Beste Webcam voor MSN???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 28 jul 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnekort een Webcam aanschaffen, eigenlijk alleen puur voor MSN gebruik. Ik wil wel graag tips etc voor welke goed voor gebruik zijn. :)

De prijs mag niet te duur zijn, de kwaliteit en functies hoeven niet "perfect" maar gewoon voor dagelijks MSN gebruik? Welke raden jullie aan?

Zelf zit ik telkens bij de Logitech Quickcam's te kijken. (er zijn talloze verschillende type Quickcam's) De Quickam Messenger en de Quickcam Chat zijn relatief goedkoop, maar je kan er bijv geen directe foto's (voor bijv je avatar op MSN) mee maken.

Dit is de Quickcam Messenger

En dit de Quickcam Chat

Hebben jullie verder nog tips, aanraders, andere merken of ervaringen met één van deze webcams. Post het, wat ik kan IMO geen duidelijke info vinden over deze cams en andere cams.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf een Logitech Quickcam ZOOM, ik heb die gekregen als dank voor het testen van MSN7. Ik ben er reuze tevreden over en hoor van allerlei mensen dat hij "f*cking" scherp beeld heeft:) En daar komt bij dat hij niet misstaat op het beeldscherm

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik hier de Quickcam Messenger. Leuk dingetje, goed merk, goed geschrikt voor msn. Volgens mij heb je niet meer nodig. Ik vind dat er überhaupt in die dingen weinig verschil zitten want mijn oma (ja je leest het goed) heeft ook een webcam van 15 euro ongeveer en die doet het ook prima op MSN en foto's mee maken. Je hebt ook geavanceerde van 80 euro maar alleen voor msn gebruik is dat gewoon onzin. Het verschil tussen dure en goedkope ligt het vooral in de fps (aantal beelden per seconde) en de resolutie en weer geheugen in een cam (wat totaal onzin is). Maar voor MSN is een erg hoge fps geen must. Dus ik raad je aan om gewoon een niet te dure te kopen maar ook niet een te goedkope. Die 2 die jij in je post aangeeft zijn prima webcams. Kijk ook is op http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/webcam.htm. Daar staan een hoop webcams gereviewed

Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  4. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zelf heb ik die tweede wat je geeft. Quickcam Chat oid. Wel een aardig dingetje, maar verwacht geen supermooie beelden, het is genoeg voor het MSN-gebeuren. Ik zou er niet zo veel geld aan uitgeven, want dat ding gebruik je in het begin zo nu en dan, en daarna is de lol er wel vanaf.

5. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook die quickcam zoom goed dinkie hoor, scherp beeld zoals al gezegd word en je kan er gwoon foto mee maken maar ook filmpjes en andere mogelijkhede

6. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb zelf ook de Quickcam Zoom (het plaatje klopt, maar lens was toch Blauw ? dat heb ik tenminste :) )

Hoge resolutie, genoeg voor heldere Chats met goede FPS enz.
    was toen 59€ , maar zag hem laatst staan voor 65€ 8) . de prijzen gaan omhoog :+

7. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies de uitvoering zoals op het plaatje

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ik heb precies dezelfde, erg heel goede webcam met ook goede Mic en heel scherp beeld.

9. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    msn slet ga gewoon met mensen praten!!!

10. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat ik hier eigenlijk weer niet op in moet gaan maar ik kan er nu eenmaal niet zo goed tegen. Wat wil je hier nu in godsnaam mee bereiken? En het is al zovaak gezegd; Interesseert het je niet, post dan niet.

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hij zal vast wel een ban krijgen:p

12. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

O-)

13. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb zo Kut cam (sorry dat ik het K woord zeg maarja) het is wel zo dom ding aaa wordt er gek van is een trust.
    echt man zo dom ding.
    maarja hij geeft beeld is genoeg bij mij maar 's avonds is dat erg man krijg ik beeld en dna is het af en toe donker terwijl ik de grote lamp heb aan staan en de kleien lamp op me kamer echt raar man.
    Dom ding achja. miss dat ik ooit een nieuwe koop. nu nog niet.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb een Benq DC1300, best leuk ding met macro optie maarja niet super ideaal ofzo. 1.3 megapixel.

15. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0

Vette lol , kan je je gegroeide neusharen laten zien :+ :+

16. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je met die Chat dan directe foto's maken???
    Van een vriend weet ik dat het met de Quickcam Messenger niet kan (of iemand bewijst het tegendeel hier) maar kan dat dan wel met die Chat?? (niet dat die foto's een big deal zijn, maar ik vraag het me zomaar af)
    Ik hoef een webcam idd alleen voor MSN te gebruiken en daarom is die Quickam Zoom me te duur. Ik twijfel dus tussen de Quickcam Messenger of Quickcam Chat. Allebei rond de €25, goed voor MSN-gebruik, alleen zit ik wat te twijfelen.

En weten jullie ook een goede site om eventueel te bestellen? :9 (Bol.com heeft geen cams :'-()

Laatst bewerkt: 29 jul 2005
  17. Franklin01

Franklin01 Xbox Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 29 jul 2005
  18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
  19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Is toch vet, webcam sex :+

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem bij de Media Markt gehaald. Directe foto's maken is mogelijk; snapshot knop bovenop webcam.

Deel Deze Pagina