Ik weet van vrienden dat een xbox soms best rare geluiden kan maken zoals bijvoorbeeld als hij aanstaat het zegmaar gierende geluidje (waar ik geen last van heb hoor) Maar als ik een game speel bijvoorbeeld Gta Vice City.Ik start hem op en hij speelt gewoon dan ingame als ik bijvoorbeeld een mssie ga doen dan moet hij laden om verder te gaan maar wat gebeurd er dan ik hoor dan krakend geluid.Nu is er nog nooit een melding op me tv scherm gekomen van: 'disc is damegd of 'Disc is dirty' dus er zal wel niks aan de hand zijn,maar wie heeft het ook? Als je xbox laad dat hij krakend geluid maakt.Me xbox is nog geen 1 jaar oud heb hem gekocht vorig jaar november. Groetjes
Ik heb net zoiets gehad (alleen bij morrowwind melding dirty disc ). Kreeg later ook problemen met het laden van games. Nog later werkte de eject button ook niet meer naar behoren. Na controle (+ reparatie) bleek o.a. de drive niet goed te zijn. Gelukkig zit er 2 jaar garantie op, dus als 't te erg wordt ms bellen
'T zal wel je DVD-Drive zijn, mijn philips heeft dat ook wel eens bij originele spellen gehad. Als je nog garantie hebt gewoon ff de service lijn bellen voordat ie echt dood gaat. Anders afwachten wat er gebeurt
mijne kraakt wel een beetje, hij heeft het er met sommige spellen echt moeilijk mee tegenwoordig, is goed te merken dat ie al weer 3 jaar oud is... Maar verder heb ik nooit echt een probleem gehad met dirty disc error of wat dan ook dus ik ga er maar vanuit dat ie het nog een half jaartje vol kan houden, daarna krijgt ie rust
hij heeft het over de DVD-drive niet de kit, dus hij bedoeld dat apparaat waat je die cd'tjes in stopt...
Misschien heb je wat aan deze threads: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=69151&highlight=xbox geluiden http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=61036&highlight=xbox geluiden Er zijn vast wat meer threads, gebruik even de search. Succes Probeer eens een drive cleaner.
Dat had nintendo dan vroeger beter voor elkaar met die cartridge drives. Bijna elke xbox die ik ken heeft na 3,5 jaar zijn beste tijd gehad qua dvd drive. Gewoon opsturen met garantie , anders wachten tot november op de 360.
Ook mijn xbox is recentelijk overleden (foutcode 07), en helaas al weer bijna 3 jaar oud. Aangezien ik geen zin heb om €110,- te betalen voor de laatste paar maandjes zou ik graag een andere, legale, manier willen weten om dit op te lossen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de harde schijf van een andere xbox over te zetten zonder andere aanpassingen en zoja, is het dan nog mogelijk om via Live! te gamen. (ik ga er vanuit dat dit niet onder "illegale praktijken" valt omdat ik verder niks aanpas maar alleen een kapotte box wil repareren en alleen mijn officiele spellen wil blijven kunnen spelen)
Reparatie is mogelijk, maar daar mogen we hier niet over praten omdat er een paar tussenstappen plaats vinden met materiaal wat hier niet toegestaan is. Xbox live hoeft geen probleem te zijn voor iemand met verstand van zaken.
mn xbox begint ook kuurtjes te vertonen.. beetje schokkeriger gworden enzo, maar ja, wat doe je eraan heb em nu toch al vrij lang, dus maakt me niet zoveel meer uit.
mijne maakt ook een enorm ratelend geluid. ik heb hem opengamaakt, schoongemaakt, hdd eruit gehaald en laten draaien, laten daaien met de dvd naast de xbox, met mijn hand op t cdtje, zodat ie niet wegvliegt, en toen maakte ie geen geluid... ik snap er niks meer van, ik denk dat de cd ergens tegenaan rost, want ik krijg soms ook krassen op me cdtjes, maar ik weet niet waartegen en waardoor... iemand ideeën?
schoonmaak cd van en goede games winkel heeft mij geholpen, anders kan het meschien zijn dat je drive kapot is, jammer dat je hem open hebt gemaakt want anders had je gratis een nieuwe gekregen.... een nieuwe kopen is rond de 40 euro
hij is al 3 jaar oud ofzo, probleem opgelost trouwens, opengemaakt, nog eens goed gekenen, en onder de sticker waarop staat: DONT PRESS ON THIS SURFACE of zoiets, boven op de xbox dat een deuk... onder de sticker zat een rond metalen schijfje.. op de vensterbank neergelegd, en een paar klappen met een hamer gegeven... de vensterbank ook nog kapot geslagen... daarna met wat plakfineer dichtgemaakt, maar gewone tape zal ook wel werken... fineer hadden we toevallig liggen, en van die sterke grijze tape niet maargoed, vastgeplakt, weer in elkaar gezet en voila, alles doet het weer