Xbox gaat zelfde kant op als Dreamcast

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Esf-Borg*nmb1, 28 okt 2002.

  1. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    USA JPN EUR TOTAL
    Gamecube 2,326,565 1,962,053 850,000 5,138,618
    Xbox 2,861,127 264,300 700,000 3,825,427
    PS2 11,284,000 9,660,236 9,000,000 29,944,236

    USA is from the latest CSFB report (October 5th)...
    JPN is from Media-Create/Famitsu (October 20th)...
    EUR is from the THQ conf. call (September 31st)...

    In Amerika gaat Xbox dus voorop met 500.000 stuks. In Europe maar 150.000 achterstand.. Dus in Amerika + Europe staat Xbox met 350.000 stuks voor op de gamecube, en dat is helemaaal niet verkeerd van microsoft ! Natuurlijk in Japan loopt het bagger, maar als Microsoft daar actief blijft en een beetje omhoog klimt dan is dat voldoende.

    De omzet verdeling is namelijk als volgt : Amerika, Europa en dan pas Japan. Dus als Xbox interessanter blijft voor developers die amerikaanse/europese games maken (en dat zijn ook games als MGS bv) in vergelijking met de gamecube dan zal de xbox steeds meer games krijgen die niet op de cube te krijgen zijn. Als dit lang genoeg doorblijft gaan dan kan xbox echt weglopen vd gamecube.

    Japan is niet echt belangrijk voor ons en amerika. De echte japanse games komen hier toch niet uit, of verkopen van geen meter. Een Metal Gear Solid is bv een spel voor de amerikaanse markt, niet specifiek voor japan. In US/EU loopt ie ook beter. De japanse bedrijven willen juist in amerika/europa de spellen afzetten omdat dat de 2 markten zijn waar nog groei inzit (de japanse markt is al een tijd in elkaar gezakt, en het ziet er nog steeds er slecht uit daar.. veel jap bedrijven draaien met verlies). Dus Nintendo in japan goed draait, dan zegt dat niks over de support van Konami, Capcom, Tecmo, Namco etc als het gaat over games van die bedrijven die meer op de US/EU markt gericht zijn. Laat Nintendo maar 2de zijn in Japan, als microsoft amerika+europa heeft dan zitten ze goed.

    Verder gaat het steeds beter met xbox, vooral in amerika. Xbox is daar nu COOOL, en "in".. ik weet niet hoe dit opeens is gekomen, maar zelfs gamecube fanboys geven aan dat ze met de kerst verwachten dat Xbox beter gaat verkopen. Oa door de coolness factor die xbox nu blijkt te hebben in amerika, wellicht door marketing daar ?! Ook de SEGA pack doet het in amerika heeeel erg goed, momenteel verkopen veel winkels 3:1 xbox tov ps2.. 3x zo veel. Met Xbox Live! zullen er in amerika wel weer wat zieltjes bij gewonnen worden.. Ik denk zelf dat de SEGA pack in europa ook erg goed gaat verkopen, en Splinter Cell zal een dikke hit worden (ongetwijfeld).

    Dreamcast is eigenlijk de das omgedaan door een aantal zaken, waarvan volgens mij deze 3 het belangrijkste zijn :
    - Sega had slechte naam door SATURN (liep maar een paar jaar, alvorens Sega het opgaf)
    - Geen/slechte marketing
    - Een aantal franchises kwamen niet op de dreamcast, en vooral het gemis aan EA (fifa, Madden, NHL, etc) was een groot probleem.

    Ik ben bang dat EA wederom kan bepalen wie de nummer 2 kan worden deze generatie. Als EA de support weghaalt bij xbox dan moet microsoft echt iets gaan doen (sega, konami, etc kopen) want EA heeft veel te hoge impact op een console. EA is trouwens de 2de grootste games-leverancier op de xbox (na microosoft games zelf), dus nu ook al belangrijk. Ik denk echter niet dat EA de support weg zou halen, mede omdat ze ook wel weten dat Microsoft te groot en te machtig is om serieus mee te rotzooien.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2002
  2. Michielygil

    Michielygil WeekendWorry Thinker

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    wij europeanen houden wel van afgeronde cijfertjes he?
     
  3. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey man..
    Damn, ziet er goed uit..
    EA zie ik ook niet weggaan.. Die zijn groot geworden door multiplatform te blijven.. Hun titels verkopen altijd, hoe slecht een game ook kan zijn...

    Nee, ik zie het helemaal goed komen met de Xbox..:cool:
     
  4. SnipeR nr 1

    SnipeR nr 1 Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox is ook nog niet zo lang uit als de PS2, die heeft ook veel bekendheid verworven met de PSX, die buiten de toch al iets oudere N64 ( die ook geen mogelijkheid heeft om gekopieerde spellen te spelen) geen concurentie had. Daar moet MS nu de gevolgen van dragen.
    Ik ben er zeker van dat na de launch van Xb2 ( late we hope dat da niet te rap is) de ps2 bijna geen voorsprong meer heeft!
    Weet iemand trouwens of er nog een andere console in de maak is? Een opvolger van NGC bvb.
     
  5. r_o__m_e_o

    r_o__m_e_o Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend kocht een xbox ik speelde was meteen overtuigd en zo heb ik 3 mensen overtuigd die er nu eentje gaan kopen deze maand laat mensen spelen en de kwaliteiten zien dan zijn ze zo overtuigd maar MS mag best wel reclame gaan maken want zo leert niemand het kennen zonder vrienden met xbox
    (ken 8 mensen met xbox)
     
  6. Celtic-X

    Celtic-X Royal Dutch

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    1
    Door mijn overtuigingskracht hebben twee anderen al een Xbox en misschien een derde wel snel... Maar het slimste is wel om gewoon tv-reclame te maken, zo vervaardig je juist bekentheid. Dom dat ze dat bij MS niet inzien.... En als ze het zo goed weten waar is die reclame dan?
     

Deel Deze Pagina