[Sim City4] is het wat of niet?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Brutus, 21 jan 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat ik een nadeel van Sim City 4 vind is dat alles zo langzaam gaat. In de voorgaande delen van Sim City groeide je staat redelijk snel, maar in Sim City 4 duurt het veel langer. Heeft er ook mee te maken dat je op meer dingen moeten letten.

2. Roché

Roché GCshop

Leuk Bevonden:
    0
    Waar je mee moet opletten is dat je de running cost van gebouwen aanpast aan de grootte van je stad. Zo moet je in het begin een energieplant bouwen, maar deze moet niet op 100% runnen, maar op bv 20% (zolang hij maar genoeg stroom levert voor wat je op dat moment hebt). Dit moet je bij alles doen; politie, ziekenhuis etc. Bij ziekenhuizen zijn de running costs relatief lager bij een groot ziekenhuis dan bij een klein ziekenhuis (dus 1000 patienten verzorgen is duurder bij een kleiner ziekenhuis vergeleken met een grote). Dat soort dingen leveren veel geld op. Als je daarnaast ook missies uitvoert, stroomt het geld al snel binnen.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook. Zoals er al gezegd is, je moet er van houden. Ik vind het af en toe wl leuk om te doen. Ik wordt er alleen helemaal schijtziek van dat die sims niet kunnen auto rijden. Alleen maar files staan er, zelfs als ik de straten opwaardeer naar wegen/hoofdstraten of eenrichtingswegen aanleg. Het OV is zon gedoe om de haltes op de goede plek te zetten.
    Alleen zijn bij mij de nieuwste nvidia drivers niet compitable met SimCity 4, ik moet terug naar een hele oude versie, of hem op software render zetten maar dan ziet er er nie uit en loopt het veel slomer.

Voor degene die in geld nood komen: zoals Roche het zegt moet je het oplossen. Er zitten trouwens ook turorials bij (deluxe edition), daar worden die dingen uitgelegd

Laatst bewerkt: 20 jul 2005
  4. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel een goeie tip voor de ov. Om b.v. bushaltes goed te kunnen plaatsen kan je het best dit systeem handteren
    winkel/huis-weg-1 hokje vrij-weg - huis/winkel
    huis/winkel-weg- 1 hokje vrij-weg - huis/winkel
    enz
    enz
    zo krijg je dus lange wegen waar telkens een hokje tussen zit zodat je daar bushaltes,metrostations,kleine parkjes,standbeelden,kliniek,kleine brandweer kan plaatsen. Bij mij werkt het erg goed ik heb nu ongeveer 18000 mensen en er gaan meer met de bus dan met de auto

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je halo fan, goede tip. Alleen moet je dan nog goede plekken uitkiezen voor je bushaltes, anders heb je er op sommige plekken veel te veel (kost zoveel geld) en sommige plekken te weinig. Maar op zich wel een goed tip, anders moet ik elke keer de huizen slopen en soms opnieuw toewijzen omdat ze anders geen verbinding hebben met wegen. Is het trouwens ook mogelijk om een stad te bouwen zonder wegen, dus alleen rails of metro? Volgens mij kon dat in de vorige versies wel, alleen kost dat wel veel geld.
    Brengt het OV trouwens geld op? Lijkt mij wel logisch, maar volgens mij is dat geeneens zo.

6. Ik heb pas nog wat ontdekt:

Bouw in het begin heeeel weinig industrie. Zorg voor heel goed onderwijs.

Als je onderwijsquotient na een tijd hoog is, breek je al je industrie af en verhoogt de belasting voor vervuilende en productie- industrie naar 20%. Hightech industrie moet je stimuleren door daar een lage belasting voor te vragen.

Wat er gebeurd:
    Er komen mooie gebouwen die geen vervuiling veroorzaken.

Nog een paar tips:
    Een universiteit kost maar 50 euro per maand. Je stelt het gewoon in naar behoefte. Zodra hij gebouwt is, betaal je er iets van 1000 euro aan. Dit kan je verlagen. Dit zijn namelijk kosten voor het aantal leraren. Als je maar 100 leerlingen hebt, heb je geen 1000 leraren nodig.

In het begin heb je geen water nodig.

Bouw veel parken (ook bij je industrie)

@corossi:
    Het OV brengt geld in het laatje maar kost meer.

Tolpoorten brengen veel geld in het laatje. Wat ik altijd doe: zet bij een tolpoort een parkeerplaats, bushalte, metrohalte en treinstation. Zo stimuleer je dat men verdergaat met het OV.

Ik heb nu een stad waarin ik alle stedelijke verordeningen aan heb staan. Die bedragen in totaal zo'n 7000 euro

nog een tip:
    Vervang, als je stad daarom vraagt, lichtbebouwde woonwijken met dichtbebouwde woonwijken. Gewoon eroverheen. Je geeft de huidige sims die daar wonen toestemming om in de hoogte te gaan bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2005
  7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gode tips gates, tnx

8. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je in de originele versie geen tolpoorten neerzetten, alleen als je de uitbreiding hebt kan dat.

9. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die uitbreiding zag ik laatst voor 3 euro bij FRS :D Heb hem alleen nie meegenomen....... |:-

10. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    3 euro? Toch maar eens even gaan kijken dan maar.

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In Alkmaar:)

12. Sim City 4 is in winkels bijna niet meer te koop..

Alleen nog bij internetwinkels

13. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan geen stad maken zonder wegen. en ov levert natuurlijk ook geld op. Alleen kan je dat bedrag niet verhogen of verlagen dat is wel jammer.

14. halo_fan

halo_fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op zicht hoef je geen lage belasting te vragen om high tech industrie te krijgen want het komt toch wel als je sims goed opgeleid zijn. Met alleen een basisschool krijg producerende industrie en met een basisschool en een middelbare school krijg je high tech en als je ook nog een universiteit bouwt krijg je nog meer high tech.
    Nog even over je laatste tip ik doe dat pas dichtbebouwde woonwijken als die sims uit de lichbebouwde woonwijken een goeie opleiding hebben want als er dan een flat komt houd die de opleiding zodat je dus meer mensen heb die een goeie opleiding hebben.

Deel Deze Pagina