Breedbeeld en Fullscreen 4:3?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door rogier83, 1 okt 2005.

1. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah geloof et wel ja

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De rode en witte ja.
    Of als je een surroundsetje hebt de optische.

Maar hoe zit het nou eigenlijk, want ik begrijpt het niet helemaal meer (heb ik wel vaker :p ). Als de xbox 360 eigenlijk voornamelijk HDTV ondersteunt, waarom zijn dan niet alle games in breedbeeld? Want ik heb eignelijk nog nooit een HDTV gezien die gewoon een 4:3-verhouding heeft.

3. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga in ieder geval die kabel aanschaffen ( HDAV VGA Cable ).
    Dus....die kan ik dan gewoon in mijn Philips CRT pluggen :) ????
    Zou mooi zijn...scheelt een HDTV :)

4. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur word die kabel dan en wanneer komt hij

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb geen breedbeeld. Vind breedbeeld maar een kutuitvinding. Zelfs met een bb-tv heb je nog zwarte balken (aangezien je normal, 16: 9 en 4:3 hebt).
    Ze hadden het gewone bij de normale tv-formaat moeten houden.
    Soms is de helft van je tv gewoon zwart. :mad:

6. Koffie mok

Koffie mok Guest

DAT MEEN JE NIET!! :'-(

Heb een tv van z'n 50cm doorsnee.

Gebuurt dat dan ook?

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Ja dat heb je vast al wel een keer gezien toen je een DVD ging kijken of zo...misschien ben je het al zo gewend dat je het niet eens meer opvalt.

8. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand???

9. FabianNL

FabianNL Guest

Het is duidelijk geen kutuitvinding... alleen alles wat op TV is wordt gewoon nog in 4:3 uitgezonden, dat is het probleem...

10. rogier83

rogier83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van wikipedia, er is nog hoop voor ons non-breedbeeld - owners!

Miscellaneous
    Support for WMV HD and progressive or interlaced DVD video playback.
    Media Center Extender capability
    All games must support a 16 : 9 aspect ratio, and a minimum of 720p HD resolution with 2x full-scene anti-aliasing enabled. The embedded Microsoft WebTV chip is able to automatically reformat 720p to the best available display resolution including 480i (SD), 480p, 1080i as well as dynamically crop or scale 16 : 9 to fit 4 : 3 screens. Some games will optionally support native 1080i and 480p video resolutions as well.
    3 USB 2.0 ports
    All games support custom soundtracks.

Als ik het goed lees is het mogelijk dat de x360 op de een of andere manier het beeld zo manipuleert dat het op een 4 : 3 tv ook goed spelen is, hoop dan ook geen zwarte balken te zien!

Laatst bewerkt: 2 okt 2005
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klopt ... maar de standaard is bredbeeld ... dus je mist een gedeelte .. maar het blijft speelbaar

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Een klein beetje mis je maar, geen zorgen het is gewoon goed beeld.

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En iedereen gaat nog eens lekker beelden maken in zijn/haar favoriete formaat.
    De een 4:3, de ander 16:9, de ander weer normaal.
    Daarnaast krijg je ook nog eens dat de een logo van zender/ondertiteling in de zwarte balken plaatst, de ander eronder, waardoor je soms iets mist als het fullscreen gezet wordt.
    En dan krijg je ook nog eens clips met 2 kleine beeldfragementen naast elkaar, waardoor op een normale tv het beeld letterlijk half zwart is.
    Er moet gewoon een standaard voor komen anders is en blijf ik het ruk vinden.
    En die standaard komt er voorlopig nog niet aan en ook HD-TV zal hier nog problemen mee gaan krijgen, aangezien er diverse HD-TV's zijn/komen met elk hun eigen resolutie.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Standaard voor komen? Breedbeeld is een standaard, waarom denk je dat ze erin uitzenden? Het probleem is dat een land als Nederland nou niet echt aan het voortouw van nieuwe standaarden staat, dus blijven we lekker ouderwets bij de 4:3 standaard. 16: 9 is bewezen beter maar nee, onze omroepen weigeren nog grootschalig om fatsoenlijk uit te zenden. Een goede zender zend zowel 4:3, 16: 9 als HDTV uit, maarja dat is in landen als Amerika.

Zolang de tv zenders niet allemaal 16: 9 gaan uitzenden heeft ook niemand een drang om een superieure breedbeeld tv te gaan halen. Als ze dat nou eens corrigeren dan is ons kijkplezier ook veel beter. Ben trouwens allang blij dat er eindelijk eens schot komt in digitale televisie. Laten we hopen dat het vanaf hier bergopwaarts gaat en dat heel misschien zelfs de publieke omroep 16: 9 gaat uitzenden.. dat zou nog eens een wonder zijn! Of nog beter, dat ze gewoon alle omroepen verplichten om pvd eens 16: 9 te gaan uitzenden.

HDTV heeft trouwens een standaard. In europa nog niet maar in Amerika wel, de resolutie klopt vaak niet met de native standaard van hdtv maarja dat is de prijs die je betaald voor een goedkopere lcd televisie. Scheelt trouwens maar enkele pixels dus zo erg is dat nou ook weer niet als je toch al zwarte balken in dvd's gewend bent. Ow en om de vraag te beantwoorden, de Xbox 360 kan, zoals het hoort, wel gewoon in alle formaten weergeven dus je kan nog steeds met je 4:3 tv gamen, al mis je dan natuurlijk wel een fors stuk van de beleving.

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En daarom heb ik voorlopig nog geen behoefte aan een nieuwe tv. :)

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Ik las overigens (weet niet meer waar), dat er niet voldoende bandbreedte is om alles in HDTV uit te zenden. Als ze het maximale zouden benutten dan zouden we nog maar 5 kanalen hebben. Er is gewoon geen ruimte voor. Digitaal is de toekomst. Hopelijk een niet al te verre toekomst.

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    En er is nog een verschil, als je met een HD camera opneemt is het pas echt HD. Anders is het gewoon verbeterde kwaliteit, dus HD camera's moeten ook een standaard worden:9

18. xboxgamer21

xboxgamer21 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb pas een breedbeeld flat tv gekocht van 72 cm maare nu lees ik bijna overal dat je beter een hd tv ofzo iets kan hebben ik ben niet echt verplan om voor de 360 perce een hd tv te gaan kopen heb deze tv pas sinds mei ofzo iets weet iemand of het echt perce mot een HD tv

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hoef je ook niet perse te hebben
    De echte HD tv's zijn hier nog niet of nauwelijks althans te koop.
    Dat HD ready spul wat je nu overal zo'n beetje ziet staan haalt niet eens de resolutie die de 360 aankan.
    Weet niet alles ervan hoor maar wat ik gelezen heb zal de 360 tussen de 720p - 1080i aankunnen, het gros van de zogenaamde HD tv's die hier zijn gaan tot de 480.
    720 HD heb ik ook al wel gezien maar die zijn nog vrij duur en bij mijn weten zijn er nog geen 1080 HD tv's te krijgen hier (?), hoewel volgens mij heeft JVC net een 1080 HD op de markt gebracht.
    Zelf wacht ik dus met de aanschaf van een nieuwe tv tot de 1080i versie hier is en een beetje betaalbaar is.
    Het is dus zeker niet zo dat je perse een HD tv nodig zal hebben. Het enige is wel dat een 360 spel gewoon mooier oogt op een HD tv dan dat ie zal doen op een normale.

edit.
    In de HDTV thread kan je overigens veel meer info vinden over de hele HD kwestie.

Laatst bewerkt: 4 okt 2005
  20. combat_evolved

combat_evolved ChoppeR

Leuk Bevonden:
    0
    31. If my TV has a 4:3 aspect ratio, will I still be able to play games at full screen?

Of course you will. The Xbox 360 is compatible with both 16:9 (widescreen) and 4:3 aspect ratio TVs. Just make sure that you set the video settings properly so the Xbox 360 knows which type of TV you have.

bron : http://features.teamxbox.com/xbox/1245/Xbox-360-FAQs/p1/

xbox 360 faq van teamxbox dus.

gewoon full screen 4:3 en verder in het artikel staat meer info over het aansluiten op een pc monitor wat prima gaat met de vga kabel en gewoon de hdtv resoluties weergeeft mits je scherm die resoluties ondersteund. (meeste schermen zowiezo 1240x780 dus 720p.. )

Deel Deze Pagina