Problemen met Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Diamond_X, 14 mei 2005.

1. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Na een tijd trouw dienst te hebben gedaan geeft mijn Xbox nu toch echt aardig wat problemen.

Een overzicht:
    1. Als ik hem op een dag voor de eerste keer aanzet om te gaan gamen is alles ok. Start snel op, game start op en spelen maar.

2. Maar als ik dan een andere game in de Xbox wil stoppen gaat het mis en komt de meldig Game/DVD niet herkent, vuil, etc.

3. Als ik de Xbox nu herstart gaat dat ubertraag en de DVD lade wil niet meer open of soms na heel lang wachten. Game/DVD wordt dan nog steeds niet herkend.

4. Als ik hem nog een keer opnieuw start blijft hij zelfs hangen bij het Xbox logo.

Herstarten, stroom eraf, etc. helpt allemaal niet.
    Ik heb ook even gekeken bij de Microsoft supportpage en daar staan mijn problemen min of meer tussen. (Statusindicator blijft knipperen, CD-lade gaat niet open, Game start niet). Volgens die supportpage zou het een intern probleem kunnen zijn (kan dus van alles zijn).

Hebben meer mensen bovengenoemde problemen met hun Xbox (of gehad)? En weet iemand waar deze problemen aan kunnen liggen (DVD-drive, software Xbox).
    En heeft iemand ervaring met Microsoft en het op laten halen/op sturen? Hoe lang ben je hem gemiddeld kwijt? En worden problemen gratis verholpen? Want volgens mij is m'n garantie al lang verlopen.

Uiteraard kan ik ze meteen bellen, maar ik wilde eerst even horen of meer mensen ervaring met dit soort Xbox problemen hadden/hebben.

Tnx! :)

Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben gelukkig nog nooit verder gekomen dan stap 2. Maar ik moet het dan soms 20x proberen voordat een spel het doet. Gelukkig is dit niet bij alle spellen.

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ligt aan de DVD-Drive

4. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is je harde schijf soms zo goed als vol? dan is ie mss trager

5. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ligt volgens mij aan de DVD drive, misschien slijtage?
    Maar bel maar gewoon naar de XBOX helpdesk en meestal heb je hem na twee weken weer terug. (Ophalen duurt 1 weekje oid)

6. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat heeft er dus totaal geen reet mee te maken.

7. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Defecte dvd-drive.

Als ie blijft haperen bij het xbox-logo betekent dat meestal dat de kabel van de dvd niet goed aangesloten is of dat deze niet reageerd oid.

8. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    OK, tnx voor de reacties.

9. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je 'm laten ophalen dan? Heb ik wel gedaan, maar als je garantie al lang verlopen is, is het natuurlijk niet gratis. Wordt binnen 5 werkdagen opgehaald en was daarna binnen 3 dagen terug. Ik was 'm dus nog geen 2 weken kwijt, zeer goede service!

10. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Om nou niet een nieuw topic aan te maken stel ik mijn vraag hier:

Elke keer als ik mijn XBOX aan zet moet ik mijn klok opnieuw instellen. Hoe kom ik hier vanaf? Ik heb het toennet ingesteld bij opties maar ik heb het resultaat nog niet gezien..

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Haal je elke keer de stroom van de xbox af? Een schakelaar op je stekkerdoos die je omzet? Het knopje van de nieuwe voeding?

Dit komt namelijk alleen voor als de stroom van de xbox is geweest.

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Aha...ja ik zet het knopje altijd na gebruik uit. Bedankt voor de reactie. Doen jullie dat niet dan knopje uitzetten?

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Van de voedingskabel? Nee, nergens voor nodig. Daar is hij ook niet voor trouwens, dat is alleen een test om te kijken of het kastje nog werkt.

14. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil hem laten ophalen. Maar alleen als het gratis is of voor een heel kleine bijdrage. Het is tenslote de fout van Microsoft. Moeten ze maar betere kwaliteit spullen in de Xbox stoppen. Wat was jij trouwens kwijt? Of viel het nog binnen de garantie?

15. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Klote zooi...Xbox garantie was 3 maanden verlopen... eventuele reparatie kosten 110,20 euro. Dat dacht ik dus niet! Daar heb ik ook een nieuwe Xbox voor.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou dan kan je hem net zo goed open maken en alle kabeltjes checken....

17. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Is een optie :)

18. Diamond_X

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem opengeschroefd... stof weggehaald, lens schoongemaakt, kabels gecheckt.... geen resultaat.
    Hoe kan ik de voeding eventueel nog checken op werking en eventuele voltage wisseling/lek. Zijn hier meetpunten voor? En zo ja kan dit met standaard voltage meter? En een heel klein stukje aan dat potschroefje draaien van de DVD-speler..heeft iemand daar al eens resultaat mee gehaald?
    Als dat ook allemaal niet werkt heb ik denk ik alles geprobeerd en ga ik er een nieuwe DVD-drive ingooien...

Laatst bewerkt: 18 jul 2005
  19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Voeding heeft er niks mee te maken. Er zijn wel mensen die hun drive pot tweaken, maar ik denk niet dat het in jou geval veel zal uithalen.

20. prutz0r

prutz0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij komt er in paar verschillende talen te staan dat k moet bellen naar helpdesk en er staat dan een 10 in beeld weet iemand wat dit betekent??

er staat ook hele tijd dat hij me xbox cd's niet meer leest maar gewone muziek cd leest hij wel:confused: wat moet ik hier aan doen?

Deel Deze Pagina