Misschien is er wel ooit een topic geweest over dit onderwerp, maar toch
wil ik iets kwijt, waar ik al langer mee zit.
Zoals men weet is de xbox een goede console om allerlei games op te spelen.
Er komen ook diverse games uit op de xbox, maar het aanbod is niet echt breed.In elk genre is er wel iets te vinden, maar aan volgende genre's word op de xbox bijna geen aandacht aan besteed:
- Jump n Run
- Platform
- puzzle/strategy
Nu zijn er wel wat spellen, zoals blinx, tetris worlds etc. maar het zijn er niet echt veel. Als ik het over deze genre's heb dan zegt men vaak, dat je dan maar een andere console moet kopen zoals de gamecube of een ps2.
Ik heb voor de xbox gekozen omdat deze grafisch krachtig is en voor de xbox live optie.Ik heb de xbox ook gekozen omdat ik eens wat anders wou dan de mainstream gamers die allemaal een ps2 hebben.In tegenstelling tot de xbox worden bovengenoemde genre's wel bediend op de ps2 en is de keuze ook reuze. Maar ik wil echt geen geld meer investeren in de ps2, omdat ik de xbox
lekker vind spelen en omdat xbox live me ook goed bevalt.
Er worden soms wel puzzle games gemaakt maar meestal komen die alleen maar uit in japan en de usa, en worden ze hier in europa niet gelanceerd.
Men zegt ook dat de xbox een grafisch supermonster is en simpele puzzle en jump'n run games er niet op thuishoren. Ik vind dat als je wilt concurreren
tegen andere console's je ieder genre moet bedienen. Puzzle games en jump'n run kunnen grafisch ook heel goed uitgewerkt worden, zodat ze ook "xbox waardig" zijn. bovendien is gameplay ook heel belangrijk, en hoeft het grafisch niet altijd omvangrijk te zijn. het zijn juist de simpele games die verslavend kunnen zijn. En samen met xbox live word het zeker feest, als je online tegen elkaar kunt spelen met je headset erbij.
Ik hoop dat er in toekomst wat meer games in de genre's voor de xbox of xbox 360, want behalve ik, zijn er nog een hoop mensen die deze spellen missen op de xbox. Ik wil wel eens meningen horen van andere xbox gamers
hoe zij erover denken.
Wat me ook opvalt is als ik een goede game zie op het internet en je wilt hem kopen dat er bijna geen winkel is die die game heeft. meestal is de xbox afdeling maar karig geoutilleerd, zie je dat de ps2 afdeling 2 keer zo groot is..
spijtig spijtig...
Laatst bewerkt: 28 aug 2005