Ik heb me altijd afgevaagd hoeveel winst gemaakt word op een Xbox spel en wat de groothandelprijzen zijn. Heeft iemand een idee daarover?
hiero factuur naast me liggen GTA SA xbox 38.47 ex btw PSP Metal Gear Acid 33.60 ex btw btw moet er nog boven op het lijkt dus niet eens op wat wessiej denkt tis niet zo'n gouwe handel hoor
De makers verdienen er over het algemeen niet zo best op hoor Zijn over het algemeen de uitgevers die beter cashen.
Dat zal wel, maar ik bedoelde het meer om duidelijk te maken dat het niet de winkels zijn die er het meeste aan verdienen.
40 tegen over 10 wat JIJ zegt, lijkt me dus dat je dat wel wilde zeggen /edit laat maar, je quote iemand, vergeet wat ik zei
Dat valt reuze mee. Heb namelijk ook eens geprobeerd om een online gameshop op te zetten. Houdt rekening dat je voor nieuwe xbox/ps2/gamecube games ook al snel €55,- / €60,- kwijt bent. Pas als je er tientallen/honderden van dat spel tegelijk koopt, krijg je misschien 5/7 euro korting per spel. Zonder dat te doen, is het niet realistisch tegenover de kosten.
Inderdaad, winkels (niet online) hebben ongeveer 20% marge. Het meeste geld gaat naar de uitgever, vrijwel alles, totdat het geld dat ze de ontwikkelaar geleend hebben voor de ontwikkeling terugbetaald is, dan krijgen deze royalties. Een percentage als in 6% ofzo van de omzet of winsten, weet niet precies. De rest, maar ook de kosten en het risico, zijn voor de uitgever. GCshop prijzen ongeveer 1 of 2% marge om uit de kosten te komen! Uiteraard moeten jullie daar allemaal Battlefield 2: Modern Combat preorderen! http://preorder.xboxworld.nl
Met een marge van 1 a 2 % red niemand het. Minimaal 4 a 5 %. De goedkoper e winkels hebben vaak marges van 10 a 12 %
Mag ook niet als je geen XBW reclame maar, trouwens dit is geen reclame, dit is liefdadigheid! Suggereer je dat ik 't verzin! Dat is niet zo hoor, kijk maar naar de prijzen en reken maar uit, ruim 10 euro onder winkelprijs. EDIT: Althans, dat is de rekensom die ik maak....
Wat ik ervan begreep iig van uit winkels is dat ze per game (1 van 60 eurie) de helft zelf in de kassa doen... (30 euro) de rest gaat naar de makers, uitgever etc.
Er komt meer bij kijken dan alleen de makers, uitgevers en winkels. Neem bijvoorbeeld de distributie en promotie (die niet goedkoop zijn), maar ook de kosten die gedekt moeten worden van spellen die floppen (waar ze verlies op maken).
Ik koop ze bijna altijd bij een site in Engeland, ik wacht dan meestal tot ze voor € 28,99 of minder worden aangeboden.
Ik werk zelf ook in een winkel, en als ik de prijs op 47,50 zet, dan hou ik volgens mij meer over, maar dat kan ook aan de inkoop liggen. Al met al zijn jullie prijzen erg goedkoop.