1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Rising

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 19 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Capcom komt met horrortitel Dead Rising voor Xbox 360
    En ik ben een hele grote fan van capcom, dus ben ik enorm fel geïntresseerd in deze game. Het lijkt me pure fun, horror, actie,...
    [​IMG]

    Uitgever:
    Capcom
    Developer:
    Capcom
    Genre:
    Derde Persoons Shooter
    Releasedatum:
    Augustus
    Dead Rising is dan ook een game die meer nog dan de Resident Evil games doet denken aan de klassieke films van George A. Romero, waarin een enkeling zich staande moet houden tegen een ‘gezombificeerde’ buitenwereld. Een tamelijk originele titel die een select groepje 360-gamers al enige tijd in de gaten houdt en die opnieuw betekenis geeft aan de term ‘Survival Horror’.

    In een soort massale beat ‘em up opzet die doet denken aan die van games als Dynasty Warriors en Devil Kings moet je je in Dead Rising als fotograaf Frank hordes ondoden van het lijf moet houden. Dat wordt ook je belangrijkste bezigheid in deze game. Ja, je zult je af en toe met secundaire taken als het redden van enkele andere overlevenden, maar voornamelijk heb je er je handen aan vol om niet kopje onder gaan in een zee van zombies.

    [​IMG]
    Gebruiksvoorwerpen:
    Gelukkig is Frank best in staat om voor zichzelf te zorgen. Hoewel het neermeppen van levende lijken een stuk effectiever gaat met wapens, is hij zelfs met de blote hand geen doetje en weet hij rake stoten en trappen uit te delen, waarmee hij even wat ruimte om te ademen kan creëren. Daarnaast is het in Dead Rising raadzaam om alles dat ook maar even als wapen ingezet lijkt te kunnen worden ook daadwerkelijk als zodanig in te zetten. Brandblussers, nietpistolen, harken en andere gebruiksvoorwerpen dienen in de game voor niets anders dan je helpen je weg vrij te maken van wegrottend gespuis.

    Elk gebouw waar Frank doorheen loopt, biedt weer zijn hele eigen wapenset. Zo kun je je voorstellen wat je in een winkel voor tuingereedschap voor bruikbaar zombie-sloopgerei tegen kan komen (daar zitten ook kettingzagen tussen, ja!), maar er zijn ook bijvoorbeeld antiekwinkels waar je het een en ander aan zwaarden en bijlen kan ritselen en moderne wapenwinkels (Dead Rising speelt zich tenslotte af in Amerika), waar je aan je oude, vertrouwde shotgun kan komen. Maar sportwinkels hebben ook echt wel wat in huis om je van graaiende groene handen te ontdoen. Misschien één van de meer grappige anti-zombie hulpstukken is een parasol die je van een terrasje af kan plukken en waar je mee door een hele menigte van wauwelende, sloffende herseneters heen kan ploegen.
    [​IMG]
    Foto:
    Naast als het zombieslachtwerk kan Frank nog gewoon zijn beroep blijven uitoefenen in de game. Een foto van een troep monsterlijke voorbijgangers die een winkelcentrum onder de voet loopt levert je bijvoorbeeld veel punten op. Al is het in dit stadium van het productieproces van Dead Rising niet duidelijk of je ook echt wat met die punten kan of dat het gewoon een soort high score systeem betreft. Verder is het goed om te zien dat de graphics, die er voorheen wat mat uitzagen, inmiddels een flinke update hebben gekregen, met prachtige lichteffecten en weerkaatsingen in winkelruiten.

    Dead Rising kent een real-time werkende dagklok, waarbij de overgang tussen dag en nacht voor grote verschillen in de gameplay zorgt. Overdag lopen de zombies nog wat traag en zijn ze wat laks, maar als de zon eenmaal onder is gaan ze helemaal los.

