De grote Project Gotham Racing 2 Competitie!! [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Master Of Blades, 2 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    OMG, ik zie nu pas voor eerst hier competitie :eek:
    Kan ik nog meedoen ofzo? O-)
     
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net m'n eerste sessie achter de rug en ben tot een tijd gekomen van:

    1.13.634 (AT)

    sector 1: 20 laag
    sector 2: 43 hoog (ik geloof 43.8 )

    Hoe ik het rondje rijd:

    Eerst bocht zo strak mogelijk doorheen en met 160+ (soms 170+) eruit komen.
    Dan bocht 2 ook weer zo strak mogelijk nemen en zo'n 160+ gaan als de schaduw ophoudt bij het uitkomen van de bocht. Volgas door de snelle rechter om zo dus een lage 20er te halen.
    Aanremmen voor die rechter gaat heel grillig bij mij. De auto slipt vaak weg en ik mis m'n rempunt/apex heel vaak. Echt op de limiet heb ik hier nog niet echt gezeten, ik probeer 'em gewoon zo strak mogelijk te nemen. Dan volgas naar links en vervolgens de auto rustig door de hairpin laten rollen.
    Bij de volgende rechts-linker een beetje remmen, láát aansnijden en een beetje slippend aan de binnenkant uitkomen zodat ik de linker volgas kan nemen en met 150/155+ eruit kan komen.
    Vóór het rubber remmen voor de volgende linker bocht en er zo strak en snel mogelijk uitkomen. Als ik het goed doe zit ik in de 43.
    Dan de laatste bocht... Gas los door de sneller rechter en gewoon zo stabiel mogelijk proberen eruit te komen anders is die auto oncontroleerbaar bij het aanremmen. (bij mij iig)
    Dan héél vroeg insturen zodat je vroegtijdig alweer naar buiten gaat, dan kan je in één keer doorsturen voor de volgende scherpe rechter die erachteraan komt. Dan zit er nog zo'n knikje naar links in bij het uitkomen, daar ga ik zo'n 120. Zo kom ik iig tot een 1.13 half. :)

    Iemand tips? (of doe ik het perfect :+ )

    Ik doe morgen op de laatste dag nog wel een sessie-tje, want als ik na zo'n 10 rondjes een 1.13 kan rijden, moet een 1.12 wel mogelijk zijn, ik zie dat ik heel veel verlies in de 2e sector, hoe nemen jullie die?

    @ Lord Armada, je kan meedoen wanneer je wil, elke week is er een nieuwe challenge waaraan je kan deelnemen. ;)


    EDIT: Sorry voor de dezelfde post als bij de vorige pagina, ik zit te klooien met kopiëren/plakken. |:-
     
  3. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijd voor een verhaal....

    1e bocht in de 4e versnelling, alleen gas los en vroeg insturen. Het snelste is om half slippend de kerb te nemen en de auto goed naar buiten te laten gaan. 180 km/h is hier mogelijk. 2e bocht in de 3 ook vrij vroeg insturen en een beetje slippen. Met deze auto ben je het snelst als je niet strak rijdt, maar tikje slippend de bochten neemt. "Tikje" :9, dus niet gaan driften ^^. Als je dit goed gedaan hebt wordt je bij de 1e sector beloont met een 19.8 of 19.9.

    Daarna krijgen we het moeilijskte gedeelte. Op dit lange rechte stuk schakel ik niet naar de 5, omdat dat veel tijd kost. Gewoon in de 4 laten janken. Je moet helemaal aan de rechterkant zitten voor dat flauwe linkerknikje, waar ook de 1e sectortijd gemeten wordt. Dan gewoon naar links sturen en recht aanremmen en vooral ook op tijd. Laat remmen heeft 0,0 zin hier. Als je vroeg genoeg geremd hebt, kun je um mooi over het kerbje heen gooien. In de 2e versnelling. Dan linksaf gewoon volgas. En krijgen we de krappe rechterbocht. Recht aanremmen en de auto met een heel klein slipje langs de kerb gooien. Gelijk rechtzetten en volgas wegwezen naar de rechts/links. Deze neem ik allebei in de 3e versnelling. De rechterbocht laat insturen met een kleine slip, zodat je in het midden of zelfs wat naar rechts uitkomt, waardoor je de linkerbocht volgas kan nemen. Je komt er dan met 150-160 uit. Aan het eind van het rechte stuk krijg je dan een linkerbocht waar heel veel tijd te winnen valt. Voor de zwarte strepen al remmen en bij het aanremmen al iets naar links sturen ( In de 3e versnelling ). Na wat oefenen is het vrij makkelijk om de auto dan met een hele kleine slip heel mooi over de kerb te gooien, waardoor je deze bocht met 125-130 uit kan komen. Als je snel bent heb je hier een 52'er. Dan weer recht stukje. Flauwe rechterbocht volgas nemen en recht aanremmen voor de rechterbocht, gevolgd door een linkerknikje. Deze neem je gewoon in de 2e versnelling en probeer een mooie vloeiende lijn te nemen. Als goed is komt je met 125 eruit zetten en schakel je gelijk naar de 3.

    Als het zo lukt allemaal heb je gegarandeerd een 1:12 :p
     
  4. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet hoe hard ik daar eruit kom, maar dat klinkt als een mogelijkheid tot verbetering.

    De linker volgas? Ik zal ff aan m'n lijn werken O-)

    *knikt alsof ie het begrijpt*
     
  5. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    (Klopt zichzelf 1 op de tien keer op de schouder)

    idd, bizar! k heb met moeite er een 53.6 uit weten te slepen... we gaan er voor :p (frustrerend, ook zeker, voor jou? dat ie een sec sneller is... ben je vast niet gewend.
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het niet doen, omdat ik daar de bevoegdheden niet voor heb maar iemand moet de site weer bijwerken!!! :eek:

    Bij de challenge van 2 weken geleden staat FredKorket's tijd er nog niet bij.
    Bij de vorige challenge staan er ook maar 2 tijden,
    en er is nog geeneens een nieuwe pagina voor déze challenge aangemaakt.
    Iemand moet het nu ff doen, zolang het nog niet teveel werk is, want anders ís het later niet meer bij te werken. (I)

    Voor degene die dat ff wil doen zijn dit alvast 3 tijden van déze challenge op een rijtje:

    1. FredKroket
    1.12.401

    2. Gaming 4 Ever
    1.13.634

    3. Master87_NL
    1.13.768


    Van de vorige challenge met de BMW Z4 moeten de tijden van Fred en Master87 er nog bij:

    1. FredKroket
    1.03.966

    4. Master87_NL
    1:07.401


    En van de challenge van Florence met de Ferrari staat de (winnende) tijd van Fred er nog niet bij:

    1. FredKroket
    0.57.052


    Ik zou het zelf wel ff willen doen, maar ik kan die site njiet bijwerken, alleen Fred, MM (is op vakantie), blanqua en Corossi.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  7. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ff het hele lijstje geeft van iedereen die mee gedaan heeft, met zijn tijden wil ik de site wel updaten. Ik heb voor de huidige challenge nog steeds geen tijd neer gezet, dat wil ik eigenlijk nog wl ff doen

    Ik kan de challenge niet meer vinden. In welke auto + op welk circuit rijden we??
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  8. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de site niet aanpassen, omdat ik bij het inloggen 1 of andere vage java-fout of iets krijg :mad:.

    @ Master87

    Idd, vrij frustrerend, want ik weet niet waar hij die tijd vandaan tovert. In de 1e sector ben ik net zo snel, maar wat ie daarna allemaal doet :'-(. Ik denk dat ik vanavond nog een goede poging waag, anders wordt dit een plek buiten de live-top 10 :'-(.

    Btw, leuk dat iedereen weer een btje meedoet. Paar dagen geleden was het zo stil hier. Weet iemand trouwens waar xboxmod gebleven is? Mijn grote tegenstander is nu al best lang weg, maar weet eigenlijk niet waarom.

    Zalk doen corossi ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow dit is dus de huidige challenge:
    Noble M12 GTO3 ( Track Specials )
    Sydney - George St. Challenge

    Ga ik zo echt maar eens een paar rondjes rijden.
    @ FredKroket: Zou je als jy de volgende challenge kiest hem dan dikgedrukt willen doen, zoals ik net gedaan heb?
    Dan valt ie veel beter op tussen de andere posts
     
  10. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd meedoen natuurlijk :) wees welkom :p
     
  11. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ahhhhhhhhhhhhhhhhhh......

    k denk dak nooit in een top 10 zal komen :p komt er trouwens mss vanmiddag nog een nieuwe challenge? dan kan ik m nog ff spelen, voor ik naar mn kamer in arnhem ga... of w8 je tot volgende week?
     
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een aantal rondes gereden. Vandaag mijn eerste rondes voor de challenges gereden, had een beetje weinig zin en tijd de afgelopen week.
    Noble M12 GTO3 ( Track Specials )
    Sydney - George St. Challenge
    Mijn tijd: 1.20.406
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    * is bezig, ik edit zo wel. ;)
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Carchallenge 14 augustus

    1. FredKroket - 0.57.012

    2. Metal Mark - 0.57.600

    3. Gaming 4 Ever - 0.57.618

    4. Master87_NL - 1.00.037

    5. Kriebelvisje - 1.00.835

    Carchallenge 21 augustus

    1. FredKroket - 1.03.966

    2. Mutantemile - 1.05.222

    3. Metal Mark - 1.05.365

    4. Master87_NL - 1.07.401

    Carchallenge 28 augustus

    1. FredKroket - 1.12.401

    2. Gaming 4 Ever – 1.13.250

    3. Master87_NL - 1.13.768

    4. Gunther - 1.17.384

    5. Corossi – 1.20.406

    Als iemand dit dan weer kan bijwerken dan is alles weer goed.
    Ik heb het zo getypt in dezelfde style als op de site, dus je kan zo kopieren/plakken.
    Wel bijhouden he mensen. ;)

    Mijn nieuwe tijd van 1.13.250 staat er ookal tussen.
     
  15. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de 3 dubbele post, maar ik kan GVD niet editten, want m'n PC loopt dan de hele tijd vast! Zelfs een paar harde trappen tegen de PC aan werken niet? |:- :cool: :mad:
     
  16. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier komt zo de nieuwe challenge. Ik ga ff een mooie zoeken. Kzal dit keer nog een redelijk korte rond de minuut doen, maar ik vind het weer tijd voor een lange baan :9.

    Challenge Zondag 4 September
    TVR Tamora ( Sports Coupe )
    Edinburgh - Grassmarket West


    Volgens mij kan dit best nog wel een spannende competitie worden. Deze auto stuurt gewoon zo lekker. Makkelijk te rijden en een leuke baan. Hopelijk kunnen jullie er wat mee. _0/

    Suc6!
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  17. Master87_NL

    Master87_NL En zo niet, dan toch

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    k zit hier weer in arnhem, en ik kan dus niet testen... maar laat de grap nu zijn, dat ik zelf voordat ik weer naar arnhem ging, nog ff een paar banen geprobeerd heb... en volgens mij zat die er ook tussen :p dus mss bel ik ( :+ ) straks ff naar huis om te vragen :9
    Of ik laat t Gunther ff checken _0/
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Zow competıtıe loopt nog steeds :). Ik ben de 7de weer thuıs dus dan ben ık ook weer van de party. Nu nog ff vakantıe houden
     
  19. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    _0/ Alles goed daar in het verre Arnhem?

    Hmmm, ben al eerste met een tijd. Dan sta ik iig op de nummer 1 positie voor iemand anders een tijd post :). Een 58,51 heb ik neergezet na een paar rondjes. Daar kunnen echt veel secondes eraf. Ik heb het idee dat er voornamelijk in de eerste bocht veel tijd kan worden gewonnen (ik kom er met zo'n 120 kmpu uit) en ook in de laatste bocht. En alle bochten daar tussen in natuurlijk :+ ...
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn tijd:

    * tromgeroffel

    0.55.569

    Een best wel goede tijd vond ik zelf. Ik denk dat een 54er nog wel mogelijk moet zijn, maar het is zo'n baan waarbij je nooit 10 rondjes achter elkaar toptijden kan rijden, die auto is "schnappi" bij het acceleren en reageert vaak anders in dezelfde bocht.

    @ Gunther, ik kom de eerste bocht met 130+ uit. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina