Ik heb pas nog wat ontdekt:
Bouw in het begin heeeel weinig industrie. Zorg voor heel goed onderwijs.
Als je onderwijsquotient na een tijd hoog is, breek je al je industrie af en verhoogt de belasting voor vervuilende en productie- industrie naar 20%. Hightech industrie moet je stimuleren door daar een lage belasting voor te vragen.
Wat er gebeurd:
Er komen mooie gebouwen die geen vervuiling veroorzaken.
Nog een paar tips:
Een universiteit kost maar 50 euro per maand. Je stelt het gewoon in naar behoefte. Zodra hij gebouwt is, betaal je er iets van 1000 euro aan. Dit kan je verlagen. Dit zijn namelijk kosten voor het aantal leraren. Als je maar 100 leerlingen hebt, heb je geen 1000 leraren nodig.
In het begin heb je geen water nodig.
Bouw veel parken (ook bij je industrie)
@corossi:
Het OV brengt geld in het laatje maar kost meer.
Tolpoorten brengen veel geld in het laatje. Wat ik altijd doe: zet bij een tolpoort een parkeerplaats, bushalte, metrohalte en treinstation. Zo stimuleer je dat men verdergaat met het OV.
Ik heb nu een stad waarin ik alle stedelijke verordeningen aan heb staan. Die bedragen in totaal zo'n 7000 euro
nog een tip:
Vervang, als je stad daarom vraagt, lichtbebouwde woonwijken met dichtbebouwde woonwijken. Gewoon eroverheen. Je geeft de huidige sims die daar wonen toestemming om in de hoogte te gaan bouwen.
Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2005