[XOne] Wat houd Upload in

Discussie in 'Games' gestart door bizzy_bone, 6 nov 2002.

1. bizzy_bone

bizzy_bone Guest

Wat is betekent de upload snelheid van je verbinding en is het zo als het nu nog een beetje laag is dat je provider dat nog kan veranderen of is het hoe het nu is voor altijd zo(ivm XBOXLIVE)
    ik heb wanadoo broadband premium

2. Keybern

Keybern Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wel, ik ben geen genie in de exacte definitie van zulke termen maar ik weet dat upstream verband houdt met de gegevensoverdracht naar de hostcontroller, dus de gegevensoverdracht van jouw computer naar het internet, mailserver, enz.
    ik hoop dat dit je verderhelpt ;)

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    uploaden is de snelheid waarme je zelf een bestand op internet zet

4. bizzy_bone

bizzy_bone Guest

kan het dan ook zo zijn dat ik met een snellere pc snellere upload heb?

5. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    nee dat kan niet

6. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ligt helemaal aan je verbinding, als je een P4 2 Gb hebmet telefoonlijn word je upload niet sneller

7. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, kweet niet hoor. Athlon ME 1.1 met Mxtream had ik altijd exact 51 kb dl. Nu met P4 2.0 XP heb ik nu 56kb. Mischien speelt de snelheid van de pc toch een beetje mee.

8. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    das bullshit maar misschien zijn er nu minder mensen in jouw straat (zo gaat dat geloof ik) met dat internet van jouw

9. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. Want als ik terug switch, dus m'n modem aan m'n Athlon zet geeft ie weer 51kb ipv 56 met de P4.

10. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    ja eh, het ene operating system is wat exacter dan het andere maar in principe maakt het niks uit. Denk ook niet dat je daadwerkelijk een verschil van 5kb merkt.

Upstream/upload.

het is simpel... je haalt informatie van het internet af (downstream/download)

en je zet het er op upstream/upload

En jammer genoeg gaan de meeste providers er nog steeds van uit dat de meeste mensen alleen maar met het internet surfen en dus ook meer behoefte hebben aan download dan upload. Daar komt langzaam aan verandering in, maar zal nog wel even duren.

Er zijn wel een paar providers die dsl aanbieden zoals solcon.

dsl is niet zoals adsl "asynchroon" en geeft dus evenveel upload als download, maar kost dus wel weer wat.

als je niet genoeg upload hebt, moet je het daar met je provider over hebben, of bij een ander een abonnement nemen, das de enige oplossing

11. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet veel met exacter te maken. Ik test em namelijk met mordax.nl. Altijd dezelfde resultaten. Maar idd, 5 kb merk je niet.

12. bizzy_bone

bizzy_bone Guest

bij speedtest.nl heb ik upload rond de 10/12 en bij mordax.nl standaard 16 17 of 18 ik vat het echt niet welke klopt nou

13. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    speedtest.nl :D

14. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt als een bus, die download snelheid lijkt anders omdat de berekening in voornamelijk windows osen zeer onnauwkeurig is en dus naarmate van processor gewoon een foute waarde aan geeft. Neem maar van mij aan dat het niks uitmaakt met zulke processors.

Waarom ISP's geen hoge upload geven is simpel (voornamelijk bij kabel) Het is veel duurder om hoge upload streams te realiseren dan download streams. Waarom dit is ? heeft te maken met de topografie van het netwerk. Maar het wordt wel steeds beter ja.

15. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee speeld niet mee ligt voledig aan de Provider en niet aande PC, het kan wel aan het besturings systeem liggen omdat XP beter met internet 'pakketjes' kan omgaan en dat hebben de andere OSen niet in zich.

Upload betekend de snelheid vanaf jou PC, xbox of wat dan ook naar het internet toe en download is de snelheid vanaf het internet naar jouw PC, xbo of wat dan ook toe.

Deel Deze Pagina