.cue , wat kan ik ermee?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door C()Rr0$!oN, 9 aug 2005.

1. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens een door iemand zelf samengestelde cd gedownload. Toen ik de rar file geunzipped had kreeg ik ipv allemaal apparte nummers gewoon 1 groot .mp3 bestand en een paar andere bestandjes waaronder een .cue bestand. Ik begreep dat je met behulp van dat bestandje die ene mp3 file in losse songs kan verdelen, maar ik weet het niet zeker. En als het inderdaad zo is hoe werkt dat dan? Alvast bedankt voor jullie hulp :)

EDIT: ik zie dat ik in het verkeerde forum gepost heb |:- Khoop dat er een mod is die deze topic naar het hardware / software forum kan plaatsen

Laatst bewerkt: 10 aug 2005
  2. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een .cue bestand is een bastand dat bij een cd/dvd image hoort, de .cue file die stuurt het brand programma en de .bin (die er bij hoort te zitten) is de image zelf
    dus als ik jou was probeer de .cue te openen met nero oid

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    met die cue sheet kun je inderdaad die mp3 in stukken knippen met de juiste tracktitels etc. Moet je even googlen naar een mp3cutter :)

4. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    idd gewoon ff zo een mp3cutter zoeken, dan maak je van dat ene nr allemaal losse, of je gebruikt t met een .bin bestand en dan kan je de cd branden

5. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem ook lezen met het programmaatje deamon tools.

6. stampgevaar

stampgevaar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    musicutter heb ik die werkt goed en is gratis

7. Rovak

Rovak Guest

is een cue niet iets die bin files indext

8. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel, want als ik hem laad met DeamonTools dan geeft hij aan dat het geen geldig bestand is, dus ik denk dat het in combinatie met een .bin moet, alleen die zit er dus niet bij :mad:

Mp3cutter heb ik ook geprobeerd, maar dat moet blijkbaar helemaal handmatig... Is er niet een programma waarbij je de .cue file de mp3 file in losse delen kan laten snijden?

9. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje :) Musicutter werkt inderdaad perfect _O_

Deel Deze Pagina