[XOne] [Centraal]Telenet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Brainboy, 8 mrt 2003.

1. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Return to Castle Wolfenstein heb je wel een aardig goede verbinding voor nodig, anders is er teveel lag en wordt je in de meeste games niet toegelaten.

Rainbow Six 3, niemand weet dat, de game is nog nergens uit. Slimme vraag :{

2. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    Das wel waar over rtcw maar ik dacht dat het toch al bekend was dat je met RB6 met max 8 man op live dat heb ik toch ergens gelezen

3. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ook een vraagje ivm telenet.

Ik heb mono-aansluiting en hij zegt dns en ip niet goed enzo...
    Ik heb nog geen router. Heb ik router nodig? Want ik wilde eigenlijk gewoon elke keer kabeltje verwisselen als ik de xbox ging gebruiken.
    Alvast bedankt!!!

4. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geraak niet online?????

ik heb de xbox live kit gekocht maar ik geraak nu dus niet online, hij kan geen verbinding maken, maar ik gebruik dus geen router. de xbox zegt: dat hij geen connectie kan maken?? kan mij iemand helpen:confused: ik snap er echt nikske van.

alvast bedankt voor jullie reacties.*)

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    welke provider? welke modem? kijk even in de centrale indeze of je provider er bij staat en post daar je vraag (belgacom of telenet)

dan proberen we je zo goed als het kan te helpen

6. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja sorry maar ik vind zo gn centrale thread daarvoor. maar moet je, je eerst aanmelden op het internet ofz? want ik wil wel online geraken met de xbox.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm welke provider heb je? Kabel provider/ADSL provider enz. wat voor type modem heb je ... wat is je foutmelding ... etc?

NB zie ook deze centrale thread Telenet

8. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb telenet en een normale netwerkkaart en de melding begint bij eerst checkt ie de kabels dat is ok maar dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met xboxlive. maar zou je dan eerst ergens moeten aanmelden opt internet zelf of niet. ik gebruik dus ook geen router. ik haal de kabel gewoon uit mijn pc en steek hem in mijn xbox.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet wel de modem uitzetten alvorens je on-line kan ..

1] modem/xbox of pc uitzetten
    2] modem aanzetten
    3] xbox of pc aanzetten

10. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we hebben juist gedaan wat jij zei...
    we hebben modem afgezet, cabeltje erin gestoken dan modem terug opzetten en dan geboot met demo-cd erin ...
    duzz weten niet juist wat we fout doen ?? :confused:
    hij zegt altijd iets van dns fzo :confused:
    ja we zijn wel redelijk nooby in de shit maarja...
    thx 4 the help :D

*edit* kan het dat je je ip enzo zelf moet ingeven...

Laatst bewerkt: 24 dec 2003
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    okay je gaat eerst naar je pc afhankelijk van welke versie je hebt doe je het volgende:

Why does turning my modem off for a few minutes and then turning it on again (power cycling) fix the "DNS Not Resolved" problem?

Some modems are configured to "remember" the MAC address of the device that is connecting through them. By power cycling the modem, it "forgets" about your PC and will let your Xbox through. Generally, this occurs because your ISP is only allowing you to connect with one network device at a time. You may want to ask your ISP what options they offer for simultaneously connecting multiple devices.

Als je je modem niet elke keer wilt resetteb kan je het volgende doen

je hebt je mac adres en ip gegevens nodig van jouw pc en deze moet je handmatig in je xbox zetten (zo vind je je mac en ip adres (noteer alles)

How do I find my PC's MAC address?

To obtain your PC's MAC address in Windows 98 or Windows ME:

From your PC, click the Windows Start button and select Run.
    Type winipcfg and select OK.
    In the window that is displayed, click the More Info button.

Your PC's MAC address is listed as Adapter Address.
    To obtain your PC's MAC address in Windows 2000 or Windows XP:

From your PC, click the Windows Start button and select Connect To, and then select Show All Connections.
    From the Network Connections screen, right-click Local Area Connection and select Status.
    From the Local Area Connection Status screen, select the Support tab and click Details.

Your PC's MAC address is listed as Physical Address.

De volgende stap:

Verder kan je deze gevens invoeren onder connect --> en dan de gegevens in voeren in de settings menu ....

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    To obtain your PC's MAC address in Windows 2000 or Windows XP:

From your PC, click the Windows Start button and select Connect To, and then select Show All Connections.
    From the Network Connections screen, right-click Local Area Connection and select Status.
    From the Local Area Connection Status screen, select the Support tab and click Details.

Your PC's MAC address is listed as Physical Address

Je kan je ip adres ook vinden in de command promt door

ipconfig (intetikken)

Ipconfig /All

Dan krijg je een hele riedel informatie en ergens staat

Physical Address. . . . . . . . . : 00-60-44-4E-6A-23

of zoiets dergelijks. Dat is je MAC adres. Je kunt hem ook vinden met "netstat -r". Dan komt ie op de 1e of 2e regel (maar zonder de streepjes tussen de getallen).

**NB ik ga straks jouw thread samen voegen met de centrale telenet thread ... zo blijft de kennis centraal

13. el powkoz

el powkoz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn ip doet het al alleen geef ik nog altijd de foute dns servers aan. welke 2 moet je daar intikken??? want als ik die ipconfig /All doe krijg ik daar een hoop codes moet je dan die onderste 2 intikken? wan je moet een gewone dns server ingeven en dan nog een. dus waar kan ik die vinden? ps ik het windows 2000

oke het is dus gelukt. alleen aanvaard hij mijn visa kaart nog niet. is dat omdat ik die pas vannaf vandaag het of is dat niet normaal???

Laatst bewerkt: 24 dec 2003
  14. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    ik had hetzelfde probleem... wat je doet:
    -je zet je modem een tijdje af en plugt de inetkabel in je xbox
    -na een tijdje zet je je modem trug op (zorg dat er ff oranje lampjes flikkeren)
    -dan speel je een uurtje offline (telenetmodem raakt gewent aan xbox zeg maar...)
    -en na een uur probeer je nog is, laat dat uur je xbox dus wel aan staan hè!!!

het is raar maar waar, het werkt zo en niet anders...
    ben er ook 3 dagen mee bezig geweest dit uit te zoeken :confused:

15. Boesy92

Boesy92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OK hier ga ik :D
    ik heb Telenet Mono, en ik wil Xbox Live, Maar gaat het om via je modem ofzo rechtstreeks naar de xbox en pc te gaan tegelijkertijd zonder 1aftesluiten?
    want mijn broer is verslaafd aan pc en ik aan xbox8)
    want ik heb gekeken voor een router is toch eigenlijk wel wreed duur, of niet soms? :confused:

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt telenet expressnet (mono bestaad niet meer) ... je kan via inernet delengaan werken (maar dan moet je je pc aan laten staan en moet je een cross kabel van je xbox naar je pc laten lopen ... als je xbox in een andere kamer staat is een router verstandiger ... zie de router thread (een goede router kost rond de 50-60 euro) net zo veel als een normale xbox game

17. Boesy92

Boesy92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mn Xbox en Pc staan 10m van elkaar dus dacht ik eigenlijk dat het de moeite niet was voor een router te kopen...
    en als je je pc daar dan laat aanstaan kan je dan ook op internet met je PC als je op Live bent aant spelen. en die crosskabel naar waar moet je die dan brengen en wat heb je daar nog voor nodig?
    en wat is delengaan? :confused: |:-

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja je kan gewoon nog internetten (downloaden is wat lastigger, vanwege de band breedte)

Voor vragen over internet delen /ics zie de draad Dan blijft de kennis centraal :)

19. Boesy92

Boesy92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatste vraag: Als ik nu dat verbindt dan heb ik nog een tweede netwerkkaart nodig?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja (tenzij je een usb modem hebt of een hub) en je 1 pc op internet delen hebt gezet

Deel Deze Pagina