Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt _O_
     
  2. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ikheb een vraagje

    ik heb nou een of andere oude seagate 160 gb harde schijf... maar ik wil dus een grotere kopen nu zag ik deze bij alternate.nl

    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=A9AI09

    is dit wat of niet?

    ik wil hem gebruiken met gamen maar wil ook dat hij een snelle toegangstijd heeft.. 8 ms is volgens mij best wel goed alleen die 8 mb cache.. is dat niet weinig?
     
  3. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit word dus mun nieuwe systeem die ik rond oktober ga aanschaffen.

    AMD Athlon 64 3000+ (1,8 GHz) (Retail, OPGA, "Venice", boxed)
    Kingston DIMM 1 GB (Retail, 2x512 MB, ValueRAM, 400X64C3AK2)
    Asus A8N-SLI (Retail, sound, RAID)
    XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Ed., Retail ( of de gewone? prijsverschil is 20 euro....)
    1 dvd-lezer en 1 dvd brander( welke???)
    Welke hdd? ongeveer 160 gb... serial ata 150 of 2? of een andere...????

    Ik ga dit systeem gebruiken om vooral op te gamen.
    Ik neem aan dat alles past op de genoemde onderdelen.

    Mijn huidige systeem:

    P4 2.4
    512mb
    fx 5200 agp

    preformence zal denk ik wel te merken zijn :cool:

    Als je iets hierover te zeggen hebt dan hoor ik het graag!
    En ik denk dat ik later meer vragen heb dus dan stel ik ze wel.

    Alvast Bedankt!!!

    ps: ik al vaker gevraagd welke systeem etc...maar omdat budget veranderd is moet ik mun systeem een beetje aanpassen, hopelijk hiervoor begrip.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2005
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    welke is beter?

    AMD 64 3000+
    2x256MB PC400 DDR
    80GB MAXTOR 7200RPM
    Nec 3.5 diskettestation
    350W ATX kast
    Onboard 3D sound
    128MB ATI Radeon 9550 SE
    350W OEM VOEDING
    ASUS K8V-X

    of

    AMD 64 3000+
    ASUS K8N NFORCE 3
    512 MB PC400 DDR
    40 GB MAXTOR 7200 RPM
    Nec 3.5 diskettestation
    DELUXE CASE BLACK
    Onboard 3D sound
    128MB ATI Radeon 9250 SE
    400W DELUXE
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    die eerste
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    ik ben na anderhalve week vakantie weer terug, en zet mijn pc weer aan, maar mijn op mijn monitor overheerst de kleur blauw! Nu ben ik er achter gekomen dat mijn scherm gereset is, en ik wil het weer naar de normale kleur hebben! Weet iemand wat een beetje de normale kleur instellingen zijn?
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @mr E: die 1e is over het algemeen beter, maar als ie de voeding van de 2e had zou ie nog beter zijn :cool:
     
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    het moederbord had geen firewire, dus misschien kan ik mn ma nog overtuigen om voor deze te gaan..

    AMD 64 3000+
    Asus K8V Deluxe 64 BIT
    512 MB PC400 DDR
    80GB MAXTOR 7200RPM
    Nec 3.5 diskettestation
    350W ATX kast
    Onboard 3D sound
    128MB ATI Radeon 9550 SE
    350W OEM VOEDING

    als de assemblagekosten er af mogen als ik de onderdelen zelf ophaal, dan koop ik misschien een 400W voeding erbij..
     
  9. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    help O-)
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    8MB cache is prima hoor :), 2MB cache moet je gewoon laten liggen.
    En die 8ms is idd lekker snel. Deze schijven van Hitachi komen erg goed uit de testen.

    @Mchief

    Om welke monitor gaat het? Wel vreemd btw, normaal zijn de fabrieksinstellingen gewoon goed, dus ook als de monitor gereset wordt. Wat zijn de instellingen waar het om gaat? Dat wil per monitor ook nog weleens verschillen.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2005
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hadden eerst een monitor die gelig beeld gaf, bleek dat ie alleen maar geel kon, en dat de rest aan het doodgaan was
     
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4

    Ik ook help O-) :D
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2005
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had net m`n post hierboven aangepast, maar explorer liep gvd vast :mad:

    Nog maar`n keer dan :cool:

    Voor een meerprijs van 20 euro zou ik de Extreme Gamers Edition nemen. Deze is gewoon net iets sneller dan de gewone versie.

    Voor de hdd zou ik kijken naar een s-ata hdd. Met name de laatse reeks van Maxtor (DiamondMax 10) en die van Hitachi. Deze laatste generatie s-ata schijven zijn sneller dan de oudere IDE schijven.

    Een goede dvd-speler is de D16 dvd-speler van MSI. Deze haalt continu de hoogste leessnelheden. Een goede dvd-brander is de LG GSA-4163. Deze schijnt continu de hoogste schrijfsnelheden te halen. Maar die van Nec zijn ook erg goed. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.

    Verder passen alle onderdelen prima op elkaar, die jij hier noemt.
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4

    k bedankt!

    Nu heb ik net gelezen dat amd ook boxed processors verkoopt zonder koeler, waneer gaat dit gebeuren en welke koeler is dan een leuke koeler ( zalman ??? :cool: ) Of is een gewone boxed versie ook een goede keus?

    ik zie bij komplett.nl 2 maxtor diamantmax hdd, 1 met een 7 pin poort en de andere met een 22 positiestekker. ze kosten bijde hetzelfde tot nu toe...

    deze 2:

    http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=302257&view=detailed

    http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=309275&view=detailed



    verder heb ik nu geen vragen meer ;)

    ps: nog explorer das zooo 2004 ;) , neem firefox _O_ 8)
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2005
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    boxed is goed genoeg, zelfs voor licht overklokken
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb even een vraag over mijn virtueel geheugen van me pc,
    nu is het nog zo als ik een game als Swat 4 zit te spelen, dat ik na een tijdje als ik het spel afsluit een melding krijg van: uw virtueel geheugen word vergroot omdat er niet genoeg bladieblaat is/was...ja een hele tekst balloon met gezeur. Maar ik krijg dus elke keer na het spelen diezelfde tekstballoon, wat raar is want hij moet dus elke keer dat virtueel geheugen vergroten:confused:. En nu komt mijn vraag: Als ik nu mijn Mb RAM ophoog van de nu 256mb naar 512 of nog hoger, ben ik dan van dat gezeur af??

    Bijvoorbaat dank. :)

    Edit: ik weet trouwens niet of dit wel de goeie topic is omdat te vragen, maar aangezien ik dus de vraag heb van 'of ik dus extra RAM geheugen moet kopen, om van dat gezeur af te zijn' dus toch maar even hier post.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2005
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Als je meer ram hebt, gaat volgens mij het virtueel geheugen ook automatisch meer omhoog. Je kan het ook handmatig ergens instellen, al weet ik niet waar (en of het met een progje moet of niet..)
     
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ga denk ik niet overclocken, maar is de boxed versie ook stil genoeg, of toch iets anders....
     
  19. Levathian

    Levathian Team XBW

    Berichten:
    248
    Leuk Bevonden:
    0
    de boxed versie is van goede kwaliteit en inderdaad stil genoeg.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Windows wil minimaal 1GB kunnen adresseren. Standaard maakt het een wisselbestand aan tussen de 768MB en de 1536MB. Omdat dit geen vaste grootte is, wordt dit bestand elke keer op een andere plek aangemaakt, ergens op de partitie.

    Beter kan je een wisselbestand aanmaken, die een vaste grootte heeft. Dit kan je instellen bij: Configuratiescherm => Prestaties & onderhoud => Systeem => Tabblad geavanceerd => Instellingen (onder het kader prestaties) => Tabblad geavanceerd => Onderin op wijzigen klikken. Dan kan je bovenin een partitie kiezen waar het wisselbestand op wordt gemaakt. Als je een vaste grootte opgeeft, bijvoorbeeld 1024MB als begin grootte, en 1024MB als maximale grootte, dan maakt ie een wisselbestand aan van 1024MB, en dat zet ie op een vaste plek neer, op je partitie.

    Het beste kan je effe deframenteren, voordat je dit doet. Hoe verder het wisselbestand naar achteren wordt gezet, des te trager ie wordt.

    In principe zou je met 256MB geheugen het wisselbestand op 768MB kunnen zetten, zodat Windows 1GB kan adresseren. En voor 512MB op 512MB, en voor 768MB op 256MB. Wanneer je 1GB+ geheugen hebt, kan je het wisselbestand zelfs uitschakelen. Alleen gaat dit niet altijd op!! Sommige programma`s en games willen gebruik maken van het virtueel geheugen, ook al heb je 4GB aan ram in je pc zitten. Persoonlijk maak ik altijd een wisselbestand aan van 1GB. Maar je zou het eigenlijk zelf even moeten proberen, wat het beste werkt voor je pc :cool:.

    @Ghost Leader,

    De boxed koeler is idd stil genoeg. Hij loopt bij mij nu op nog net geen 1000rpm, en de cpu is 32 graden.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina