1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

waarom geen puzzle,jump'n run games voor xbox??

Discussie in 'Algemeen' gestart door X-noize, 28 aug 2005.

  1. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is er wel ooit een topic geweest over dit onderwerp, maar toch
    wil ik iets kwijt, waar ik al langer mee zit.

    Zoals men weet is de xbox een goede console om allerlei games op te spelen.
    Er komen ook diverse games uit op de xbox, maar het aanbod is niet echt breed.In elk genre is er wel iets te vinden, maar aan volgende genre's word op de xbox bijna geen aandacht aan besteed:

    - Jump n Run
    - Platform
    - puzzle/strategy


    Nu zijn er wel wat spellen, zoals blinx, tetris worlds etc. maar het zijn er niet echt veel. Als ik het over deze genre's heb dan zegt men vaak, dat je dan maar een andere console moet kopen zoals de gamecube of een ps2.
    Ik heb voor de xbox gekozen omdat deze grafisch krachtig is en voor de xbox live optie.Ik heb de xbox ook gekozen omdat ik eens wat anders wou dan de mainstream gamers die allemaal een ps2 hebben.In tegenstelling tot de xbox worden bovengenoemde genre's wel bediend op de ps2 en is de keuze ook reuze. Maar ik wil echt geen geld meer investeren in de ps2, omdat ik de xbox
    lekker vind spelen en omdat xbox live me ook goed bevalt.

    Er worden soms wel puzzle games gemaakt maar meestal komen die alleen maar uit in japan en de usa, en worden ze hier in europa niet gelanceerd.
    Men zegt ook dat de xbox een grafisch supermonster is en simpele puzzle en jump'n run games er niet op thuishoren. Ik vind dat als je wilt concurreren
    tegen andere console's je ieder genre moet bedienen. Puzzle games en jump'n run kunnen grafisch ook heel goed uitgewerkt worden, zodat ze ook "xbox waardig" zijn. bovendien is gameplay ook heel belangrijk, en hoeft het grafisch niet altijd omvangrijk te zijn. het zijn juist de simpele games die verslavend kunnen zijn. En samen met xbox live word het zeker feest, als je online tegen elkaar kunt spelen met je headset erbij.

    Ik hoop dat er in toekomst wat meer games in de genre's voor de xbox of xbox 360, want behalve ik, zijn er nog een hoop mensen die deze spellen missen op de xbox. Ik wil wel eens meningen horen van andere xbox gamers
    hoe zij erover denken.

    Wat me ook opvalt is als ik een goede game zie op het internet en je wilt hem kopen dat er bijna geen winkel is die die game heeft. meestal is de xbox afdeling maar karig geoutilleerd, zie je dat de ps2 afdeling 2 keer zo groot is..
    spijtig spijtig...
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2005
  2. Alex RS

    Alex RS Green HJ Pub DJ

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het eigenlijk best wel duidelijk is dat er niet zoveel van zulke games zijn. Ze zijn gewoon niet zo leuk. De meeste mensen houden er niet zo van. Ik houd ook niet van zulke games.
     
  3. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef X-noize gelijk.
    Ik vind een puzzelspel ook wel eens leuk en ik hou heel veel van platformgames.
    Maar het enige wat de xbox eigenlijk nog te bieden heeft zijn racegames met getunede auto's, spellen met een filmlicentie en FPS die zich in WOII afspelen ofzo. (Natuurlijk zijn er nog een aantal andere spellen, maar het merendeel is steeds hetzelfde.)
    En ik mis die puzzelspelletjes ook.

    PS: Alex RS: je mag niet veralgemenen: het is niet omdat jij die niet leuk vindt dat de meeste mensen dat niet leuk vinden. No offence
     
  4. marco007

    marco007 Licence to kill

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Xboxlive-arcade
     
  5. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is maar een reden waarom ontwikkelaars geen tot weinig spellen van die genres maken: er is niet genoeg geld uit te slaan. Er zijn dus te weinig mensen die het spel ook daadwerkelijk zouden kopen. Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om voor de afwisseling eens een puzzelgame te spelen, maar daar heb ik mijn PDA voor.
     
  6. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    als we straks maar niet HDTV Tetris zitten te spelen met goed uitgewerkte blokjes..
    de uitgevers willen ook de kracht van de Xbox ( en de 360 ) maximaal benutten en dat kan je niet met tetris of een ander puzzel spelletje
     
  7. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Super Monkey Ball Deluxe is net uit :cool:

    Ik ben het trouwens volledig met je eens.. Heb totaal geen spijt van mijn keuze voor de xbox, maar soms verlang ik wel eens naar meer van deze games
     
  8. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    indd maqua heeft helemaal gelijk
     
  9. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0


    het hoeven ook niet alleen puzzle games te zijn. er zijn ook te weinig platform
    games en jump'n run games... jump'n run komt helemaal niet voor als genre bij xbox games. je hebt ook mooi sideway scrollers met 3d accenten.
    ik weet nog goed, op de psx had je Pandemonium.
    het was een sideway jump'n run met 3 accenten.

    of wat ook een vette game was: KULA WORLD
    dit was een 3d puzzle game, waar je als strandbal de uitgang moest vinden
    en sleutels moest zoeken. zulke games zouden het ook goed doen op de xbox.
     
  10. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ga over op de PC.
    Neem bijv. The longest Journey (zullen sommige van jullie wel kennen), is echt een super goede puzzel game (vind ik zelf).
     
  12. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    psychonauts komt binnenkort uit. jeej!
     
  13. Cheeks91

    Cheeks91 Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Cheeks91

    Cheeks91 Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is versneld
     
  15. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0

    heb net effe wat screenshots bekeken. volgens mij word deze game wel
    koel.
     
  16. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de import versie van Psychonauts en het spel is Ge-Wel-Dig.
    Serieus.
    Ik hou persoonlijk er niet zo van zulke spellen maar deze _O_.
     
  17. UmbraAlias

    UmbraAlias Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamecube kopen!
     
  18. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0

    dit zijn nou echt van die standaard antwoorden he.
    waarom een andere console kopen? de xbox is toch goed genoeg
    voor zulke games? ze moeten ze gewoon eens maken en dan zien
    ze vanzelf wel hoe ze verkopen. tis net wat ik zei, als je wilt concureren
    met andere consoles, moet je iedere doelgroep bedienen...
     
  19. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het wel met de beginpost eens, op de ps2 verkoopt het toch ook wel? Dan zou het op de xbox ook wel moeten kunnen, en juist om,dat hij zo sterk is zouden er volgens mij hele mooie puzzel/platform games gemaakt kunnen worden
     
  20. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Die spellen zijn ook minder duur om te maken, en met een lagere prijs heb je toch meestal meer afzet. Ik vind ook dat er alleen maar RPG, Shooters en Racers zijn en de rest is allemaal weg grotendeels.
     

Deel Deze Pagina