Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, MS moet zorgen een dermate grote markt reeds te hebben veroverd VOORDAT de PS3 uitkomt en een redelijk normale prijs heeft. Daar hebben ze tijd genoeg voor, ten eerste komt dat ding pas volgend jaar ergens uit, ten tweede zal de prijs waarschijnlijk zo aso zijn dat hij amper zal verkopen. Waarom? Omdat heel veel gamers (ook de PS2 lovers) dan al lang en breed een Xbox360 in huis heeft. Waarom zou de gamer dan een machine van € 750,00 (ik zeg maar wat, maar veel minder zal het niet zijn denk ik zo) aanschaffen terwijl ze al een soortgelijke machine hebben staan? Ik ben een die-hard gamer en zal echt niet wachten op de PS3 terwijl er al een next-gen console in de winkels ligt. Ondanks miijn (lichte) voorkeur voor de PS2 zal ik deze zeker nog lange niet aanschaffen.

    Games zullen niet het verschil maken, en daar bedoel ik mee dat ik niet geloof dat zowel MS als Sony games op hun console zullen uitbrengen die een dermate groot verschil in kwaliteit bevatten dat de koop van een console daarop zal worden afgewogen door de gamer. In de huidige generatie is dat ook gebleken. Tuurlijk heeft ieder zijn voorkeur qua games, maar ik heb altijd gevonden dat de (top)games op de huidige generatie consoles qua niveau niet veel voor elkaar onderdoen. Dus imo heeft MS de slag al gewonnen.......... Met dank aan de concurrent...
     
  2. Hypnotic

    Hypnotic Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraag wat me deze dagen dwars zit heb sites lopen afzoeken maar kon niet op een antwoordt komen

    met hoeveel controllers kan je tegelijk op de xbox360 spelen?
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2005
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    4 ;)

    ja je kan het niet meer tellen op de voorkant sinds ze draadloos zijn hè :9
     
  4. forza katwijk

    forza katwijk Hardcore For Live

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of je kan lezen ofzo, maar er staat een hele f*cking tread bij 360 hardware over controllers, effe beter kijken :+
     
  5. Hypnotic

    Hypnotic Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0

    ey vriend niet zo bijdehand doen met je "f****" antwoordt de volgende keer dan niet

    was gewoon een vraag kom je zo stoer doen

    /Mod Doed, doe normaal, forza had het wel wat beter kunnen brengen, maar hij probeert je alleen maar te helpen. En hij heeft gelijk, een beetje zoeken kan niks kwaad.

    EDIT: maar ik zei toch in me eerste post dat ik naar zat info zat te zoeken maar kon nix vinden daarom kwam ik hier
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2005
  6. Hypnotic

    Hypnotic Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0

    ok thx for the info
     
  7. CJIB-sponsor

    CJIB-sponsor Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Gamespot gaat de PS3 $399,- kosten, bijna 100 dollar onder de kostprijs van $494,- (klikkerdeklik)

    Dat houdt in dat Sony een verlies zal draaien van ruim 1 miljard (!) euro in het eerste jaar na de release. een goed begin is het halve werk...

    Ze zullen uiteraard ook de prijs kunnen verhogen, maar om naast de productieprijs vervolgens ook de verzend- en martetingkosten eruit te halen, zal de prijs idd richtting belachelijke hoogtes gaan, en dat kunnen ze niet maken tegenover de concurrentie. En dan betaal je voor technologie waarmee ze voorlopig toch geen (opzienbarend) voordeel hebben tegenover de Xbox 360. Sony krijgt het zwaar }:]
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    en in de EU dus €399,-
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch ook een nette prijs, je zal er misschien niet zoveel extra's bij krijgen als de luxe 360, maar voor die prijs wil ik hem wel :)
     
  10. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer nieuws:


    360 Buckling Under PhysX
    PS3 can handle it; 360 features, however, are limited.
    by Patrick Klepek, 09/01/2005

    As Valve demonstrated with Half-Life 2, true-to-life physics can have a lasting impact on gameplay, and next-generation should prove that notion even more so. Ageia hopes to cash in on this trend with their PhysX line of physic-dedicated accelerator cards, of which BFG Technologies was recently announced as second add-on card partner.

    What's interesting, however, is how this plays out between PlayStation 3 and Xbox 360. At the European Game Developers Conference, Extreme Tech noted that the company confirmed plans to offer software-based rendering for single and dual-core PCs, PCs decked out with PhysX chips and software versions for PlayStation 3 and Xbox 360.

    That makes sense to offer development solutions on all platforms, but what's interesting is Ageia's report that Xbox 360 can't handle all of the PhysX's features because of architecture limitations. PhysX offers technologies ranging from physical object interactions to fluid-based particle effects like water and smoke and reportedly only PS3 and PCs will be able to handle all the goods.

    What will Xbox 360 miss out on? PhysX's fluid-based technology. How exactly that impacts Xbox 360's future is for all intents and purposes minimal, but it's strange to see a split between the two machines after such rabid debate over which one had the edge

    www.1up.com
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    en al weer ontkracht

    Dus weer nonsense van het PS3 kamp ...
     
  12. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    That makes sense to offer development solutions on all platforms, but what's interesting is Ageia's report that Xbox 360 can't handle all of the PhysX's features because of architecture limitations. PhysX offers technologies ranging from physical object interactions to fluid-based particle effects like water and smoke and reportedly only PS3 and PCs will be able to handle all the goods.
    Ik had al zowat de keuze gemaakt tussen de X-box360 en de Ps3 maar nu ik dit heb gelezen ben ik niet meer zo zeker over me keuze, wat vinden jullie hiervan?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit is al lang ontkracht ... lees mijn post even ... Dit is namelijk klinklare onzin ...de xbox 360 kan het wel aan
     
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    bronvermelding?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, bronnen van een xboxsite voor de xbox 360, bronnen van een sony site voor de ps3
    ...mmm, wacht gewoon af...Degene die nu nog zouden durven beweren dat de xbox 360 krachtiger gaat zijn dan de ps3 is een beetje fanboyistisch en dom... Maar who the fuck cares, het zijn de games...
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat beide machines hun pro's en con's hebben .. ieder zijn console ... Degene die nu nog zouden durven beweren dat de PS3 krachtiger gaat zijn dan de Xbox 360 is een beetje fanboyistisch en dom ... Maar who the fuck cares, het zijn games :+
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  18. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was gister naar een uitzending geweest van een Tv-opname van Tv-Toppers!!!, daarin kwam Peter-Jan Rens voor (van Meneer kaktus, Geef nooit op, de droom show) na afloop hebben we nog met hem zitten praten, hij zei tegen mij dat hij volgende week de nieuwe Playstation ging presenteren. dus ik neem aan dat dat de playstation 3 wordt.

    Ik weet niet of iemand hier al vanaf wist, en weet ook niet of dit de juiste topic of voor is, maar ik kon niet veel anders er over vinden, dus hierbij deel ik mijn kennis met jullie.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe dat was de PSP ;)
     
  20. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar.. hij zal het volgende week presenteren...
    Dus dan lijkt me toch logies iets van Ps3, want de psp is toch ergens deze week uit gekomen.. of zit ik er gewoon naast...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina