op tweakers.net las ik het volgende berichtje: "RGB-video-output zal alleen mogelijk zijn als gebruikgemaakt wordt van een speciale kabel, die voor ongeveer 25 euro te koop zal zijn. Deze kabel wordt niet meegeleverd met het 'Xbox Core System' of het 'Xbox Premium System'. Videokabels van de Xbox 1 werken niet op de nieuwe console." betekent dat dat je je 360 niet gelijk vanuit de doos op een normale tv kan aansluiten? zou toch vreemd zijn.... kom je nog 25 pleuri ertegenaan t gooien voor zo'n kabel ? hier de link naar het volledige artikel: http://www.tweakers.net/nieuws/38794 best interessant later _0/
RGB is anders dan de normale verbinding die je standaard bij je Xbox 1 kreeg. RGB gaat via een échte Scart aansluiting (niet met een verlengstuk) en is meer een Europese standaard geloof ik. Het klopt inderdaad dat de bij de Core en 360 systeem geleverde kabels geen échte Scart aansluiting hebben, hooguit een verloopstukje. Daar maakte ik me ook wel beetje zorgen over, aangezien ik voor de Xbox 1 die Advanced Scart Cable heb gekocht voor beter beeld (en de digitale geluids output). Ben inderdaad benieuwd of dat inderdaad zo is, ik bedoel: Of je idd geen RGB signaal uit normale tulp stekkertjes halen kan (volgens mij niet). Digitale geluids output hebben de kabels iig wel (of iig die van het 360 systeem). Dat zit al direct op de aansluiting bij de Xbox.
Nouja niks is verplicht. Beeld is nog steeds bijzonder goed en een hoop spelers hier gebruiken nu óók de standaard kabel. Het verschil is miniem, maar ik merkte het wel toen ik die Advanced Kabel eenmaal had. Niks moet.
Je moet het gewoon ff vragen dan aan de verkoper. En stond bij de Xbox 1 ook op de doos wat er bijgeleverd zat, compleet met plaatjes. Je moet gewoon ff van tevoren kijken wat je nodig hebt voor je tv, en dan vergelijken met wat op de doos staat. Gaan dingen niet passen dan koop je ook nog een kabel erbij
Passen is niet het probleem. Ik ga er van uit dat een blokje dat de tulp stekkertjes omzet naar een Scart uitgang er wel bij zal zitten. Dus passen is het probleem niet. Alleen dat je bij de 360 systeem al zo'n enorme high end kabel krijgt en je dan álsnog zo'n RGB kabel moet kopen.
juist dat vind ik wat zuur. nu heb ik hem ook via scart/tulp aangesloten mooi beeld hoor mag ik niks van zeggen,zet xbox aan,schakelt gelijk om op tv. als dat bij de 360 straks ook mogelijk is(zonder 25 euri extra uit te geven ) hoor je mij niet klagen bedankt voor jullie reacties tot nu toe _0/
Ik heb hier ook mijn Avanced Scart erachter liggen met optische kabels, ik ben bang dat dat weer 25€ gaat kostten. Altijd weer die verschillende aansluitingen!! Laten die uitbuiters toch eens alles Universeel maken !!
Welke uitbuiters? Microsoft? Sony? JVC? Akai? Philips? Het gaat er om dat door de jaren heen technieken zijn verbeterd. Zo dus bv de RGB techniek. Daar gebruik je gewoon een ander kabeltje voor die je idd moet kopen, want voor kwaliteit betaal je nu immers (hoewel 25E natuurlijk veel te eel is). Wil je er geen gebruik van maken, gebruik je lekker de standaard kabels, heb je bijna net zo goed beeld.
tja... omdat de techniek steeds verbeterd vindt ik het op zich niet zo erg. het is alleen zo jammer, ik heb hier bij mij thuis kasten vol met oude kabels, adapters, enz. liggen die niet meer gebruikt kunnen worden omdat bijna iedere aansluiting weer anders is. Ik koop toch wel die advanced kabel zodat ik hier op mijn 82 cm sony breedbeeldje met 350 Watt 5.1 setje weer lekker kan gaan gamen...
hehehe eindelijk een duidelijk plaatje ... je kan nu ook de optische uitgang zien (onder aan de stekker)
Of zie ook de plaatjes die laatst verschenen van die 'modders', daar zie je ze zelfs beter. Even voor de duidelijkheid: Dit is de 'luxe-kabel' die bij de Xbox 360 van € 399 komt dus inclusief HDTV funct.
Ik dacht dat ze daar een VGA kabel bij deden... Maarja voor Europa kunnen ze idd beter een RGB kabel meeleveren.
Nee bij deze krijg je luxeste kabel die er komt voor de xbox 360 en dat is de HDTV kabel..als het goed is zit hier ook nog als extra gewoon zo'n scart opzet stukje bij zoals je bij de standaard kabel van de xbox 1 zat!
Wat ik mezelf nu afvraag is het volgende....als ik nu met de AV kabel die met de Premium pakket word geleverd het beste beeld wil krijgen wat kan ik dan het beste doen. - Via de composite ingang aansluiten oftewel geel tulpje (zit op de zijkant van mijn tv) - Of via de scart opzet plug aansluiten. Want beide gebruiken in ieder geval naar mijn idee het composite signaal...alleen word het signaal via een andere ingang in de tv geleid. Daarnaast heb ik dan nog de optie van een officiele RGB/SCART kabel aan te schaffen of een S-Video kabel...oftewel meer centen uitgeven alleen maar om een kabel.
Volgens mij maakt het niks uit. Het is wat je het makkelijkst vind. Ik weet niet of je 50 hrtz of 100 hrtz hebt maar als je 100 hrtz hebt zal je aardig wat verschil zijn tussen RGB en de tulp stekkertjes. Vooral rustiger beeld
Heb zelf een 100Hz Philips Breedbeeld tv. Wat is dan beter...via SCART aansluiten...??? Wist ik btw. niet dat dit verschil uitmaakte...dacht zoals ik al zei dat het signaal uiteindelijk op hetzelfde punt binnen komt in de tv.