De grote Project Gotham Racing 2 Competitie!! [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Master Of Blades, 2 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    haha, toevallig. Ik zat vanmiddag in de tuin en dacht aan de competitie. Mijn interesse is na de vakantie niet meer voldoende geweest voor de PGR2-competitie en wil minder bezig zijn met de competitie.

    Ik wil niet zeggen dat ik er mee stop, daar is de competitie te legendarisch voor. Maar mijn suggestie is dat we de site blijven gebruiken, zodat meerdere members de score bij kunnen houden. Dan wil ik wel zo nu en dan de beginpost editten enzo en ook natuurlijk wel meehelpen aan de challenge, maar dagelijks alles op peil houden en updaten lukt me niet meer, aangezien ik andere zaken liever doe en ook speel ik PGR2 zelden meer.

    Hopelijk vinden jullie mijn suggestie OK, anders mag er iemand die zich geroepen voelt een nieuwe thread maken.

    Mochten we toch doorgaan met de site en wil je ook meehelpen de tijden aan te passen, dan kun je een PM sturen aan Corossi, Metal Mark (op vakantie), FredKroket, Blanqua of mij en dan krijg je het wachtwoord van de site.
     
  2. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het goed is als de site blijft bestaan. Zo is er ook een lolletje aan voor degene die weinig/geen kans op de top 3 maken. Anders rij ik alleen voor jan lul. Het leuke van deze challenge is dat ik kan vergelijken hoe snel ik ben (lees: hoeveel ik tekort kom). Dat prikkelt me om toch het maximale uit mezelf te halen.
     
  3. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind alles prima. k zit nu op kamers in arnhem, en heb dus weinig tijd om aan alles mee te doen. Buiten de weekenden om kan k geen tijden neerzetten.
    Het makkelijkst is om deze gewoon te laten bestaan, geen gedoe met een nieuwe...

    nog ff vraagje. waarom kan ik die ene link niet gebruiken, dat ik geen genoeg rechten heb? je weet wel, over dat karten?
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is de 'Green Mile'
    Alleen toegankelijk als je langer dan 90 dagen lid bent.
    Daar wordt gepraat over alles behalve gamen :)
     
  5. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    De Green Mile (=GM) is een soort offtopic gebeuren. In de GM staat oa het karttopic. Omdat de wereld vol is van spammers willen de admins niet dat iedereen meteen in de GM kan komen. Daarom moet een geregistreerde gebruiker exact 3 maanden wachten voordat ie in de GM kan. Dus als je in je profiel kijkt dan zie je wanneer je gegeristreerd ben, tel daar 3 maandjes erbij op en je weet hoeveel daagjes je moet aftellen :p. Ik kan sinds gisteren in de GM komen. Ff een vraagje aan je, internet je nu op school of heeft je kamer een internet aansluiting?
     
  6. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een vrij slechte ronde een 1:17,384 neergezet. Toch weer 9 tienden sneller dan m'n vorgie tijd. Ennuh, door het warme weer verlies ik natuurlijk vele secondes :+ .
     
  7. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit jij toevallig in Arnhem op school Master87? Ik woon in Arnhem en zit op de Han. Mocht je je geroepen voelen mij te verslaan ;)
     
  8. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit hier op school op de HAN inderdaad. 1e jaar Industrieel Product Ontwerpen, k zit nu in mn introductie week.
    @ gunther: op mn kamer heb k geen internet. Alles gebeurt op school. maar die is dan wel open van 8 tot 22 uur ofzo.
    @ Fredkroket: Wat doe jij hier dan op de school? k zit voornamelijk in t gebouw autotechniek t komende jaar, daar is t dit jaar heen verplaatst. Op mn kamer in anrhem heb k geen enkele mogelijkeheid om verder te gamen aangezien mn xbox in eindhoven staat.
    mn kamer it op 5 minuten fietsen van de school, Johan de Wittlaan.
     
  9. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, daar fiets ik elke dag. Vriend van mij doet ook IPO. Als je wil ken je bij wel een potje racen. Woon 20 minuten van de Han.

    En ff ontopic : :9

    Iemand al een beetje gereden met deze challenge? Als ik mijn beste sectortijden optel zit ik op een hoge 1:11 nu. Nog een paar tips voor de zelfschakelende mensen. Einde van het lange stuk in de 1e sector niet naar de 5 schakelen, maar gewoon in de 4 laten janken. Die scherpe bocht naar rechts erna over de kerb nemen. Verderop heb je dan die hele langzame bocht naar rechts en daarna die rechts/links. Die neem ik allebei in de 3. De linkerbocht aan het einde van het rechte stuk neem ik ook in de 3 en rem daar vroeg. Die moet je beetje slippend nemen en over de kerb gaan.

    En de laatste paar bochten moet je gewoon puur op gevoel doen :9. Met 120-125 km/h eruit is goed.
     
  10. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb nu een 1:16.56x geloof ik... 5 ronden, dus dat vond k heel aardig. Verder niet echt t gevoel dat dit dicht bij mn persoonlijk record blijft. dus morgen of overmorgen dan hoop ik een 1:13 te hebben.

    tjah, voortaan in de weekenden ff bijschaven he. Zo gaat mn Battlefield 2 verslaving ook de grond in. wat een mens al niet moet doen om later een baan te hebben...

    edit:

    1:14.668
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    oh jah, ik zal ook eens een paar rondjes gaan rijden. zal straks mijn tijden wl posten
     
  12. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu op 1:12.401 ( Rank 12 op Live ). Ik weet hier en daar nog een tiende, dus mijn tijd zal iets beter zijn strax.
     
