Hallo, Ik heb samurize gedownload, om mijn desktop hier wat mooier mee te maken, maar ik snap niks van het programma. Aangezien er geen andere thread over bestaat, maak ik deze. Ik wil de tv-gids instaleren, dan download ik via Samurize een .zip bestand, unzip deze en krijg DutchTV, zo'n configuratiebestand en DutchTV.vbs. Dit staat er verder bij: Retrieves TV listings from http://www.tvgids.nl/nustraks.php (Dutch TV ' listings) ' Made by request from the Samurize forums: ' http://www.samurize.com/forum/viewtopic.php?id=1426 ' ====== ' USAGE: ' ====== ' 1) Copy DutchTV.vbs to your Samurize/scripts folder ' 2) Add an ActiveScript meter to your Samurize config with this script ' selected and 'generateListing' selected as the Function. ' Use TextFile meters to view the TV Listings. Each TV channel has 3 ' lines of information and is listed in the following order: ' Nederland 1 (lines 1- ' Nederland 2 (lines 4-6) ' Nederland 3 (lines 7-9) ' RTL 4 (lines 10-12) ' RTL 5 (lines 13-15) ' SBS 6 (lines 16-1 ' Net 5 (lines 19-21) ' Veronica (lines 22-24) ' Yorin (lines 25-27) ' V8 (lines 28-30) ' VRT TV1 (lines 31-3 ' KETNET/Canvas (lines 34-36) ' VTM (lines 37-39) ' Kanaal 2 (lines 40-42) ' VT4 (lines 43-45) ' So, for example, to see the listings for V8, Add a TextFile meter, point ' it to the DutchTV.txt file, set the Read Line field to 43 and the Number ' of Lines field to 3. ' ============= ' V1.31 CHANGES: ' ============= ' - fix for empty/weird strings ' - hyperlinks the tv program to the corresponding detail page at tvgids.nl ' ============= ' V1.2 CHANGES: ' ============= ' - fixed night listings bug ' - fixed bug with shows that had a range (xxx-yy:yy) for their listing time ' - support for more channels Ik snap d'r niks van. Als iemand me zou kunnen vertellen wat ik precies moet doen om de tv-gids op mijn desktop te krijgen of tips kan geven, dan zou ik dat heel fijn vinden.
Er zijn bij samurize 2 tv gidsen te downloaden je moet die gene hebben zonder al die uitleg... dan staat er in het tekst bestandje hoe je die moet importeren.. Dan kan je met rechtermuis op dat teken van s rechtsonder (van samurize) en daar bij selecteer configuratiebestand hem aanzetten..
Astu.. moet je nagaan dat ik m zelf ook net heb gedownload... dacht ff kijken of ik kan helpen alleen ik weet zelf niet hoe ik em doorzichtig moet maken zeg maar... dat je de wallpaper erdoor ziet
Als je rechtermuis op die S doet rechtsonder in je taakbalk en je doet selecteer configuratiebestand staat er dan ook dutchTV.ini?
Jaa en die heb ik ook geslecteerd zeg maar, maar dan komt dat venstertje met al die zenders op mijn bureaublad maar nog steeds met file not found
wrom werkt het wel bij hem dan en niet bij jou.. ik snap t niet Heb je al configuratie herladen geprobeert?
ik ook niet ik heb eerst samurize gedownload daarna dat Ducht TV progammaatje daarna geimporteerd en toen dat ini bestand geselecteerd en nog doet hij het niet
Hij zou het toch echt moeten doen /edit: heb je ook het dutchTV.vbs in de goede map geplaats? ik weet niet of dat moet of hoe dat zit hoor ik heb t programma net maar mssn moet je dat eens proberen
Wel raar. Ik ging net weer even kijken en stond er nog steeds de programma's van 13.00. En ze updaten niet zelf, klopt dat of niet. Ik moet dan weer opnieuw uit/aanzetten en een paar keer op klikken dan is die normaal. Klopt dat?