User reviews?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheProf82, 5 okt 2005.

1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Op het forum van gamer.nl hebben ze de optie om, mits van redelijke kwaliteit, de bezoekers zelf reviews te laten schrijven, en deze vervolgens te posten. Dit lijkt mij een zeer leuke uitbreiding voor xboxworld, omdat het vaak gepaart gaat met complimenten, en natuurlijk komen de bezoekers dan ook meer te weten over non-xbox games. Zoals je dus ziet lijkt het mij leuk om reviews van alle platformen toe te laten. Misschien ook wel handig voor xboxworld, die wellicht reviewers zoeken?

Ik heb zelf al twee reviews geschreven en ik moet zeggen, het voelt goed als je review wordt beloond met woorden zoals "mooie review, ga zo door" of "leuk geschreven, maar".

Natuurlijk mag er kritiek worden gegeven. Maar doe dit dan wel op een nette manier, zodat de ander aan zijn minpunten kan werken, zonder voor schut te worden gezet.

Ik vraag, wat is jullie mening? Natuurlijk heeft xboxworld de eindbeslissing, maar het is natuurlijk goed om de userbase eens even te enqueteren.

2. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Dit hebben we min of meer al. Je kunt je eigen review posten door op de desbetreffende link te klikken onder de review van het spel op Xboxworld.

3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Echter wordt dit niet veel bekeken/gebruikt. Het zou fijn zijn als je op het forum zelf reviews kan neerzetten, gesierd door plaatjes, en verschillende tekst-structuren(dik gedrukt enz.)

Ook kan je er denk ik meer tekst kwijt!

Ook lijkt het mij niet dermate veel werk, er moet een nieuw hok worden geopend genaamd "reviews" of iets dergelijks, maar hier weten jullie meer van dan ik!

4. Jorrit

Leuk Bevonden:
    13
  5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, omdat het beeld zo smal is kan je natuurlijk nooit zo'n mooie review schrijven, en ben je gebonden aan kleine plaatjes, omdat anders de site uit verband wordt getrokken.

6. Jorrit

Leuk Bevonden:
    13
    Daarvoor hebben ze thumbnails uitgevonden ... Zelfs die gratis diensten genereren ze.

7. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Toch is het een klein, smal beeld, en wordt het forum zoiezo veel meer bezocht, waardoor er meer reacties en uiteindelijk ook reviews worden gemaakt. Verder kan je op xboxworld geen reviews van non-xbox games neerzetten, en moet de review over desbetreffende game gaan, dus wordt je vrijheid beperkt.

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    toch is het een goed idee~!

9. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een leuk idee maar gun Spleasure nou de mogelijkheid om XBW v4 te maken ipv nieuwe requests voor v3!

10. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kunnen ze het toch bij v4 erin zetten:)

11. Jorrit

Leuk Bevonden:
    13
    Bedoel je trouwens Xbox reviews of ook andere consoles?

12. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien we op het forum ook redelijk veel threads hebben over games op overige consoles, doel ik eigenlijk op multiplatform reviews. Dus xbox, ps2, gamecube, PC, DS, PSP, GBA, en binnenkort xbox 360.

13. Jorrit

Leuk Bevonden:
    13
    Dit is natuurlijk primair een Xbox website, dus we moeten het dan wel een goede plaats kunnen geven. Als je veel reviews schrijft, is het dan geen idee om een weblog oid te beginnen, je kunt dan links in je signature plaatsen.

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    waarom niet gewoon een linkkje op de voorpagina bij die knoppen links een knop User revieuw oid!

en dat wij dan kiunnen inloggen en kunnen schrijven? en lezen!
    is dat wat?

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat lijkt me niet zo overzichtelijk als een apart deel op het forum. En zo moet je iedereen's signature in de gaten houden. Nee, een apart deel op het forum lijkt me handiger. En ja, dit is een xbox forum, maar desnoods deel je de reviews op in xbox en non-xbox. Zo houd je het toch wat overzichtelijker. Verder is er meer in de gamewereld dan xbox:)

16. Lord Voldemort

Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vin t wel een goed idee :)

Ken je eens een keer een review lezen van een een ECHTE gamer *) ;)

17. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, zo kan je ook meer te weten komen over andere games

Komop xboxworld laat van je horen!(inclusief moderators)

18. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik ook wel wat in het idee zie. Ik zal zeker de reviews gaan lezen en heel misschien ook wel wat schrijven.

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, als er een apart hok komt, zullen meerdere mensen reviews schrijven, waardoor er minder talent verloren gaat:D

20. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We hebben al een userreview systeem, wie weet dat we die in de toekomst combineren met een forum speciaal daarvoor.

Voorlopig niet in ieder geval. Zet de links naar je eigen userreviews in je signature, kunnen mensen ze lezen.

Deel Deze Pagina