Xbox 360 meerdere disks per spel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Metal_Wolf, 2 sep 2005.

1. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    wij lopen te zeiken over memorycards niet omdat het moeite kost om ze te verwisselen, maar omdat het dure tering dingen zijn die altijd te klein zijn en dat je veel beter een hdd kan hebben.

2. JeePee

JeePee Guest

Ik loop te zeiken over DVD's omdat ze te klein zijn en je kan beter Blu-ray hebben....(zo kan je het ook zeggen)

Volgens mij is een hdd zo rond de 100,-, daar kan je 3 MC's voor kopen, en dat is goed voor zo'n 75 spellen...

3. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    op hdd kun je honderden spellen kwijt :p

en DVD is niet te klein, zal niet weten waarom. Je heb der alleen mss wat meer nodig, maar dat is geen probleem. Beter dan dat de xbox360 600 euro had gekost.

4. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Op een Blu-Ray disk kan ongeveer 25 GB (50 GB bij double Layer). Maar op een DVD9 schijfje (die gaat de 360 gebruiken) past ongeveer 9GB (8.5 geloof ik), dus 3 DVD9 schijfjes zou net iets meer zijn dan 25GB.
    Overigens past op een HDDVD schijfje "maar" 15 GB, dus als er 2 volle DVD9 schijfjes nodig zijn, hadden ze ook niet genoeg aan een HDDVD schijfje.
    Verder vind ik het niet zo erg om af en toe een schijfje te wisselen. Zeker niet als je bedenkt dat Blu-Ray en HDDVD pas in 2006 komen (HDDVD zou in 2005 komen, maar is hoogstwaarschijnlijk uitgesteld naar 2006). Dus dan was de 360 uitgesteld, en bovendien is (zoals eerder gezegd) die techniek in het begin nog heel duur, voor zowel de makers van een console, als voor de uitgevers van een game (andere apparatuur om Blu-Ray schijfjes branden, HDDVD kan geloof ik wel met dezelfde apparatuur gemaakt worden).
    Tenslotte heeft niet alleen deze developer gezegd dat er misschien meerdere DVD's nodig zijn, ook Team Ninja (DOA4) heeft dit gezegd. Maar nogmaals: is dit erg? Bij de GameCube heeft Tales of Symphonia ook 2 disks (ook een RPG trouwens), op een gegeven moment wordt gevraagd de 2e disk te plaatsen, en vanaf dan kun je gewoon altijd verder met die 2e disk, ik vind het dus totaal niet storend. Ook bij de PS1 zagen we dit al eerder, met o.a. Final Fantasy VIII waar maaliefst 4 CD's bij zaten.

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap je soms toch niet hoor, Blu-ray 2??? Ja hoor, op 3 dvd's geraakt 50 GB... :confused:

6. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Op 3 (volle) DVD's (DVD9, wat de 360 gaat gebruiken) past ongeveer 27GB, dat is dus teveel voor één Blu-Ray disk, en dus zijn er in dat geval 2 nodig....

7. JeePee

JeePee Guest

....Double layer

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op een Blu Ray past ongeveer 50 Gb, op een HD DVD ongeveer 30 GB, op een gewone DVD ongeveer 9 Gb.

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals JPRaceGamer al zei, Double layer...(het is trouwens al heeeeeel lang bekend dat er op de blu-ray disk 50 GB geraakt, en er zijn ook geruchten, dat er meer dan 50 GB op een blu-ray disk gaat, ik had iets van 100 GB gelezen,maar daar ben ik niet zeker van, dus daar ga ik me niets van opmaken...)

10. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar net als bij de gewone DVD schijfjes, zullen de meeste HDDVD en Blu-Ray schijfjes enkellaags zijn. Er zal dan dus gewoon 15Gb op HDDVD en 25Gb op Blu-Ray passen.
    bron: http://www.tweakers.net/nieuws/38642

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja sow, als dan zo een schijfje zou volstaan, zetten ze het gewoon op een double layer schijfje, en sukkel je nooit met 2 disks...

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat wel een optie is, is dat ze allbei de kanten gaan gebruiken, dus waar nu een label staat ook met data vol proppen.

Dus waar nu dan blauwe is in dit geval ook gewoon data op zetten. Dan hoef je alleen de disk om te wisselen. Of twee lasertje een van onder die leest en de andere die van boven leest..

Laatst bewerkt: 5 sep 2005
  13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @Rikkel, ja, dat is een optie,maar dat zou wel niet mooi zijn he...?