  13. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    goed, k had me vergist: 1:14.668 toch best blij mee :p nog "maar" 3 seconden ofzo voor het WR? :)
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij hem op school dus ik spreek voor ons beiden dat we kunnen zeggen dat wij hier in de polder pas aankomende woensdag naar school hoeven. :)

    PS: Ik ben weer back van vakantie dus ik doe ook weer mee om de (hopelijk) podiumplekken. :cool:
     
  15. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    zit je bij mij op school joh? k ben zelf IPO 1e jaars aan de HAN. k begin maandag. mn intro heb ik afgelopen week gehad.

    PS: kon ik maar mee vechten voor t podium... volgens mij mis ik net die afwerking. te zenuwachtig als t goed gaat. t gaat altijd een stuk lekkerder als je niet echt oplet. dus wie weet komt t straks een keertje. Als ik een nieuw record heb dan edit ik dit bericht ff
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik had de quote van Gunther verkeerd begrepen. :9 Ik dacht dat hij het tegen JPRG had. |:- :)

    Keep trying. Ik kom ook niet altijd op het podium, soms zijn anderen dan net wat sneller (FredKroket, MM, Blanqua, Mutantemile) maar zo blijft het lekker spannend toch?
     
  17. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Over sneller gaan als je niet oplet: gisteren liet ik aan die Remon ff de baan zien. In de 'opwarmronde' vertelde ik waar hij het beste kon remmen, instuurpunten etc. Toen ik de opwarmronde gefinished had, bleek dat ik 7 tiende sneller was dan m'n record! En dat terwijl ik enkele keren de kant zachtjes geraakt had. Ik had geeneens door dat ik snller ging. Vandaag dus nog ff snel knallen :). M'n tijd was een 1:17,549.

    EDIT: ik zie dat ik een 1:17,3xx heb gepost hierzo. Dat zou betekenen dat m'n Xbox de tijd niet heeft opgeslagen :confused:. Das raar, want ik heb idd vaker het idee gehad dat ie niet alles opslaat. Ik had eens een tijd neergezet met een RX-7 challenge, maar toen ik later keek dan zou ik volgens het spel de challenge niet gereden hebben.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  18. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    in plaats van editen maak ik dr toch ff een nieuwe van:

    1:13.768

    Zeg nu zelf, een aardig goeie tijd. ff een paar kleine opmerkingen:
    1e sector: 20+, altijd... k krijg m er gewoon nie onder. ik heb er nu zo'n 150 kilometer opzitten met deze challenge, maar er nog geen enkele keer ondergeweest. het dichstbijzijnde was 20.1xx ofzo... frustrerend!
    verder, de 2e sector: 53.5+ is wat t blijft. Maar, en dat weet ik zeker, als ik vandaag nog ff strak blijf rijden, dan moet die onder de 53 lukken, echt wel.

    Echt een super vette challenge, want deze blijft leuk vind ik. K heb er nu dus 150 kilometer opzitten, maar deze MOET gewoon beter gedaan worden :p

    Vanavond weer de nieuwe?
     
  19. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgenavond tog? *)

    Zal ook even mijn beste sector-tijden ophoesten.

    1e sector : 19.854 ( Die 1e bocht kun je zo superlekker nemen met die noble, gewoon vroeg insturen en half slippend vol over die kerb gassen . Als je met 175-180 eruit komt, mag je jezelf een schouderklopje geven ).

    2e sector : 52.582 ( Hier zit ook veel tijd in de laatste bocht van de 2e sector. Die moet je ook zo half glijdend over de kerb nemen. Kun je veeeel tijd winnen. De nummer 1 heeft hier een 51.8 ongeveer staan. Bizar snel. )
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net m'n eerste sessie achter de rug en ben tot een tijd gekomen van:

    1.13.634 (AT)

    sector 1: 20 laag
    sector 2: 43 hoog (ik geloof 43.8 )

    Hoe ik het rondje rijd:

    Eerst bocht zo strak mogelijk doorheen en met 160+ (soms 170+) eruit komen.
    Dan bocht 2 ook weer zo strak mogelijk nemen en zo'n 160+ gaan als de schaduw ophoudt bij het uitkomen van de bocht. Volgas door de snelle rechter om zo dus een lage 20er te halen.
    Aanremmen voor die rechter gaat heel grillig bij mij. De auto slipt vaak weg en ik mis m'n rempunt/apex heel vaak. Echt op de limiet heb ik hier nog niet echt gezeten, ik probeer 'em gewoon zo strak mogelijk te nemen. Dan volgas naar links en vervolgens de auto rustig door de hairpin laten rollen.
    Bij de volgende rechts-linker een beetje remmen, láát aansnijden en een beetje slippend aan de binnenkant uitkomen zodat ik de linker volgas kan nemen en met 150/155+ eruit kan komen.
    Vóór het rubber remmen voor de volgende linker bocht en er zo strak en snel mogelijk uitkomen. Als ik het goed doe zit ik in de 43.
    Dan de laatste bocht... Gas los door de sneller rechter en gewoon zo stabiel mogelijk proberen eruit te komen anders is die auto oncontroleerbaar bij het aanremmen. (bij mij iig)
    Dan héél vroeg insturen zodat je vroegtijdig alweer naar buiten gaat, dan kan je in één keer doorsturen voor de volgende scherpe rechter die erachteraan komt. Dan zit er nog zo'n knikje naar links in bij het uitkomen, daar ga ik zo'n 120. Zo kom ik iig tot een 1.13 half. :)

    Iemand tips? (of doe ik het perfect :+ )

    Ik doe morgen op de laatste dag nog wel een sessie-tje, want als ik na zo'n 10 rondjes een 1.13 kan rijden, moet een 1.12 wel mogelijk zijn, ik zie dat ik heel veel verlies in de 2e sector, hoe nemen jullie die?
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina