Maak hier je lijst met de top 5 -of meer/minder RPG's voor de XBOX. En geef er meteen een motivatie bij. Dit omdat ook ik nog opzoek ben naar een goede RPG voor de XBOX.
Je moet kijken wat je het meeste aanspreekt, sommige zweren bij KOTOR. Ik heb die game 3 uur gespeelt en daarna liet ik hem links liggen. Dat space gedoe was niet aan mij besteed. Fable is een lekkere RPG, niet beter of slechter dan Morrowind. Gewoon anders. Het grote verschil zit hem erin dat in Fable meer 10 uur actie is terwijl Morrowind 150+ uur rondzweven door de map. Bij Fable kan je al snel lekker knokken, terwijl het bij Morrowind het uren duurt voordat je een beetje serieus combat waardig bent. Na 30 uur ofzo was ik pas sterk genoeg om een guard neer te meppen zonder tig potions te gebruiken. Zie Fable als een leuk vluggertje die je in een week uitgespeelt heb en daarna aan een 2de gast begint, terwijl Morrowind een langdurig project is. Dat heeft z'n voor en nadelen. Fable lijkt op het eerste gezicht gewoon beter (duidelijk missies, lekker actievol, leuke verhaallijn en vooral betere graphics) maar als je je verdiept in Morrowind dan is het juist de diepgang die zo geweldig is. En pas na vele uren kan de lol pas écht beginnen omdat je dan alles op orde heb. Mijn advies (KOTOR en Jade Empire buiten beschouwing gelaten, maar ik zou die zeker erbij betrekken): wachten eventjes koop eerst Fable: TLC die bij de release 30 euro is. Geniet van het spel, kijk wat voor persoon je bent (magie/stealth/melee/archer/combinatie). Als je Fable heb uitgespeelt dan haal je Morrowind in huis (voor 15 euro heb ik hem ergens gehaald, het is de 'normale' Morrowind, dus geen Game Of The Year-edition). Dan ben je 45 euro kwijt, heb je 2 goede RPGs en geen vrije tijd meer . Mijn keus: Morrowind vanwege de diepgang.
Zoals Gunther het doet is het natuurlijk heel goed, maar over het algemeen leiden dit soort topics tot niks. Het is gewoon een opsomtopic met weinig diepgang. Lees reviews, leen spelen van vrienden vraag in het topic van bijvoorbeeld Morrowind iets over hoe je het moet spelen en dan ben je al gelijk veel verder dan zo'n opsomtopic. Dicht.