Help! muis beweegt en klikt vanzelf!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door carlito, 4 sep 2005.

  1. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds een paar dagen beweegt, klikt en scrolled mijn muis af en toe vanzelf! het is echt heel irritant... het lijkt ook steeds erger te worden.

    Het is geen virus of ad-aware dat heb ik al gecontroleerd.

    Ook ligt het niet aan de muis want ik heb hetzelde met een andere muis.. beide zijn wel optical!

    Ik heb de laatste paar dagen ook niks geinstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan.

    Wie o wie kan mij helpen!

    OS: Windows XP
    Pentium 4 3.0HT
    1024MB DDR
    Ati Radeon 9800 Pro
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    zit je misschien boven 2 tafeleinden?
     
  3. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    of je buurman heeft ineenshetzelfde toetsenbord gekocht... heb ik ook eens gehad. Moet je gewoon even voor een ander kanaal kiezen. Het blijft alleen wel irritant (gelukkig is mijn buurman verhuisd...).
     
  4. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    @ dutchbastard: wat maakt het uit als mijn buurman hetzelfde toetsenbord heeft?

    @ ErroX: nee, en als ik mijn muis van de tafel afhaal dan doet hij het nog steeds?
     
  5. Moondrake

    Moondrake T-Shirt Ninja

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je voor dat jullie beide draadloos muis en keyboard hebben , beide hetzelfde product en op dezelfde channel. Als jullie in elkaar's range zitten, dan zouden jullie elkaars muis (op het scherm) kunnen bewegen.
     
  6. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn muis is alleen niet draadloos dus dat is ook het probleem niet.....
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dan lijkt het me toch echt adware oid 8) Of je bent gehackt en zit er iemand jou pc te besturen :eek:
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Mischien even alle snoeren nalopen, of er niet een los zit ofzo.
    Ik zelf denk dat je toch echt spyware hebt, aangezien je zulke dingen heel vaak hoort in de spyware/adware/trojan shizzle. Ook komt het vaak voor met optical mouse, en vooral de goedkope. Ik heb namelijk zelf ook zo'n optical mouse, en na een tijdje precies hetzelfde gezeik gehad, ben gelijk overgeschakeld naar het old skool bolletje in muis principe.

    optical werkt niet fijn, en hebben vooral in de goedkopere mousen zulke kuren. Oftewel probeer eens zo'n analog mouse (ja met bolletje) en ik weet bijna zeker dat je geen last daar meer van hebt. ;)
     
  9. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt, dat bedoelde ik precies _O_
     
  10. Last-Warrior

    Last-Warrior Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    1
    misschien beweeg je te snel en dat je muis die nadoet terwijl jij niks meer doet heb ik ook wel is
     
  11. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het dus al met verschillende optische muizen geprobeerd (niet echt goedkope trouwens..) maar dat maakt niks uit.. dus lijkt het mij dat het iets van een software probleem is.. gehacked kan ook niet want ik heb het ook als ik helemaal niet aangeloten ben op internet..

    ik zal nog een keer ad-aware proberen en even scannen op virussen.. ik hou jullie op de hoogte!

    p.s. ik las ook iets op internet dat het door SP2 kan komen?? maar dit heb ik al heel lang en nooit problemen mee gehad..
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heb je niet zoals ik al zei een mouse met bolletje (analoge mouse)?! Want weet echt bijna zeker dat je er dan geen last meer van hebt, maargoed probeer eerst nog maar eens ad-aware. :)
     
  13. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier ook nu geen analoge muis liggen..... heb al zo'n 3 jaar een optische en dat is me altijd zeer goed bevallen..
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Laat Hitmanpro dan even meteen erna scannen.
    Dan heb je wat meer zekerheid dat het geen spyware is :)

    www.hitmanpro.nl
     
  15. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die heb ik nog niet geprobeerd!
     
  16. De batterijen zijn leeg denk.

    Had ik laatst ook
     
  17. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    kan niet want het is een gewone usb optitcal muis, dus zonder batterijen
     
  18. Herman

    Herman The guardian ©

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar hebben optische muizen met draad een batterij voor nodig?

    Niet het hele topic doorgenomen?


    Ik geloof dat je je drivers voor je optische muis even opnieuw moet installeren. Ik had dit probleem ook, en na het verwijderen en opnieuw installeren van de muis drivers, werkte de muis wel weer naar behoren.
     
  19. patje_1_1_2

    patje_1_1_2 Westland uber alles

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Is je muismat toevallig rood of zit er rood in? Een vriend had ook een optische muis en een rooie muismat. OP die rooie muismat deed ie het niet helemaal goed. Toen heeft die een andere kleur muismat geprobeerd en toen deed ie het wle goed
     
  20. FabianNL

    FabianNL Guest

    om van al je spyware en adware en zooi af te komen:
    http://www.virushelp.nl/hijackthislog.htm

    dan weet je echt voor de volle 100% zeker dat dat iig niet het probleem is...

    en andere meest logische opties zijn nu idd andere ondergrond proberen en drivers opnieuw instaleren...
     

Deel Deze Pagina