Goedenavond, Afgelopen maand vond ik het de hoogste tijd om een nieuwe computer te kopen en daar horen natuurlijk wat nieuwe games bij. Gisteren besloot ik daarom Half Life 2 te kopen, de zogenaamde GOTY edition. Ik installeer Steam, Half Life 2 en alle daartoe behorende content. Nadat de installatie was voltooid, werd het geheel ge-update en startte ik vol goede moed Half Life 2 op. Ik hoorde het muziekje van Valve en zag die rare gozer in beeld (logo Valve). Vervolgens kreeg ik een ingame screen met de tekst 'loading'. Maar daar bleef het bij, want mijn computer stopte er hierna abrupt mee en ging rebooten. Ik heb nu zo'n vijf maal geprobeert het spel op te starten, maar kom niet verder dan dat laadscherm. Mijn nvidia drivers zijn helemaal up to date en gezien mijn computer gloedjenieuw is lijkt het mij onmogelijk dat het aan de snelheid ligt. Wat computerspecificaties: AMD Athlon 64 3400+ 160GB HD 1GB DDR RAM nVidia GF6200SE TC 256 MB Ik zou Half Life 2 erg graag willen spelen en aan de hulp van het spel's website word ik niet wijzer. Wie o wie kan mij helpen om ervoor te zorgen dat ik van Half Life 2 kan gaan genieten? Bij voorbaat dank voor je hulp. Qlimaxter
Yep, ik heb mijn drivers geupdate (nieuwste versie) en ook heb ik de nieuwste versie van Direct X op mijn computer staan. Is mijn computer soms "te nieuw" voor dit spel?
Het laad scherm duurt wel heel lang de eerste keer dat je HL2 opstart, mischien moet je ff aanlaten staan?
Geen idee, hoe kan ik daar achter komen? Spellen als World of Warcraft en C&C Generals werken perfect op mijn computer, dus andere spellen heb ik gespeeld die het gewoon doen. Wat betreft het feit dat het laadscherm er de eerste keer langer over zou doen: dat zal vast, maar nadat ik het laadscherm heb gezien slaat mijn computer gewoon af en restart vanzelf. Zelfs na het volgen van de instructies op de support site werkt het niet (heb ze een mail verzonden).
Misschien een stomme vraag, maar heb je een firewall draaien? Zo ja, voeg dan zelf even HL2.exe toe als toegestaan. Ik had namelijk hetzelfde probleem als jou en heb het zo op kunnen lossen.
Je pc reboot meestal door een "error" met een bijbehorend blauw scherm, echter staat er vaak bij XP de optie "reboot na error" aangevinkt, waardoor je vaak niet ziet wat de fout is. Probeer indd eens je firewall toegang voor hl2.exe toe te staan en eventueel een keertje uitzetten, kijken of dat helpt ?! Doet CSource het wel enzo ?
Ik heb het spel geprobeerd op te starten zonder mijn firewall aan te hebben staan (zelfs zonder virusscanner aan), maar zonder succes. Het spel blijft crashen en mijn computer blijft zichzelf opnieuw opstarten. Geen van de andere sources doet het overigens. Zelfs de Half-Life 1 source niet.
Vandaag kwam ik voor het eerst in het hoofdmenu van Half Life 2. Ik werd er echter na 10 seconde weer uitgegooid en terug naar windows. Ik had deze week de technische staff van Valve een mail verstuurd, maar heb nog niets gehoord. Weet iemand hoe lang het ongeveer kan duren totdat ik een response krijg?