XBOX Videokaart voor PC??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lord Voldemort, 13 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lord Voldemort

    Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik had ff een vraagje. Als de XBOX 360 uitkomt dan heb je de gewone XBOX niet meer nodig omdat je de games op de 360 kan spelen. Maar wat voor videokaart zit er in een gewone XBOX? en ken ik deze ook in mijn pc zetten? :p

    Dat zou wel handig zijn, hoef ik geen nieuwe te kopen. O-)
     
  2. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dat zal gaan :)
     
  3. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zal, hoogstwaarschijnlijk, niet gaan inderdaad.

    GPU in de Xbox is speciaal gemaakt voor de Xbox namelijk. Als het al mogelijk is zal het niet zo simpel zijn als hem even over te plaatsen. Bovendien zou het die moeite niet eens waard zijn, de Xbox GPU is namelijk een kaart die tussen de GeForce 3 en 4 in zit kwa specs. Niet erg indrukwekkend dus.
     
  4. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat geen onboard chip in de xbox ipv een echte kaart ??
     
  5. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    jah dat dacht ik, wat ik mij kan herinneren is dat de GPU niks meer was dan een chip is dit je vindt op onboard motherboards.
     
  6. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    in de xbox zit toch een geforce 3 (geen zin om hele naam te noemen:p)??!?!?
     
  7. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja op een iets hogere kloksnelheid. Maar op een pc kan je daar geen koek op draaien.
     
  8. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    en vind maar eens drivers voor een xbox videokaart :+
     
  9. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant: het is nog niet bekend welke spellen precies gespeeld kunnen worden op de Xbox 360. De Xbox 360 is dan wel backwards compatible, maar Microsoft gaf ook aan dat het dan gaat om TOP SELLING games. De huidige Xbox maakt gebruik van een nVidia chip, terwijl de nieuwe een ATi chip heeft. Ook kun je niet savegames uitwisselen tussen de Xbox en de Xbox 360, dus heeft de huidige xbox nog wel een toekomst...

    Maar nee, zoals het gezegd, de Xbox videokaart (Geforce 3 ) is niet goed genoeg voor een pc. Bovendien, is die kaart helemaal geoptimaliseerd voor de Xbox. Net zoeits als dat je de geheugen in de Xbox (64 mb ram) niet kan vergelijken met PC geheugen. Met 64 MB RAM zul je op de PC weinig soeps krijgen, terwijl je op een Xbox met 64 MB wel veel kan.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  10. Michiel@ubi

    Michiel@ubi Ubisoft Nederland

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehhmmm
    Je zal wel eerst de chip moeten los solderen van de print plaat van de xbox....
    De videochip cq. GPU (je kan niet spreken over een kaart) zit geintergreerd op de printplaat waar ook de CPU en geheugen etc zit.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup op het moederboard dus. Zo goed als onmogelijk om die over te zetten op een bestaand pc moederboard...
     
  12. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat de xbox videochip een voorloper was van de Nvidea Nforce en dat is idd een onboard chip.
    Stel dat je dat werkend krijgt op een PC dan kun je heel dik geld verdienen want dan ben je een electronica wonder !!! :)
     
  13. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik ben misschien geen electronica-wonder maar ik weet zeker dat je dat nooit zal lukken! als je em er uberhaupt in je pc krijgt dan zal ie nog niet werken omdat er geen drivers voor zijn..
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit is niet mogelijk de video kaart is voor het xbox moederbord ontworpen en kan niet overgezet worden naar een pc
     
  15. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    die Grafische kaart is gemaakt voor de xbox, tenzij je een enorme goeie PC kennis hebt, dat je het kan overzetten, kweet et niet zeker...
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Het kan niet. Klaar. laat het rusten. Laat deze thread een langzame dood sterven.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dan had je waarschijnlijk in de 1e XBox ook videokaarten die voor de PC zijn kunnen inbouwen.
     
  18. elsido

    elsido Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook van je xbox een pc maken das makkelijker dan overzetten van de grafische kaart naar pc.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Via de legale weg kan het niet

    Lees de FAQ
     
  20. elsido

    elsido Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    het verwijderen van de grafische kaart is ook niet legaal
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina