waarom

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door crayzico, 8 aug 2005.

1. crayzico

crayzico Non-wanker

Leuk Bevonden:
    0
    het is iedereen wel opgevallen dat xbox 360 drie 3.2 Ghz cores heeft klinkt allemaal geweldig enzo want we weten allemaal hoe groot het verschil is dat met xbox 1, dus dan zouden we in theorie een verbetering van minstens 4 moeten toch.
    Jammer dat de meeste ontwikkelaars hier anders over denken je hoort talloze berichten op diverse techsites waar ze vooral klagen over multicore proccesoren en waarom omdat ze bijna opnieuw moeten leren programmeren de meeste codes werken gewoon niet of zorgen voor performancedrops. Zelf vind ik ook raar dat ze gelijk zijn overgestoken naar multicore zonder er bij na te denken wat de uiteindelijke kosten en gevolgen zijn.

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet juist zeggen dat ik het een heel logische stap vindt. Je kunt er zoveel meer mee (ook tijdens het gamen). Het zou me niks verbazen als bijvoorbeeld 1 core (of de helft daarvan) tijdens het film kijken je friendslist enzo checkt. Of de nummers van je iPod mooi laat laden. Voor de rest: Waarom dit topic?

3. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Lol een beetje nuttelose vraag. M$ volgt gewoon de evolutie van de PC, Multi-Core processors worden steeds belangrijker voor de PC omdat chip fabrikanten (eindelijk) inzien dat eindeloos meer Ghz niet veel meer rendement opleverd. Dus programeurs zullen het minder moeilijk hebben met het programeren voor de X360 dan Bijv. de PS3. De PS 3 gebruikt een cell-chip waarvan de architectuur volledig vreemd is dus daar zullen developers meer moeite mee hebben dan met de triple core chip van M$...... digo yo!!!

4. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zet je dat niet bij xbox feiten en geruchten,...

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat het geen feit, noch gerucht is. ;)

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft gebruikt die drie PowerPC cores, omdat die goedkoop zijn en veel kracht leveren voor een lage prijs.

Alle PC's zullen binnen enkele jaren een multicore CPU hebben omdat voorlopig het 'dak' bereikt is qua Megahertzen. Kortom, om toch snellere PC's te krijgen zullen computers meer processors krijgen in plaats van één processor met meer snelheid. Verder weten alle 'goede' programmeurs al jaaaaaaaren dat dit er aan zat te komen. Dat neemt niet weg dat er een radicaal andere manier van programeren nodig is, en als ontwikkelaars lui zijn of geen tijd hebben om dat te doen, dat zal vooral het geval zijn in de beginjaren van deze nieuwe generatie, dan krijgt je weinig rendement uit de nieuwe CPU cores. Als je wel multicore programeert, dan is het mogelijk de kracht van de CPU's te benutten en dan krijg je een hele hoop aan extra mogelijkheden.

Dus, wederom is het aan de ontwikkelaars en het budget van de titel, hoe deze uit zal pakken en de CPU's of GPU zal benutten. Net als met Xbox 1 zul je lelijke titels hebben, slechte titels, mooie titels, etc. In dat opzicht zat er niet zo veel veranderen.

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Doordat ze multicore moeten programmeren is er nog veel winst te halen uit wat meer ervaring met het programmeren van deze games. Daardoor zullen de laatste generatie games op de xb360 er stukken beter uitzien dan de nu aangekondigde. Dat verschil is denk ik nu nog groter dan normaal waar de laatste games er ook al beter uitzagen. Maar multicore is idd bij programmeurs nog iets waar ze erg aan moeten wennen, dat kun je uit verschillende bronnen ook lezen.

Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  8. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Wat wil je dan?? Multicore heeft de toekomst. 1 core met een snelheid van bijvoorbeeld 10 ghz nu in zo'n ding stoppen kan gewoon niet....hij wordt en veels te warm en hij gebruikt veels teveel stroom. krijg je effe een energie rekening waar je scheel van gaat kijken. Ook zijn 3 losse cores gewoon goedkoper. Tenzij jij natuurlijk 2000 eurie voor je xbox360 wil dokken.

En die programmeurs wennen er heus wel aan. Ze moeten niet zo zeiken. Dit zat er al jaren aan te komen dat men zou overstappen naar meerdere cores in een systeem dus hadden ze zich best op voor kunnen bereiden. Ze moeten er gewoon gewend aan raken en je zult zien dat de games daarna steeds beter worden.

Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  9. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    als die dingen minder goede kwaliteit bieden kan je natuurlijk ook de spellen goedkoper maken. WAt mij betreft vind ik de beeldkwaliteit niet eens heel belangrijk (natuurlijk moet het niet teruggaan naar nintendo 64 kwaliteit in deze vooruitgang) maar vind het belangrijk dat laadtijden terugdringen heb er ooit nog eens een topic voor geopend maar laadtijden geven het spel gewoon een k.u.t. nasmaak net zoals KOTOR en Fable.. WAt dat bedreft vind ik Sudeki echt een geweldig spel (jammer genoeg is de speeltijd gewoon erg kort) want daar zaten alleen maar verborgen laadtijden in... Maar goed tegenwoordig let eigenlijk alleen maar iedereen op het pracht en praal en dat vind de mainstream gamers geloof ik ook alleen maar belangrijk. Natuurlijk lijkt het nu of ik van die review lui achterna wil gaan... jammer gewoon dat tegenwoordig meestal alleen maar het uiterlijk van de game belangrijk is terwijl af en toe het spelconcept wat achter blijft.

zo ben ik ook weer mijn ei kwijt....

10. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je natuurlijk niet zo stellen, het productieproces moet daarbij ook worden verbeterd als je die snelheid wilt halen wat dus de hitte en het spanningsverbruik verlaagt.

Deel Deze Pagina