan ook de installatie van Windows XP herstellen. XP wordt dan opnieuw geinstalleerd zonder dat je harddisk wordt leeggehaald. Dat is de 2de optie van dat menu-tje als het goed is.
Super bedankt voor die tip. Mocht het ooit nog eens gebeuren dan onthou ik dat. Bleek dat de HD zodanig was beschadigd, geen idee hoe het kan (!!!) dat het PERSEE opnieuw installeerd moest worden. Ben dus alles kwijt...maarja. Inmiddels alweer 7 gb muziek gedownload dus gaat weer goede kant op . Bedankt allen voor tips!