1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wachtwoord op Windows XP

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Blaauw, 30 sep 2005.

  1. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste mede pc-freaks,

    Ik heb even een vraag waar ik zelf niet meer uitkom dus ik hoop dat iemand me kan helpen hier.

    Ik heb voor iemand zijn pc gerepareerd, door blikseminslag hadden zijn moederbord en voeding het begeven. Maar de harde schijf was nog goed.
    Dus nu heb ik er een nieuw moederbord en processor en geheugen etc. opgezet maar met de oude harde schijf. Daarna windows XP opnieuw geinstalleerd.

    Hierdoor kan ik bij alle gegevens komen behalve bij die van 1 persoon omdat deze een wachtwoord op zijn windows had. Weet iemand een mogelijkheid om toch bij dit gedeelte van de schijf te kunnen komen. Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn.
     
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    het wachtwoord invullen misschien? 8) :+
     
  3. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1

    Dat gaat natuurlijk niet he bijdehand!! ;) Nee omdat windows opnieuw geinstalleerd moest worden voor het nieuwe moederboard kun je wel op je schijf komen, maar dan geeft hij aan dat die map niet toegankelijk is.

    Ik moet er dus op de een of andere manier "omheen" zien te komen.
     
  4. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat heb je nu tot je beschikking? De computer + internet? Behalve die map niet?
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou methode 2 kunnen werken?

    http://support.microsoft.com/?kbid=321305

    Methode 2: Aanmelden als beheerder om het wachtwoord opnieuw in te stellen
    Als u zich niet bij Windows kunt aanmelden met een bepaalde gebruikersaccount (met inbegrip van de beheerdersaccounts), maar u kunt zich wel aanmelden bij een andere account met beheerdersreferenties (met inbegrip van de beheerdersaccounts), gaat u als volgt te werk:
    1. Meld u aan bij Windows met een beheerdersaccount met een wachtwoord dat u zich wel herinnert.

    Opmerking U kunt zich niet zoals gewoonlijk met een beheerdersaccount aanmelden bij een Windows XP Home Edition-computer of een Windows XP Professional-computer in een werkgroep. Als u zich wilt aanmelden als beheerder, moet u Windows XP in de veilige modus starten. Zie de sectie 'Windows XP Home Edition of Windows XP Professional in een werkgroep' voor meer informatie.
    2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
    3. Typ in het vak Openen de volgende opdracht en klik op OK:
    control userpasswords2
    4. Klik op de gebruikersaccount waarvan u het wachtwoord bent vergeten en klik op Wachtwoord opnieuw instellen.
    5. Typ een nieuw wachtwoord in zowel het vak Nieuw wachtwoord als het vak Nieuw wachtwoord bevestigen en klik op OK.
    Waarschuwing Als u het wachtwoord voor een gebruikersaccount op deze wijze opnieuw instelt in Windows XP Professional, zijn de volgende typen informatie niet langer beschikbaar voor die gebruiker:
    • E-mailberichten die zijn gecodeerd met de openbare sleutel van de gebruiker.
    • Internetwachtwoorden die zijn opgeslagen op of onthouden door de computer.
    • Bestanden die zijn gecodeerd door de gebruiker.
    U moet zich nu bij Windows kunnen aanmelden met de gebruikersaccount en het nieuwe wachtwoord. In de volgende secties worden stapsgewijze instructies gegeven voor het opnieuw instellen van het wachtwoord voor een normale gebruikersaccount in de veilige modus met een beheerdersaccount.
    Windows XP Home Edition of Windows XP Professional in een werkgroep
    Ga als volgt te werk om u aan te melden als beheerder en het wachtwoord opnieuw in te stellen:
    1. Start de computer opnieuw op. Druk na de POST (Power On Self Test) op de toets F8.
    2. Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Veilige modus te selecteren en druk op ENTER.
    3. Wanneer u wordt gevraagd het besturingssysteem dat u wilt starten te selecteren, selecteert u Microsoft Windows XP versie (waarbij versie de versie van Windows XP aangeeft die is geïnstalleerd) en drukt u op ENTER.
    4. Klik in het scherm Klik op uw gebruikersnaam om te beginnen op Administrator.
    5. Typ het Administrator-wachtwoord en druk op ENTER.

    Opmerking In sommige gevallen wordt een leeg wachtwoord gebruikt als Administrator-wachtwoord. In dat geval typt u geen wachtwoord voordat u op ENTER drukt.
    6. Klik op Ja om te bevestigen dat Windows wordt uitgevoerd in de veilige modus.
    7. Klik op Start en klik op Configuratiescherm (of wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm).
    8. Klik op Gebruikersaccounts.
    9. Klik op de gebruikersaccount waarvoor u het wachtwoord wilt wijzigen.
    10. Klik op Wachtwoord wijzigen als u wilt blijven werken met een wachtwoord of klik op Wachtwoord verwijderen als u geen wachtwoord wilt gebruiken. Ga verder met stap 11 als u het wachtwoord verwijdert.
    11. Typ het nieuwe wachtwoord voor de gebruiker en klik op Wachtwoord wijzigen.
    12. Sluit het hulpprogramma Gebruikersaccounts af en start de computer opnieuw op.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2005
  6. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    Proberen in DOS mode na booten van win98 diskette of iets dergelijks?
     
  7. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Dellpart downloaden.

    Maakt heel je schijf frabrieks leeg, misschien helpt dat?
     
  8. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    dan ben je wel alles kwijt.. ook niet echt handig.
    Maar er was een vrij simpele manier om het "windows" wachtwoord te achterhalen, weet de manier zo uit mijn hoofd niet maar zal even gaan zoeken en navragen
     
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee het gaat er niet om dat ik het wachtwoord niet weet. Dat wachtwoord heb ik hier. Maar het gaat erom dat na de nieuwe installati van XP je het wachtwoord niet meer kunt intypen. Deze XP is over de oude versie geinstalleerd waardoor de persoonlijke mappen bewaart zijn gebleven. Alleen kan ik nu dus niet meer in de mappen komen welke op de vorige XP met een wachtwoord waren afgeschermd.
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    dan denk ik dat de hele schijf moet worden leeg gemaakt...
     
  11. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ook eens zoiets gehad. De enige manier om die map nog te kunnen benaderen is naast je windows een Linux versie te installeren, en in linux de map te benaderen. Linux heeft namelijk schijt aan de beveiliging die win xp op een map gooit. Dus, veel werk :).
     
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Inloggen als administrator in veilige modus, en de map toeeigenen.
     

Deel Deze Pagina