Ik heb net m'n eerste sessie achter de rug en ben tot een tijd gekomen van:
1.13.634 (AT)
sector 1: 20 laag
sector 2: 43 hoog (ik geloof 43.8 )
Hoe ik het rondje rijd:
Eerst bocht zo strak mogelijk doorheen en met 160+ (soms 170+) eruit komen.
Dan bocht 2 ook weer zo strak mogelijk nemen en zo'n 160+ gaan als de schaduw ophoudt bij het uitkomen van de bocht. Volgas door de snelle rechter om zo dus een lage 20er te halen.
Aanremmen voor die rechter gaat heel grillig bij mij. De auto slipt vaak weg en ik mis m'n rempunt/apex heel vaak. Echt op de limiet heb ik hier nog niet echt gezeten, ik probeer 'em gewoon zo strak mogelijk te nemen. Dan volgas naar links en vervolgens de auto rustig door de hairpin laten rollen.
Bij de volgende rechts-linker een beetje remmen, láát aansnijden en een beetje slippend aan de binnenkant uitkomen zodat ik de linker volgas kan nemen en met 150/155+ eruit kan komen.
Vóór het rubber remmen voor de volgende linker bocht en er zo strak en snel mogelijk uitkomen. Als ik het goed doe zit ik in de 43.
Dan de laatste bocht... Gas los door de sneller rechter en gewoon zo stabiel mogelijk proberen eruit te komen anders is die auto oncontroleerbaar bij het aanremmen. (bij mij iig)
Dan héél vroeg insturen zodat je vroegtijdig alweer naar buiten gaat, dan kan je in één keer doorsturen voor de volgende scherpe rechter die erachteraan komt. Dan zit er nog zo'n knikje naar links in bij het uitkomen, daar ga ik zo'n 120. Zo kom ik iig tot een 1.13 half.
Iemand tips? (of doe ik het perfect )
Ik doe morgen op de laatste dag nog wel een sessie-tje, want als ik na zo'n 10 rondjes een 1.13 kan rijden, moet een 1.12 wel mogelijk zijn, ik zie dat ik heel veel verlies in de 2e sector, hoe nemen jullie die?
Laatst bewerkt: 3 sep 2005