Ik heb een m'n oude MP3 speler weer eens uit de kast gehaald, omdat m'n moeder 'em wel wil, maar sinds de 'release' van Windows Service Pack 2, is die MP3 speler een beetje raar. Muziek erop zetten lukt, dan haal je de USB-kabel er uit, en werkt alles nog steeds, totdat je de 'em uitzet. Als je de speler vervolgens weer aan zet, zijn alle nummers weg _0/. In het display staat dan (na het aanzetten van de MP3 speler): PLEASE DO FORMAT ROOT NO TRACK ! Het is trouwens een Mpio FL100. Nu zat ik dus op die site te kijken, en zag ik een nieuwe driver staan, speciaal voor SP2. Die heb ik nodig, dacht ik. Ik dat bestandje dus gedownload, maar ik heb geen flauw idee wat ik ermee moet. Het is dus een .sys bestandje. En omdat er PLEASE FORMAT stond, heb ik ook geprobeerd om de MP3 speler te formateren, maar dit lijkt ook niet zo'n succes . Als ik op FORMAT INTERNAL MEMORY druk, loopt het statusbalkje vrij snel helemaal vol. Je zou dus zeggen dat ie klaar is, maar dat is ie niet. Is dat normaal dat dat formateren heel lang duurt ofzo . En de firmware kan er ook pas op zodra hij geformateerd is .
Probeer het eens op een andere pc zonder SP2 (of windows 2000 bijvoorbeeld) Ga ook op die pc even updaten. Dan weet je meteen of het aan SP2 ligt.
je kunt toch formatteren in 2 verschillende soorten? dit zijn FAT en NTFS, probeer eens NTFS te formatteren als je eerst FAT had gedaan of vice versa. Ik had hetzelfde probleem ook een keer met een andere mp3speler op deze manier opgelost
Hoe bedoel je dat precies? Want ik kan alleen maar kiezen tussen 'FORMAT INTERNAL MEM' en 'FORMAT EXTERNAL MEM'...
in windows had ik dat destijds gedaan, als je dan in "deze computer" zit, dan zie je de mp3speler ook staan, rechtermuisknop, formatteren, en dan ben je er. heb je beiden al eens geprobeerd, internal en external?