[Casemodding] Show je casemodproject! (GEEN MODCHIPS!)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 13 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je kan gewoon alles meenemen, plek en tijd genoeg :)


    En om nog maar eens te zeggen dat de xbox van mike er goed uit ziet: Hij ziet er goed uit Mike! :cool:
     
  2. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    W00t! mijn xbox is gespoten... maar hoe! jemig wat een rotverf. ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij, ok hier het verhaal:

    Ik heb voor mijn xbox de nodige dingen gekocht om te painten:
    - Trendy Colorline kunststof hechtprimer
    - 2x Trendy Silverline Metallic

    Hiermee ben ik dus vandaag en gisteren mee aan de slag gegaan, vanmiddag om 12 uur ben ik dus gaan spuiten. Toen ik alles voor de 2 laag gespoten had, merkte ik dat de verf een soort van draden spoot die je op de ribbelige plaatsen(lees: onderpaneel bij de fanuitgang) als een soort van spinnenrag er tussen zag zitten, en dat de verf op sommige plaatsen "in elkaar krimpte" waardoor er allemaal rare ribbels in de verf kwamen. Ik vond dit hoogst opmerkelijk omdat ik de helemaal glad had geschuurd en zeer goed had ontvet! dus ik dacht dat het misschien verstandig zou zijn om even naar de klantenservice te bellen van Trendy colorline, Ik werd doorverbonden naar ene meneer Cris. Hij vertelde mij dat deze verf maar voor een aantal soorten plastic geschikt was en dat het misschien een niet geschikt plastic was. dus ik beeïndigde het gesprek en begon nog 1 keer heel goed de bussen door te lezen. tot mijn verbazing zag ik dat er helemaal niks op stond over geschikte materialen, en op de "Kunstof hechtprimer" stond ook niks over soorten plastic. dus ik belde nog een keer en zei dat het er niet op stond, toen kwam het verhaal erbij dat verf NOOIT goed kan lukken op plastics! dus ik zei dat dit niet waar was omdat ik toen ik Dupli-Color gebruikte op hetzelfde plastic er geen last van had. toen zei hij dat dat ook een product van hun was maar de kwaliteit niet te vergelijken is. (oftewel hij zei netjes dat trendy Colorline gewoon KUT is) en dat ik maar aan de balie medewerkster had moeten vragen of het er wel voor geschikt is. toen werd ik en beetje pissig en hing maar gewoon op.

    Nou ik zit nu dus alweer met een mislukte paintjob en ga morgen maar is naar de formido om mijn geld terug te vragen, er staat namelijk "Niet goed, Geld terug" op de bon dus ik hoop dat ik geluk heb! hier een foto van de "ribbelige verf"
    [​IMG]
     
  3. gradje16

    gradje16 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Snike, ik heb precies hetzelfde gebruikt als jij hebt gebruikt...

    Ok, ik heb het te kort laten drogen en ben toen de xbox in elkaar gaan zetten waardoor sommige stukken verf wegging, maar desalniettemin ben ik wel tevreden over de verf.
    Inmiddels heb ik alle delen van de xbox opnieuw gespoten (morgen of overmorgen foto's van het uiteindelijke resultaat)

    Maar om toch een impressie te geven hoe bij mij de verf uitpakte:

    [​IMG]

    PS: Ja, de zwarte plekken zijn dus de plekken die ik gestoten heb tijdens het in elkaar zetten |:-
     
  4. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Uh, ik was toch degene die zei:

    "Dat klinkt als een standaard bouwmarktpeent"

    :eek:
     
  5. gradje16

    gradje16 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo? is er wat mis met mijn paintjob dan? Die van Snike is idd echt balen...
     
  6. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had het ook over die van snike, sorry voor de onduidelijkheid.
     
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Flink balen, gewoon goed gaan zeuren bij de Formido om je geld en gewoon Dupli-Color gebruiken.
     
  8. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, ik blijf niet voor niks Dupli Color roepen/gebruiken. :+

    Maar het ziet er voor de rest goed uit.
     
  9. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, ik prefereer zelf ook dupli-color maar omdat zo verschrikkelijk duur was (€10,nogwat). probeerde ik is een keer Trendy Colorline omdat ik wist dat Gradje16 dat ook had gebruikt!
    maarja laten we zeggen "van fouten leert men" ( ik heb inmiddels wel heel veel geleerd :p)
     
  10. thijsheerst

    thijsheerst Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er allemaal super vet uit:D, ik heb net dual ccfl red binnengekrege...
    ze doen het:p maar waar ken ik die et beste plaatsen?
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Goedkoop is in een paar gevallen, zoals met verf, meestal duurkoop.
    Jammer dat die verf zo raar reageerde, want voor de rest ziet de mod er leuk uit.
    Als het alleen wat beschadingen waren dan was het wat makkelijker te verhelpen.
    Wel een kleine tip. Bij metallic verf, altijd blanke lak erover gebruiken.
    Niet alleen voor de glans (metallic verf is vrijwel altijd mat/zijdeglans) maar nog meer voor de hardheid. De meeste metallic verf is een wat zachtere verfsoort, vatbaar voor beschadigingen dus. Een blanke lak erover beschermt en geeft een mooie glans.
    Wat die klantenservice beweert "verf NOOIT goed kan lukken op plastics" is absoluut enorme bullshit.

    Ah en dynamike. Mooi man, erg mooi..
     
  12. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    ben hem nu in elkaar aan het zetten, want de de bovenkant is wel helemaal goed gelukt dus zo pics!
     
  13. gradje16

    gradje16 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ff duren dan :9

    Mijn bovenkap moet nog een nachtje drogen, de andere delen zijn al droog, en dan zal ik ook een foto van t resultaat posten.
    Ow, en ik denk dat ik er dan toch maar blanke lak over ga spuiten
    (bedankt voor de tip nemesis ;) )
     
  14. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja mijn zus wou ineens op de Pc en daarom kon ik geen foto's posten, wou ik ze net gaan maken is die camera weer leeg |:- jemig wat gaan die dingen trouwens snel leeg?

    Ze zullen er om half negen wel op staan denk ik

    Gradje: Hey lijkt het nou maar zo of zitten er alemaal ribbeltjes in je xbox? heb je hem wel geschuurd? en bij je window ben je daar uitgeschoten of moet je nog schuren?

    Beloofde pics:
    [​IMG]
    geheel

    [​IMG]
    Window

    [​IMG]
    fan

    ik ga de leijke stukken nog een keer spuiten met dezelfde lak (toch wel) omdat ik geen zin meer heb om nog meer geld uit te geven aan mijn project (plexiglas komt morgen uit rotterdam)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  15. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Mooi, maar jammer van de krasjes :)
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Als de krasjes nu nog zichtbaar zijn, dan zullen het wel flinke krassen zijn geweest. Meestal dekt de primer en de 1ste verflaag al een heleboel.
     
  17. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga vandaag de lelijkste plekken wegschuren en opnieuw spuiten dan is hij wel klaar (op dvdwindow na)
     
  18. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je alleen bepaalde plekken spuit krijg je 9 van de 10 keer een kleurverschil, hoe miniem ook.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup, dus gewoon de hele kap opnieuw spuiten.

    //Edit, mijn paintjob zit er nu bijna een jaar op (zonder beschermlaag) en ziet er nog steeds fantastisch uit! Alleen een beetje stoffig:p
     
  20. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag maar niet gespoten... omdat ik mijn plexiglas binnen kreeg! _O_
    ik heb er nu een tijdje aan gezeten en hij is bijna klaar, alleen nog de sticker he,
    [​IMG]
    de 2 krassen komen door het uitschieten met de vijl, maar de grootste zie je niet als hij dicht is en die andere is maar heel klein dus ik vind het wel een mooi resultaat.
    wat vinden jullie ervan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina