Kabel PC-TV

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 31 jul 2005.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat zo'n kabel, waarmee je je tv als scherm kan gebruiken.
    Nou, ik zou graag films en dergerlijke opnemen op video (scart in video en record)
    Hoe noemt zo'n kabel? En indien het opnemen niet lukt, zijn er omwegen e.d. ?

Thnx bij voorbaat

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een video capture kaart

oh wacht hangt van de tv af .. niet alle tv's kunnen als scherm gebruikt worden.

wat wil je precies doen?

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  3. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Films laten spelen en dan opnemen met m'n videorecorder op video. (dus scart in video neem ik aan, net als bij films op video opnemen via xbox)

4. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je Composiet kabels nodig of als je Tv het ondersteund S-video

5. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou je dus ook op je tv bijv. kunnen msn of internetten ?

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    opzich wel, maar dat is niet erg handig, of je zou alle lettertypes op 20/30 moeten zetten, een tv scherm is niet zo scherp als een monitor.

7. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    maar weet nu iemand of dit kan.
    Ik heb GeForce FX 5200 videokaart. Beeld (en geluid hoop ik?) op m'n tv zetten. En files uit windows mediaplayer opnemen om video. Of via wat anders.. PowerDVD ofzo.

8. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat gedaan en viel beetje heel erg tegen
    tv heb slechtere resolutie dus beeld is al minder scherp
    daarnaast moet ik mijn pc op lagere resulutie zetten wil mijn beeld precies passen op de tv waardoor ik op pc en tv lelijk beeld heb :p

of je kaart het kan kan je achterop je pc zien
    op de plek waar je beeldscherm is aangesloten. Daarnaast moet dan
    of plekje zitten die meestal geel is gemaakt waar je dan een geel plugje in kan steken of er moet een soort van p2p aansluiting zitten (geen echte p2p aansluiting maar lijkt erop, net zo'n groot rond plugje als p2p moet daarin dan)

Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    tv is meestal 720x576 of 640x480 ofzo. Het is wel handig als je een beetje lelijke xvid filmpjes hebt en die op je tv bekijkt, doordat een tv zelf al een soort anti-aliasing produceert (dus minder kartels).

Dus wat jij wil is filmps vanaf je hardeschijf afspelen op je tv en opnemen op videoband.

Dan moet je dus vanaf je video kaart (die of idd S-video of composiet moet ondersteunen) een kabeltje trekken. Welke ingangen heeft je video recorder?

Alleen scart? Of ook s-video of composiet?

Als je videokaart S-video ondersteund: "s-video naar scart"-kabel gebruiken om je videokaart op de video recorder aan te sluiten.

10. jojolo

jojolo MX1000+MX3100=DeBest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een GeForce FX 5200 moet gewoon een S-video kabel kopen en als die iet achter in je TV past moet je een Scart-to-Tulpplug converter kopen.
    En daar zit er meestal 1 bij.
    kabel erin N-View goed instellen.
    Maar je kan wel geluid maar op 1 ding tegelijk zien en dat geld ook voor film bestanden.
    Als het nu nog nie lukt kan je me toevoegen op msn

Deel Deze Pagina