Xbox gaat niet meer aan

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door civicske, 25 sep 2005.

1. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is al goed is al goed;)

@civicske: heb je wel zeker weten ALLE schroefjes van je mobo er in zitten want als je een zoon schroefje mist gaat ie ook helemaal niet aan

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een 1.6 achter me staan waar 7 schroefjes van het moederbord missen, werkt perfect. Dus ik denk niet dat dat het probleem is.

3. civicske

civicske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alles is identiek als in het begin ze niks van xbox gewijzigd ga morge foto's posten want digitale is zoek en alle schroefjes zijn er ook aanwezig. denk ook dat aanvoeding ligt ma ken niemand met crystal xbox in de buurt om te testen en moederbord en voeding van gewone xbox past ni met hd en disk drive dak nu heb

4. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is gelul, enige verschil tussen een crystal xbox en een gewone is de kleur.

5. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    daar klopt idd niks van

bij mijn 1.0, 1.3 en 1.4 weet ik zeker dat het niet werkt omdat dat de ground is (ik vergeet er vaak een en dan werkt die niet:+)

Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  6. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Je hoeft ze niet allemaal te grounden hoor. Als je je RF shield eruit haalt worden ze sowieso niet geground.

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je even je power eject pcb'tje losmaakt en de power pinnetjes in de connector op het mobo 'manual' verbind met een paperclip of iets dergelijks (alleen even uitvinden welke dat zijn). Als hij dan nog niets doet, weet je dat het niet je pcb'tje is.

8. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    niet?, nou dan waren het bij mij dus wel steeds een van die die wel gegroud moeten worden:)

9. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
  10. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor je hulp.

geForce, er hoeft er geen 1 geground te worden, of hoe verklaar je anders dat dynamike's houten 1.0 het wel doet?

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    gtarantie gaat dr af als je gaat zitten rommelen..

12. civicske

civicske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gelul of niet toch werkt het niet ! de voedingen zijn geheel verschillend zal er morgen foto's van nemen. ook de moederborden zijn enorm verschillend. en het ligt niet aan het knopke want heb knopke van andere xbox geprobeerd en daar werkt het ook niet mee. pff weet het niet meer en xbox is jaar oud en ivm garantie heb je zowiezo to ni meer eens ie open geweest is. ma em is al vaker opgeweest en nu opeens doet ie het gewoon nimer. maar gebruik ik moederbord en voeding van gewone xbox dan krijg ik foutmelding 06 ivm hard drive locked ofzo volgens dat ik hier in ander topic gelezen heb. ook de dvd drive's zijn verschillend ene is philips andere samsung dacht ik. ma morgen volgen er foto's van de crystal en gewone

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Magic O-)

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Er zijn wel verschillende voedingen, maar dat heeft met xbox versie te maken, niet of het een crystal is of niet. Een voeding uit een zelfde versie zwarte xbox werkt ook. Error 6 is cannot unlock hd. Zit de hd erin die er altijd al in heeft gezeten? Verschillende dvd drives maakt geen reet uit, elke dvd werkt in elke xbox.

15. civicske

civicske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah ok dan moek te wete te kome wa versie ik heb. waar kan je da vinden ?
    nee die hd is van die crystal xbox dus niet die er dan altijd in zit ma da is als ik die in de gewone xbox dop om te kijken of het dan werkt . probleem is de voeding of moederbord denk ik
    in kabels zit er denk ik geen breuk en fichkes zitten allemaal goes aangesloten en alles vijskes ook

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Hd's uitwisselen werkt niet. Tenzij ze unlocked zijn, wat standaard niet kan. Versie kan je zien aan het moederbord. Zit er een conexant video encoder in (kleine chip bovenaan, bij je a/v uitgang) dan is het een 1.0-1.3. Zit er dan een fan op de gpu, dan is het een 1.0. Geen fan, maar een voedingsstekker met maar 1 rij pins is het een 1.1. Heeft die stekker 2 rijen dan is het een 1.2/1.3. Het verschil daartussen moet je met een multimeter uitzoeken. Is de video encoder een Focus chip, dan is het een 1.4/1.5 (ook uitzoeken met multimeter). En is de video encoder een Xcalibur chip, dan is het een 1.6. Heb je dan ook nog Hynix ram ipv samsung ram, dan is het een 1.6b.

17. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en toch vraag ik nog steeds af waarom ik er bij mij toch die schroefjes er in moet hebben zitten, want anders gaat hij iet aan:confused:

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Heeeeel raar...Want denk nou eens na, hoe kan die xbox nou checken of er 1 schroefje los zit? Beetje nutteloos ook btw :9 Ik heb zo vaak mijn xbox gerunned zonder een enkel schroefje in een stukje hardware. (<- stoer he *) )

19. civicske

civicske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. UnderCover

UnderCover Xbox Tuig

Leuk Bevonden:
    0
    dat is opzicht best wel kl**te.
    had je het maar door een ervaren persoon laten doen.

Deel Deze Pagina