Moet je perse een HDTV hebben

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door rpaanakker, 16 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rpaanakker

rpaanakker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het perse nodig om voor de XBOX 360 een HDTV te hebben of zouden de graphics ook goed zijn met een gewone 100hz tv.

2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, verschil zit hem in de scherpte...

3. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    De graphics zijn ook goed met je 100hz tv, net als bij de xbox1. Maar met een HDTV kan het wel een stuk scherper/mooier zijn!

4. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ja er zal wel een verschil in zitten maar je kan ook een gwone tv ervoor gebruiken en ik denk niet dat het verschil nou zooooooooooooow verschrijkkelijk groot zal zijn qua graphix...

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee een normale tv is ook goed... een hdtv is mooier

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Fardo, waarom geef je altijd antwoord op een topic, ook al is datzelfde antwoord al 10 keer voorbijgekomen??? Beetje stating the obvious, posten om het posten, dat idee. Vrij nutteloos dus.

7. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je hoeft niet per sé een HDTV te hebben. Er is namelijk een nadeel: de framerate op een HDTV zal lager zijn dan op een CRT (elektronen kanon) TV. Ik vraag me af hoe groot het verschil zal zijn...

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Psst, je bent geen admin meer. ;)

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dit zal de enigste keer zijn dat ik het met darkwing eens ben....

10. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet voor je eigen zien. Ben je iemand die op het moment het beste beeldkwaliteit wil en heb je geld genoeg dan zou ik een HDTV kopen.
    Zonet zei een vriend nog dat ie dat een geldverspilling vond omdat hij al tevreden was met 'gewone' tv omdat het voor hem niet uitmaakte wat beeldkwaliteit het was zolang het maar geen rond tv as van de jaren 70.

Nu ik heb een aardige vakantiewerkje gedaan en ik wist toch niet wat te doen dus had ik mijn inkopen maar gedaan voor wat high-definition gaming :9

off-topic en een persoonlijke bericht naar iemand toe, kan je hem ook pm'en :+

11. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Anders zou bijna niemand in Nederland op z'n X360 kunnen spelen :{

12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    je kunt hem straks ook op de pc monitor aansluiten ,moet je wel een extra kabel kopen?

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm even ter correctie : bij zogenaamde "true HD" (welke een resolutie is van 1080p) zal de framerate idd een stuk lager zijn omdat de resolutie gewoonweg te hoog is om 60 keer per seconde te kunnen verversen. Bovendien zijn er nog vrijwel geen TV's hier in Nederland die deze resolutie ondersteunen....

Een resolutie van 720p (welke ook onder HD valt) draait echter wel gewoon op de volle 60 frames per seconde. Er zijn al heel wat HD Ready TV's die deze functie ondersteunen en hiermee zul je gewoon mooiere, scherpere beelden krijgen dan met hetgene wat we nu gewend zijn. Met de X360, en later ook de PS3, zul je op 720p kunnen gamen, mits je TV dit ondersteunt dus. Daarom noemen ze deze TV's "HD Ready".

Kort samengevat : Nee het hoeft niet perse, het is in elk geval niet verplicht laat ik het zo zeggen. Maar wil je straks met de X360 echt optimaal van je games gaan genieten (qua graphics dus), dan is een HD Ready TV zeker aan te raden :) Voor meer informatie over technische termen en prijzen van verschillende HD Ready TV's kun je beter even kijken in de "HDTV thread" onder "Xbox Hardware/Accesoires".

Ik heb er zelf eentje sinds gisteren, laat die X360 maar komen ! :9

Laatst bewerkt: 17 sep 2005
  14. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt me beter dat je zulke vragen in de HDTV thread kunt stellen, alhoewel ik van mening ben dat die thread beter verplaatst kan worden naar het xbox 360 algemeen sub-forum...

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Sluiten mee eens...

Andere overleg ik even. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina