ik ga nu beginnen met men site te maken in PHP. maar welke editor heb ik daar voor nodig ??? of gaat het ook gewoon met frontpage ? alvast bedankt *) _0/
koop een goed PHP boek anders is het ongeveer onmogelijk (ja, ik spreek uit ervaring...) of ga eens ff spelen met Dreamwaever (al heb ik dat zelf nog nooit geprobeerd...)
en dan zeg ik weer: Koop geen boek maar leer het uit tutorials. Geld uitgeven aan een boek over een scripttaal is volstrekt onnodig aangezien er op internet heel erg veel over e vinden is.
Ja, met Dreamweaver kom je een heel eind... Gewoon een beetje experimenteren, beetje klooien en kijken wat er gebeurd.
Grappig. Ik weet niet of jij er verstand van hebt, maar als je zo'n code ziet pleurt je smoel letterlijk op je bureau. Achterlijk groot. Praat/kijk eerst eens met mensen die er verstand van hebben, zodat je weet wat je doet .
Lol, dat is voor de amateur een leuk programma, maar als prof moet je toch alles met de hand schrijven. Als je namelijk van die genereer programma's gebruikt, snap je er na 10 jaar nog niks van!
Bovenstaande post snap ik niet, maar kan aan mij liggen. Zelf vind ik Dreamweaver ook prima voor PHP. Tevens prettig in samenwerking met (x)html. Verder gebruikt DW een prog waar ik de naam even van kwijt bij, iets met EditPro ofzo. En heb je ook nog Zend, van de makers van PHP. Dit is vooral prettig als het enkel om PHP gaat en je kan de in te voeren variabelen zien wanneer je een functie aanroept, wat erg prettig werkt. Waarbij je ook gemaakelijk naar de desbetreffende functie zelf kan en je ziet goed welke haakjes/accolades bij elkaar horen. Maar als je nog over Frontpage praat (je komt iig over als iemand die nog nooit een site heeft gemaakt of dit af en toe eens via WYSIWYG-methode doet), wens ik je alvast heel erg veel succes. Leer dan eerst eens fatsoenlijk HTML, want met PHP enkel kan je nog weinig (een site opmaken vereist toch (x)html (met eventueel css)). Discussie over boeken <> tutorials zijn eindeloos. HTML heb ik geleerd met tutorials en zo ben ik ook met PHP begonnen. Tutorials en gewoon lekker veel proberen, ermee spelen en experimenteren. Echter heb ik een tijd terug toch ook een PHP boek gekocht, waarin ik een hoop dingen van geleerd heb. PHP kon ik toen al aardig, maar er stonden een hoop dingen in die er gewoon goed in uitgelegd stonden en die bij tutorials vaak onbekend blijven. Maar dat licht er ook maar weer aan wat voor tutorial(s) je neemt.
Leer eerst je nickname maar eens goed spellen. /Mod Ook bedankt voor de nuttige bijdrage, post dan niks als je niks zinnigs hebt toe te voegen. :{ Arjan