    Nog wat screenshots:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    edit: voor filmpjes: http://www.gamespot.com/xbox360/action/deadrising/media.html
    In mijn ogen, weeral een game om naar uit te kijken...:)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Lijkt me een relaxte hack'n slash game, ben wel benieuwd vooral door die dag/nacht klok lijkt me vet. :)
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, meer en meer games beginnen zoiets te krijgen, kijk maar naar alan wake,...
    Maar als zoiets heel cool is uitgewerkt, moet echt wel sjiek zijn. Beeld je in, Door de dag kan je rustig zombies neermaaien, kan je rustig winkel na winkel afgaan,maar dan 's nachts worden de zombies zot, jagen ze u op als een wild dier,... dat moet toch echt geflipt zijn als je dan op een donkere kamer met geluid open(of koptelefoon) zit te spelen:D...
    Ik hoop dat deze game even professioneel wordt aangepakt als resident evil... of ietsje minder kan geen kwaad, aangezien resident evil altijd van super niveau is, behalve outbreak enzo...
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Juistem, ook in FrameCity en Saints Row zit zo'n klok. Maar net wat je zegt dat overdag rustig zombies afmaken, en s'avonds al helemaal los gaan op de agressieve zombies dat staat me heel goed aan.
     
  5. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Dit is een van de games die ik zeker ga halen voor de 360!!! Echt lachen man hoe je al die zombies kunt afslachten!!!! Die scene op die truck is echt meesterlijk.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar ik ben benieuwd hoe bepaalde scenes worden uitgewerkt. Hoe ga je in G*dsnaam ooit van die truck weggeraken???:D:D
     
  7. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie op alle screens van deze game dezelfde zombies.
    Dus daar moete ze nog wat aan doen
     
  8. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    dit spel spreekt me totaal niet aan, de actie lijkt me weinig boeiend en miss teveel tegenstanders? ik bedoel.. hoe wil je je uit honderden zombie's werken.. wil natuurlijk niet zeggen dat dit spel niet goed enzo zal zijn, maar 't spreekt mij gewoon niet aan.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nieuwe screenshots!!!!

    Nieuwe screenshots!!!!:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit is cool!:
    [​IMG]

    Wat een graphics:
    [​IMG]

    Yeah, Kill that muthafuckers:D:
    [​IMG]

    _O_ Je kan duidelijk zien dat de graphics er een pak op voorruit gegaan zijn!!! Het ziet er mij echt enorm cool uit!!!:)
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Capcom laat Dead Rising spelen en toppers zien

    Yipikayeee!
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ziet er sfeervol uit, met al die zombies. Kan nog wel eens wat worden, zolang het maar niet non-stop zombie-rammen wordt.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, inderdaad:), hopelijk maken ze er een toppertje van:).
     
  13. Quarke

    Quarke mja erm sjur

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me een vet spel enzo maarja volges mij word het na verloop van tijd wel saai als je 23497235073252358 zombies aan je reet heb hange (zoals hierbove al gezegd word) en jij raced b.v maar rond op je grasmaaier ;)

    leuk ok maar voor lange tijd ? kweenie mayB als je beetje zin heb om zombies te slachte :d geef mij maar resident evil 4 op de cube , of 5 uiteraard
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2005
  14. buffy-lover

    buffy-lover .::AVP::.

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is de eerste game die ik al meteen wou van xbox 360. :cool:
     
  15. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem wel grappig, maar dit is wel iets waarmee ik kan wachten tot hij 30 euro is :+
     
  16. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me dus echt een prachtig spel, de graphics/pics zijn ge-wel-dig _O_
     
  17. master_arnout

    master_arnout Nieuwe Gamertag!

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Dawn of the Dead ook een geweldige film dus dit zal ook een geweldig spel zijn
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vond de Matrix ook wel een leuke film....

    Dus.

    ;).

    Lijkt me wel een coole game though. Ik twijfel tussen deze, de Nieuwe Final Fantasy en Kameo om te kopen als 2e game.. Twijfel omdat ik er vanuit ga dat mijn budget niet te groot zal zijn...
     
  19. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Als mensen maar geen nachtmerries krijgen aangezien het er levensecht uitziet...
    maar wel leuk horrortitels voor de Xbox/360 zie je niet vaak
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop dat deze game aan de film Dawn of the dead gelijkaardig is(even goed of beter dan:)). Mij ziet het er in ieder geval ziek uit, en I like it!:D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina