Ik heb geen geschikte gratis MMORPG in de aanbieding, maar ik vraag me wel af waarom mensen niet bereid zijn er voor te betalen. Er zijn momenteel 4miljoen gebruikers. Dat levert Blizzard 52miljoen euro op per maand!! Met zoveel geld kun je heel veel mensen op het spel zetten die het spel levendig houden. Constant nieuwe content: nieuwe locaties, nieuwe quests, verbeteringen in de classes, balans, interface verbeteringen, nieuwe speelmogelijkheden, Ladderranking voor PlayerVsPlayer, gebruikersprofielen etc. etc.
Je kan zeggen wat je wilt, maar een gratis MMORPG ontwikkeld niet meer als het geld op is, en anders alleen op vrijwillige basis. Vrijwilligers kunnen niet voltijd een spel ontwikkelen. Zijn er problemen met een server? Pech, heb je betaald is dat een heel ander verhaal. Dan zullen ze er alles aan doen het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Het spel wordt door alle ontwikkelingen ook steeds interessanter, waardoor meer mensen gaan spelen, waardoor er weer meer geld binnenkomt, waardoor er weer meer ontwikkelaars kunnen worden aangenomen, waardoor het spel weer interassanter wordt... (positieve spiraal)
En hoeveel kost het je nou. €13,- in de maand! Ik weet niet wat voor werk jullie hebben, maar da's toch een schijntje? Sinds ik WoW heb koop ik 4-5x zo weinig speleln als voorheen. Daarmee bespaar ik me toch een hoop....
)
Klik om te vergroten...