Stelling:Twee versies van de Xbox 360 (goed of slecht)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 18 aug 2005.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    In Amerika zijn ze geschokt dat er 2 versies van de xbox 360 op de markt gaan verschijnen 1 met HDD en 1 zonder .... Wat vinden jullie? Is dit een goede stap van Microsoft of heeft deze zijn eigen glazen in gegooit.

Zie bijvoorbeeld deze draad het forum van teamxbox

2. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Vind 't maar vaag hoor, komen er nu ook aparte HD-DVD spelletjes uit? Ik neem aan dat sommige games niet meer op DVD's passen alleen nog maar op HD'DVD's.

Enne, ik denk dat dat Xbox 299,- ook is om te laten lijken hoe goedkoop het is, maar wil je echt een xbox hebben om mee te spelen ( ook met andere mensen, ) dus headset en 2e controller enzo ) heb je toch echt de 399,- nodig.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    HD-DVD komt nog niet is ook nog niet echt aangekondigd .. de games zullen ten alle tijden op DVD uit komen.

In amerika loopt de discussie ... Premium vs Core (over de HD-DVD word nog niet gesproken en zo'n console wil ik nog niet)

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb er niet zo'n problemen mee. Maar doordat de Premium versie een HDD heeft, voel ik me bijna verplicht die te kopen. Al vind ik dat niet zo erg, want je krijgt er veel extra's bij.
    Op teamxbox hebben ze een interessant punt. Nu de HDD niet meer standaard is, gaan developers hem dan nog wel helemaal benutten? Als ze dat doen, dan moeten ze het spel weer gaan aanpassen zodat het ook werkt voor mensen zonder een harde schijf.

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik snap niet waar mensen zich druk om maken. De versie van 399,- is waarschijlijk de xbox hoe Microsoft hem al die jaren gepland had maar ze hebben nu ook naar de mensen met minder geld gedacht en een goedkopere versie uitgebracht. Niets mis mee toch.

Je koopt gewoon de versie ("smaak") die jou het beste bevalt en klaar is kees. Ik snap dus echt niet waarom amerikanen zich druk maken.

Fardo, wat zijn de hoofd redenen voor de amerikanen om er zo een probleem van te maken?

6. Rudolf Release

Rudolf Release Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk aan de ene kant wel goed.
    Er zullen vast wel meer accesoires komen voor de X-Box zodat je hem helemaal
    je eigen kan maken.
    Persoonlijk vind ik het overbodig, of compleet of niets.
    En de losse 360 is te onvoordelig...
    Verder vind ik ze nog wel lief, ik maak me meer druk om de line-up en zo!

7. Koffie mok

Koffie mok Guest

Als je de core system koopt ben je duurder uit dan als je de mega deluxe xbox 360 koopt.

8. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Hoezo... dat ligt er helemaal aan wat je erbij koopt hoor :confused:

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Als je de kopjes van die Amerikaanse thread leest, dan kom er je er al een beetje achter: HD is nadelig voor Comsument in de vorm van: geen costum soundtracks, niet genoeg opslag voor savegames, scheiding tussen casual en premium gebruikers, misschien geen backward compatibility voor core system. En de devolopers moeten rekening houden met het feit dat er ook mensen zonder HD zijn, waardoor de game achteruit zou kunnen gaan, aldus 'The Gamemaster @ Teamxbox'.

Persoonlijk vind ik het niet erg dat er 2 versies zijn, aangezien de mensen die af en toe een gamepje willen spelen of een filmpje willen kijken, misschien wel helemaal geen HD nodig hebben. De echte (hardcore) gamers die kopen dan toch gewoon de andere versie? Geen probleem lijkt me.

10. Koffie mok

Koffie mok Guest

Hard Drive (20 GB) 99.99 Euros
    Headset 19.99 Euros

= 119.98
    + 299
    = 418,98

Ben je wel effe 18.98 duurder uit??

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Wie zegt dat je dat erbij moet kopen? Het is niet per se nodig hoor...

12. Koffie mok

Koffie mok Guest

Was maar een voorbeeld :'-(

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het grotendeels met je post eens. Op dit stukje na.
    Drie namen :) Blinx, PS2, Prince of persia.
    Waarom noem ik die? omdat blinx een spel zou zijn wat alleen op een console met een harddisk zou kunnen ivm terug draaien van de tijd.
    Vervolgens komt prince of persia met datzelfde spel element en die speelt net zo goed op de ps2 zonder harddisk.
    Dat het ontbreken van een HD, waar idd developers in ieder geval kwa grote van de save files rekening mee moeten houden ten koste zou gaan van een game is in mijn ogen althans een beetje uit de lucht gegrepen.

Zelf vind ik de keuze mogelijkheid wel goed. idd is voor een casual gamer het waarschijnlijk niet nodig om een hard disk te hebben.
    Ook wordt de drempel kwa aanschafs prijs hierdoor voor een veel mensen lager.
    En tuurlijk is het ook een kwestie van marketing. Veel mensen die voor het eerst een console aanschaffen en een 360 kopen zullen waarschijnlijk (? :) ) voor de meest goedkope versie gaan om vervolgens een tijd later aangezien dat gamen toch wel bevalt b.v. voor een Harddisk gaan.

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    was vertaalt een samenvatting van die site, niet mijn mening ;)
    Jep, ben ik het mee eens.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Een hdd wordt niet allen gebruikt voor savegames maar ook kopieren sommige spellen stukken op de hdd zodat ze later niet van de disc moeten worden geladen. Hierdoor krijg je minder en kortere laadtijden :)

Dus als een toekomstig spel hiervan gebruik gaat maken moet de developer er nu dus wel rekening mee houden dat er een groep is zonder hdd

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik helemaal met je eens.
    Door de lagere aanschafprijs word het apparaat ook voor veel mensen aantrekkelijker.
    Om maar een voorbeeld te noemen: in november ligt een xbox 360 van 299 euro naast een PSP van 249 euro, grote kans dat men voor de 360 gaat. Het is nu voor de mensen met een wat kleiner budget veel makkelijker om geleidelijk in stappen hun console wat uit te breiden. En voor de echte hardcore gamer die een redelijk budget heeft is er de versie van 399 euro. Ik vind het wel een goede zet van Microsoft.

17. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedkoop = duurkoop. Mensen die een core versie kopen komen daar vroeg of laat achter. Ik denk ook dat vrijwel iedereen de luxe versie koopt.

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Tim NL zegt, klopt wel, zoals bijvoorbeeld spellen als Saint's Row, maar zal er dan niet een extra dingetje op de achterkant komen, waarin staat: "HDD only"?

Dat lijkt mij dan wel redelijk..

maja, we zien het allemaal wel.

19. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De quotes van: "Moeten ze nu 2 soorten games maken, één veel groter voor de HD en een lelijkere game voor de MC" kloppen IMO helemaal niet. Microsoft maakt gewoon games die allemaal passen op een MemoryCard. Het enigste voordeel van de HD is dat je er méér games op kan spelen omdat het groter is, en dat je er muziek op kan zetten.

IMO zullen de games allemaal hetzelfde zijn, alleen de mensen met een HD zullen er meer games op kunnen zetten. :)

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het zó (^) bekijkt, waar die xbox op draait is ook niet mis.. dat zou die makkelijk moeten kunnen halen denk ik..

Deel Deze Pagina