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Wat maakt het uit:)? ze zorgen er wel voor dat het goed komt hoor :+

15. JeePee

JeePee Guest

Ik las net ergens (ben site kwijt) dat 'Gran Turismo 4' 8gb is.
    Ik weet niet zeker of dit zo zal zijn, maar het zou wel goed kunnen (700 auto's 50 circuits...) en dan te bedenken dat deze game geen schade en online heeft. Met die 2 functies, vooral schade, zou deze huidige generatie game dus al aan de bijna 9gb zitten.
    (als het waar is dat hij nu al 8gb heeft)

16. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, idd, er zijn nu al bepaalde games op double layer dvd's,...
    Ik weet echt niet wat microsoft gaat doen. In het begin dacht ik van, ooh, dvd is genoeg voor de games, maar nu weet ik zeker dat dat niet zo gaat zijn. Maarja, ik weet wel dat microsoft bezig is met een techniek om het bestand van de games te verkleinen en zo een groot game op de dvd te zetten,maar toch, ik heb een beetje schrik. In het begin zullen de next gen games iets van een 8 GB zijn, sommige misschien zelfs al 9 GB denk ik. Maar de latere games, binnen een paar jaar(waar bomen in groeien, waar alles,elk klein ding interactief in is, waar je met een auto tegen 200 per uur tegen een boom rijdt,de auto gans perto is,...) kan je gemakkelijk aan 20 GB komen denk ik...(niet?). Ben benieuwd wat microsoft gaat doen, volgens mij gaan ze achteraf niet voor de HD-dvd gaan, want eerst wilt microsoft waarschijnlijk zien wie er wint, blu-ray of HD-dvd. En zoals het er nu uitziet gaat blu-ray dik winnen, iedereen staat er achter. En dan zou het zot zijn als microsoft HD-dvd zou hebben, een disk dat alleen gebruikt wordt voor xbox 360 games,...
    En nog iets over blu-ray, ik had gelezen dat er 4zijdig op geschreven kon worden. dus dat wil zeggen 100 GB, en dan kon je dat nog eens dubbel zetten ofzo iets, tot 200 GB(maar dat is voor de verre toekomst, en ik weet niet hoe het juist in mekaar zit...) Sony wil dat blu-ray heel lang mee gaat, en dat zou dan nog kunnen ook...

17. forza katwijk

forza katwijk Hardcore For Live

Leuk Bevonden:
    0
    En nog iets over blu-ray, ik had gelezen dat er 4zijdig op geschreven kon worden. dus dat wil zeggen 100 GB, en dan kon je dat nog eens dubbel zetten ofzo iets, tot 200 GB(maar dat is voor de verre toekomst, en ik weet niet hoe het juist in mekaar zit...) Sony wil dat blu-ray heel lang mee gaat, en dat zou dan nog kunnen ook...

ja sure _0/ het word steeds gekker man, 50 gb, 100 gb droom effe lekker verder, volgens mij past er 100000 gb op als ze het 4keer aan de voorkant 4keer aan de achterkant 2 op de zijkant en dat allemaal 4keer, mazll

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    *) idd die domme onzin geruchten:)

19. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    What the fuck krijgen jullie 2?!? Als je er niets van weet zwijg dan gewoon. Het is al een feit dat er 100 GB op een blu-ray disk kan(men zijn er trouwens volop mee bezig, eerst had men (thosiba was er mee bezig) 50 GB. Dus iedereen blij, woooow 50 GB, maar nu komt TDKmet een 100 GB blu-ray disk(niet alleen Sony is bezig met blu-ray he dummies. Veel mensen zijn ontwikkelingen aan het doen met blu-ray, ik volg dit al heel lang, en het is al langer dan vandaag bekend dat op blu-ray 200 GB kan,maar men moet nog weten hoe men moet schrijven...dus het is gewoon een kwestie van tijd voor een bedrijf komt met een 200 GB blu-ray disk. Maar men heeft dat nu nog niet nodig,maar binnen zoveel jaar kan het heeeeel handig zijn...(ps4,...)

bron: http://www.theregister.co.uk/2005/05/19/tdk_four-layer_bd/

Dus Marty NL en forza katwijk, geef intervolg zo geen domme opmerkingen... En trouwens, het kan gerust zijn dat later in de xbox 360 een blu-ray drive komt,ooh, maar dan zouden jullie ineens blu-ray wel cool vinden en er in geloven...tsss zielig...

20. UnderCover

UnderCover Xbox Tuig

Leuk Bevonden:
    0
    lekker op blue ray gaan!

Deel Deze Pagina