Groothandelprijzen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tombstone, 12 sep 2005.

1. FSCJasper

FSCJasper Unholy Guruu

Leuk Bevonden:
    0
    By the way, het is sowieso niet mogelijk om te importeren uit Amerika of China voor deze dingen: Dat zijn namelijk andere regio's (NTSC).

Mijn fout, verder geen verweer momenteel dus WouteR en Lars; jullie hebben gelijk.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Overigens betalen bedrijven inderdaad geen BTW over geimporteerde spullen, omdat er in Nederland geen Waarde aan is Toegevoegd. Wél betaal je invoerrechten (Europees vastgelegd tegenwoordig, geloof ik) omdat je natuurlijk de Europese markt ermee omzeild.

Maargoed, dat just voor the record, het is duidelijk nu :).

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    'Onze' xboxen worden zowieso ergens in oost europa gemaakt.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Is dat nog steeds zo? Dacht dat ze dat ooit eens hadden stop gezet omdat het toch net ff duurder was.

5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    je was denk ook nog vergeten dat parallelle import ILLEGAAL is zeker :p

6. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook Xbox games bij Lukas Klamer kopen??!!

7. Dj Demonic

Dj Demonic Active Member

Leuk Bevonden:
    0

??

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  8. Roché

Roché GCshop

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij betaal je als bedrijf ook BTW over het geimporteerde product, maar kun je die juist niet meer terugvorderen bij de belastingdienst. Het bedrijf dat aan jou verkoopt rekent namelijk wel de BTW door die het aan zijn overheid moet betalen. Nu wil echter de BTW in sommige landen stukken lager zijn, dus is het wel voordelig om te importeren bij bepaalde producten.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm ja precies je betaalt de BTW van het land van waaruit je importeert.

10. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is dit een beetje offtopic, maar wat ik wel weet dat zaken als Dixons, Bart Smit, en Free Record Shop naar de klote gaan door de MediaMarkt. Een spelletje daar kost (voor mijn PSP) 39,95. Bij de Free Record Shop 59,95. Mijn PSP kostte daar 235,-. Bij de andere winkels allemaal 249,99 (ongeveer). En dan hebben ze bij de MediaMarkt ook nog het voordeel van ruilen binnen 14 dagen (bij de Bart Smit, FRS en Dixons 24 uur) + geld terug. En om dan even op dat inkoop gedoe terug te komen; de MediaMarkt beweert de goedkoopste te zijn in een straal van 5KM ofzo. Zo niet verlagen ze hun prijs. Kijk, ik vind het knap dat ze dat kunnen, misschien omdat ze zo groot zijn ? Maar 39,95 voor een PSP game die bij de FRS en Dixons 59,95 is toch wel veel. Zou de MediaMarkt er dan gewoon niks aan verdienen ? Of gewoon een goeie groothandel hebben ?

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mediamarkt bemiddeld doordat ze voor zowel Duitsland als Nederland importeren gewoon hele lage inkoopprijzen.

12. Roché

Roché GCshop

Leuk Bevonden:
    0
    Mediamarkt werkt op een zelfde manier als een supermarkt; op sommige artikelen (de lokkertjes) maken ze gewoon flink verlies. Niets geen break-even, gewoon verlies. Echter, dit compenseren met andere artikelen waar ze gewoon dezelfde prijs hanteren (of praktisch dezelfde) vergeleken met andere winkels. Zo werken supermarkten ook.

13. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    lijkt mij sterk, impulsiefe aankopen liggen bij de supermarkt toch HEEL wat hoger dan bij multimedia artikelen, als je opzoek gaat naar een koelkast kom je SPECIAAL daarvoor (nou weet ik niet wat er op koelkasten verdiend word, maar daar gaan we het ook niet over hebben :)), dan is het niet zo, hey COOL een psp spel voor 15 euro goedkoper, die nemen we ook maar mee DENK IK :D

ben ook wel benieuwd hoe de Media markt dat flikt, ten eerste de grooooote aantallen natuurlijk die ze inkopen, maar dat kan niet alles zijn denk ik

14. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat kan.. koop ze daar soms ook wel is, ze zijn daar namelijk ongeveer 5 euro goedkoper dan bij de echte gamesshop. Aleen is er niet zo veel keus als in een echte gamesshop. En verwacht ook niet dat ze daar games op de release datum hebben liggen. Meestal hebben ze gewoon een stuk of 10 a 15 verschillende games liggen.. consoles zijn daar ook een tikkie goedkoper dan in de gewone winkel. Aleen om bij de lukas klamer te kopen moet jij (of je ouders) ingeschereven staan bij de kamer van koophandel (dat betekent dat ze een bedrijf hebben dat geregistreerd staat). met dat nummer avn de kamer van koophandel kan je een pasje aan vragen en zo kan je daar naar spullen kopen.

PS: relaxt om daar snoep :9 ofzo te kopen.. alles in lekker grote aantallen. Bijv een silo haribo waar 1000 van die snoepjes inzitten

15. Roché

Roché GCshop

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, zo werkt het wel. De klant die normaal gesproken speciaal naar de Mediamarkt gaat om goedkoop DVD's te kopen, of in het voorbeeld van net een PSP game, zal wanneer hij een koelkast moet kopen meteen denken aan de Mediamarkt als goedkope winkel. De "alledaagse" artikelen zijn dus goedkoper, en maken ze verlies op, de niet alledaagse artikelen zijn normaal geprijsd. Deze normale prijs in combinatie met de enorme aantallen die ze inkopen, zorgt ervoor dat het een winstgevende onderneming is.

16. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is wel zo dat ze altijd de goedkoopste zijn, zo niet dan toch, want dan zorgen ze er voor. Dat is toch gewoon service, en dat inclusief de 14 dagen omruil garantie, super.
    En op de echte lokkertjes zullen ze vast wel verlies maken, zoals de PS2 voor 111€, de xbox voor 122€
    dat kan niet anders dat ze daar verlies op hebben gemaakt

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Maar een koelkast is geen product waarbij de prijzen duidelijk vergeleken worden. Een videogame, een spelcomputer, de leukere MP3 spelers etc. Dingen met naam en faam, weinig 'variatie' in het product om het zo maar even te noemen. Dáár kan je toepassen wat Roché (heel interessant) noemde.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Idd Halo 2 = Halo 2. Overal krijg je dezelfde game, maar bij een koelkast is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zo dat mediamarkt een hele grote winkel is. Misschien zijn de verkoopcijfers daar wel veel groter dan je denkt waardoor ze wél spullen met verlies kunnen verkopen...

20. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Als je als kleine ondernemer maar weinig aantallen koopt, bv 100, betaal je ook de normale prijs. Grote ketens als media markt die over heel europa gaan. Kopen mischien 500.000 xbox 360's en krijgen dan een 'speciale' korting, vanwege de grote aantallen.

Deel Deze Pagina