De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raz

Raz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SAMSUNG LE26R51B high def pro.scan

Oke mensen waar te beginnen ?
    hmmm..., de praktijk: de LE26 heeft een dermate hoge resolutie dat van je normale xbox signaal (ook via advanced rgb scart) weinig mooi's meer over houd. Dat wil zeggen dat de LE26 het signaal wat je er in stuurt ongezouten op je bord (scherm) gooit.

KEIHARD en haarscherp, (dat is toch fantasties hoor ik jullie denken) ja Maar...... de meeste xbox games draaien op 480p dus word alles lekker hard en kartelig...... dus je meeste games zien er niet meer uit, sommige zelfs zeer slecht.

Voorbeeld : als een game er al niet zo best uit zag B.V. forza motorsport ! draait op 480p dan zie je nu hoe de game er echt uit ziet ( weg met de vage waas filters )
    kortom: Forza EXITxbox weg ermee. :mad:
    IK BEGRIJP DAT IK HIER TEGEN EEN HEILIG HUISJE AANTRAP, maar als je een tv met een zeer hoge resolutie bezit wil je nu een maal mooie graphics zien.

MAAR...... stop een game in je xbox die draait op 720p B.V. soul calibur2 of Amped 2 ooooooohhhhhh!!!! _O_
    prachtig ( en over 1080i nog maar te zwijgen)

MAAR...... there is a downside..... je moet een HDTV component kabel aan schaffen , en je moet een speciale save/file op je hardeschijf zetten om hdtv/pro.scan te activeren ( bill gates vond dat hdtv alleen nodig was in de usa en japan) dus onze pal xboxen hebben die optie wel maar hij moet wel eerst geactiveerd worden.

en het goede nieuws is: het is xboxlive proof (veilig) :D

Geintreseerd? kijk op :http://www.xboxworld.com.au/forum/showthread.php?postid=372869#poststop

Anyway's er is nog een hoop te vertellen en te ontdekken over hdtv/pro.scan en het signaal wat je naar je hdtv stuurt !

En ben je toch vastberaden om een hdtv aan te schaffen, ga dan naar bcc
    als jij kan aan tonen dat een bepaald model elders goedkoper is (ook online mits er een bezoek adres is, lees: voordeur) dan moeten ze je em voor die prijs meegeven, het verschil bij mij: ruim 200 euro goedkoper dan hun normale winkelprijs. :D

2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    zouden jullie hier is wat links kunnen dumpen van filmpjes in 1080p en 720p om eens te vergelijken. Ik hoorde dat snelle pcs een fps kunnen halen van +/- 5 fps met 1080p....errug zwaar dus :). Maar gewoon om even te kijken lijkt mij dat wel leuk. En kun je dat afspelen met WMP? of moet dat met quicktime??

heb het eea gevonden http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx#sysreq

downloaden gaat alleen mega langzaam. volgens de test zou ik 1080p moeten kunnen afspelen (aldus microsoft). En zon snelle pc heb ik nou ook weer niet...

Laatst bewerkt: 1 sep 2005
  3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die demo's zijn erg mooi, maar kort. Maar wat is jouw monitorresolutie en is het een LCD of CRT?

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Haha, precies wat je hier schrijft heb ik vorige maand ervaren toen ik net mn nieuwe HDTV kocht...
    Een goede vriend van me: "Bel me maar als je de instelligen juist hebt want dit ziet er niet uit....". En daar zat ik dan op mn bank met een blinkende 32 inch'r..... :mad:
    Tot ik de juiste kabel kocht en het truukje deed om het NTSC signaal uit mn doosje te krijgen *)
    Ik bel die maat van me... hij komt kijken en...... _0/

Heeeeeeerlijk!!!

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Tralala, Softmod!

:cool:

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    mijnes is een crt met 2048*1536. Dus dat is hoog genoeg om zelfs 1080p te zien toch?

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Moet zeker lukken, ziet er superstrak uit. Op een TV formaat scherm is het helemaal briljant. WMV HDTV is best wel ene goed concept, alleen jammer dat je die DVD's hier niet kan krijgen. Ik ga eens even zoeken met niet nader te noemen zoekmachines.

8. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat was htpc ook alweer?

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    home theater pc

10. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok dank je.

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. Captian_Nemo

Captian_Nemo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zoals het er nu naar begrijp is zo'n lcd-tv die hdtv onderteunt alleen leuk om de xbox360 op te spelen en dvdfilms, gewoon tv kijken is niet mooi..

Heb ik dat goed of niet..

Ik wil ook zo'n lcd tv aanschaffen maar ben niet van plan om alleen te xboxen of films te kijken. Ik wil ook gewoon normaal tv kijken.

Is het dan handig om er 1 te kopen?

13. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    @romius mischien is het handig als die link in de topicstart word gezet?
    @ Captian Nemo ga naar een winkel toe waar je een lcd tv kan bekijken op gewone kabel tv kananelen, de kwaliteit is vaak afhankelijk van de tuner die in een tv zit, en van de kabel die je gebruikt.

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Er staat in de financiele telegraaf een aardig artikel over Philips en haar visie omtrend HDTV. Zoals vele wel weten wordt het aankomende WK uitgezonden in HD (Philips zit hier achter). Zoals al vaker het geval was zorgen WK's en EK's voor massale aankopen van nieuwe televisietoestellen, dus hoopt Philips dat hiermee de sprong naar HD versterkt wordt. Philips zal vanaf volgend jaar daarom ook alle platte beeldbuizen volledig HD maken, wat neerkomt op een totaal van 95% van de toestellen.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    M`n ouders hebben een LCD tv, en daar zijn tv zenders via de kabel niet echt mooi op. We hebben thuis ook digitale tv van KPN, en dat ziet er beter uit qua beeldkwaliteit.

Het zal nog wel een aantal jaartjes duren voordat de tv zenders in NL ook op HD overgaan.

Ga in iedergeval niet af op de beelden die je in de winkels ziet. Daar zitten 40 tv`s op 200m kabel, met tig antenneversterkers erachter 8).

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Allereerts, gewone uitzendingen bekijken is niet slecht. Zoals iemand al zei, alles wordt haarscherp weergegeven en dat zie je vooral door zichtbaar worden van compressie via digitale kabel. Op een gewone TV zie je niet hoe slecht de huidige overdracht is. Die laat veel meer foutjes toe (en maakt het beeld eigenlijk minder scherp) Het ligt ook aan de kijkafstand of het je opvalt. Zie het als volgt: Een lelijke vrouw kan er best okay uitzien in de ogen van een zuiplap die teveel gedronken heeft en in een waas kijkt.

In jouw geval zou ik nog voor een gewone TV gaan. Of je moet genoeg geld hebben (geld over), een upscaling DVD speler of een HTPC gebruiken om DVD's te kijken en zeker weten dat jij jouw Xbox 360 heel vele zult gebruiken.

17. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Kwas net in de stad om een vga-kabel aan te schaffen. Vraagt die kerel of ik een "mannelijke" of een "vrouwelijke" kabel voor mn tv nodig heb (kheb die samsung). En is het nadelig voor de kwaliteit van het beeld om een wat langere kabel te gebruiken (meter of 10)?

help

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja schijterwt, ik heb een kabel van 2 meter (en die noemde ik gewoon een VGA kabel, zoeentje waarmee je de PC op een monitor aansluit). Gewoon met die man afspreken datr je hem terug mag brengen als hij niet werkt. Volgens mijn boekjes is 10m het maximum voor goed beeld met ene resolutie van 1024*768. Ik zou d elengte van de kabel inperken. Samsung is perfect via VGA kabel, dus ik zou de PC zeker aansluiten via VGA (Samsung en Philips moniooren kunnen goed met VGA omgaan en je ziet eigenlijk gene verschil tussen VGA en DVI :)).

Als de kabel langer wordt, dan wordt de kwaliteit ervan ook belangrijker.

19. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn ook echt de 2 mooiste schermen vind ik nog steeds.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ff gauw nog een vraagje (de zoveelste :9) met betrekking tot het gamen straks op mijn nieuwe HDTV, die ik nog steeds nie binnen heb (:mad:) maar als het goed is aankomende week wordt ik gebeld voor een afleverafspraak....

Anyways, ik ga er dus mijn Xbox en PS2 op aansluiten en heb voor beide gewoon een SCART kabel. Ik wil eerst ff zelf kijken en beoordelen wat ik van de beeldkwaliteit vind, ik snap dat het er wel wat op achteruit zal gaan maar in hoeverre ik dat storend vind zal ik zelf persoonlijk moeten beoordelen.

Voor de Xbox komt er binnenkort zijn vervanger, de X360 dus :D Hiermee kan ik door de backwards compatible functie mijn huidige Xbox games in progressive scan spelen wat al verbetering opleverd heb ik begrepen. En ach ja op de meeste huidige Xbox games komt er op de X360 wel een goed vervolg (DOA3 ---> DOA4, DOAX ---> DOAX2, Halo 2 ---> Halo 3 enz.) dus die kan ik dan in HD spelen en dan zal ik toch niet veel oude Xbox spellen meer spelen ;)

De overgang PS2 ---> PS3 duurt echter nog ff, en er komen nog genoeg PS2 spellen uit die ik de moeite waard vind om te kopen en te spelen. Nogmaals ik zal zelf moeten beoordelen wat ik van de grapchics van PS2 spellen vind als ik dalijk op mijn nieuwe Samsung zit te spelen, maar mocht het me toch te erg tegenvallen is het dan een goed idee om een RGB kabel te gebruiken voor de PS2 in plaats van de gewone SCART ? Die heb ik er namelijk nog wel eentje liggen :)

Jah weer een lang verhaal kweet ut, sorry O-) ....maar dat was dus mijn vraag ;)

Laatst bewerkt: 3 sep 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina