Probleem afspelen Battlefield 2

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WorkingTitle, 8 okt 2005.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Probleem afspelen games (battlefield 2)

Ik heb een interl pentium 3,0 processor.. 1GB ram en sinds kort een gefroce v9999/td 6800.

Ik draai battlefield 2, af en toe loopt hij vast bij het laden van een level bij 46% dat is heel soms. Maar ik heb heel vaak dat hij wanneer hij de map net heeft geladen vast loopt en mijn pc een PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP geluid maakt, redelijk hard en dat blijft maar door gaan. Als ik mijn pc dan reset is er niks, totdat ik battlefield 2 speel. Dit had ik niet voordat mijn nieuwe vid kaart erin zat.

Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij stopt bij 46% is dat niet vastlopen, dat hoort bij het laden. Gewoon even wachten en hij gaat weer verder. Kan inderdaad even duren. Over je andere probleem kan ik niet veel zeggen. Succes

3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook dat ie vastloopt. Ik heb een 6600GT (AGP) en een AMD Athlon 3000+ en ook 1gb geheugen. En na een bepaalde tijd tijdens het spelen blijft hij hangen en gaat hij het geluid loopen. Ik heb al ontiegelijk veel geprobeerd:

- alles op low settings
    - zonder geluid
    - nieuwe drivers/biossen voor cpu en videokaart
    - clean install (dus na een volledige windows reinstall)
    - alle verschillende versies van patches voor bf2

en toch blijft hij na laten we zeggen 10-30 minuten vast lopen, heb ook al gezocht naar iets in het spel dat het veroorzaakt maar het lijkt echt volkomen random. Andere spellen (FEAR bijv.) hebben nergens last van en kan ik onberkt spelen. Ik heb echt geen flauw idee waar het aan ligt behalve dat het haast wel het spel zelf moet zijn...

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @Kenneth,

Je zou even een aantal dingen na kunnen lopen: Zit je videokaart goed vast in het AGP slot? Wat zijn de temperaturen van de processor, videokaart en in de behuizing zelf? (Speedfan).

Het lijkt alsof een bepaalde temperatuur (die is ingesteld in het bios) wordt overschreden, en dat het systeem dan alarm geeft. Na een reset worden alle onderdelen amper belast, dus dan dalen de temperaturen ook weer.

Heb je dit ook met andere games of programma's?

5. SupahMaster

SupahMaster Guest

Misschien ligt het aan de drivers van je Videokaart??

6. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ben net btw nog iets tegen gekomen, daar schijnt het dat punkbuster de boosdoener is omdat deze niet update. Even googlen naar crash+bf2+punkbuster Voor mij werkte het helaas niet, maar ja ik krijg het spel in singleplayer mode niet eens normaal werkend het is gewoon 100% zeker dat als ik ga spelen dat hij na een tijdje vastloopt... :mad:

Bij mij is het de voedig plus temp trouwens niet. Mijn cpu komt nooit boven de 40 graden en me videokaart wordt lang niet zo warm als bij bijvoorbeeld 3d Mark of Fear.

7. Miracle NL

Miracle NL Guest

Battlefield 2 zuigt *)

8. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    kenneth: zit de molex connector wel op je kaart aangesloten??

9. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok thnx, probleem opgelost. 8) Zeer nuttige bijdrage.
    Maar molex lijkt het mij niet aan te liggen want dan krijg je ook meldingen in windows zelf, though even checken kan natuurlijk nooit kwaad :)

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens het EA forum schijnt het te komen doordat alleen de PCI-E modellen uit de 6600 serie worden ondersteunt. Dat lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk aangezien het hier wel werkte op een 6600 GT AGP. Tenminste er lopen daar een aantal members te verkondigen dat het zo is.

Edit//

In de handleiding staat de 6600 GT AGP er wel bij als ondersteunt :)

Maar er zijn veel mensen die hetzelfde probleem hebben, dus dat BF2 vastloopt na 5-30min spelen. Dit is al sinds de release zo en is tot op heden nog niet opgelost. Ik ben bang dat je moet wachten op een hot-fix voor patch 1.03 of todat de volgende patch uitkomt.

11. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok. Maar het vreemde wel is dat ik op mijn vorig systeem met dezelfde 6600GT AGP (proc was Athlon XP) geen last er van had... Maar kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik wacht het wel af en hoop dat er ooit nog een werkende patch komt voordat deeltje 3 uit komt. ;)

12. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Ik weet nix over al die shit.. molex connector enz :p

Btw vandaag bij Flight SImulator 2004 selfde probleem. Het gebeurd niet heel vaak.. nu 1op de 3 keer dat ik een vlucht heb ofso.

Maar het is niet mijn voeding ?
    Als ik wat moet doen, graag uitleggen zodat ik het snap :+

EN die tempratuur enz heb ik ok geen verstand van.
    Zegt dit wat miss :

Edit-- huh ik doe edit en set die hem hieronder ook.

13. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Ik weet nix over al die shit.. molex connector enz :p

Btw vandaag bij Flight SImulator 2004 selfde probleem. Het gebeurd niet heel vaak.. nu 1op de 3 keer dat ik een vlucht heb ofso.

Maar het is niet mijn voeding ?
    Als ik wat moet doen, graag uitleggen zodat ik het snap :+

EN die tempratuur enz heb ik ok geen verstand van.
    Zegt dit wat miss :

14. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ene kabeltje wat je in je videokaart doet is de molex connector. Zit er dus in. Temperatuur zie ik niet echt terug op het plaatje :+.

Wat voor voeding heb je (hoeveel watt, wat is het merk). Ik gok namelijk dat deze te zwak is. Je kunt trouwens niet op de PC zien welke voeding het is, dus je moet ff op de voeding zelf kijken.

15. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    300wat voeding ATX P4 staat erop

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat staat op de zijkant van de voeding? Als het goed is staan er op die sticker nog meer getallen:

[plaatje]http://www.tomshw.it/guides/firstlook/20050119/images/sb77g5-psu_1.jpg[/plaatje]

Het gaat hier om de getallen die op het plaatje bij DC Output staan onder +12V, +3.3V en +5V. In dit geval respectievelijk 16A, 18A en 19A. Wat staat er op jouw voeding?

In principe zou een 300W voeding voldoende kunnen zijn, mits deze van een goede kwaliteit is. Maar aangezien je niet echt een merk terug kan vinden op je voeding, ben ik bang dat je voeding te zwak is.

17. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Ik had dat van 300wat enz van het aankoop bewijs.. waar the fuck sit dat kaartje dan ?

Zijkant van de voeding, in de pc ?

zeker een n00b vraag 8)

edit : grapje zie dat het in me pc zit.. ff kijken

18. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Ok er staat boven Maxpower

Model Max power
    | |
    PL-200 200W (+3.3v) 14a max 125 wat ---- (+12v) 10a ----- (+5v) 2a
    PL-230 230W 14a max 135 wat 10a 2a
    PL-250 250W 16a max 145wat 13a 2a
    PL-300 300W 20a max 180wat 15a 2.5a
    PL-350 350W 20a max 200wat 15a 3a
    PL-400 400W 20a max 200W 15a 3a

Ik had het over een 300wat dus ik denk dat het deze is :

PL-300 300W 20a max 180wat 15a 2.5a

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De +3.3V en +12V lijnen zijn te zwak. Een Pentium 4 3,0GHz processor heeft al minimaal 16A nodig op de +12V lijn. Welke videokaart had je voor deze in je pc zitten? Een Geforce 6800 vraagt namelijk aardig wat van je voeding!

Dus daar zit het hem in, je voeding is te zwak om én een P4 3,0GHz op volle kracht te voeden én een Geforce 6800.

Dit is een goede kwaliteit voeding voor een relatief laag bedrag: Tagan 330W.

Deze voeding heeft 18A op de +12V lijn en 28A op de +3.3V en +5V lijn.

20. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.176
    Moeilijk installeren zoon voeding + oude eruithalen ?

Deel Deze Pagina