Ik snap je probleem denk ik wel. Het is mij ook opgevallen dat het per spel (en volgens mij ook per TV) verschillend is of het beeld zegmaar goed gecentreerd op je TV wordt weergegeven....erg irritant soms, ze zouden dat eens gewoon allemaal gelijk moeten trekken
Voorbeeldje : Halo 2 en Dead or Alive Ultimate worden gewoon full-screen weergegeven, bij MGS2 : Substance heb ik aan beide kanten 2 zwarte balkjes. De Xbox doet dit over het algemeen op mijn TV wel beter als de PS2, de interface is namelijk gewoon full-screen en de meeste spellen ook (vooral de wat nieuwere dus)....waar mijn PS2 menu sowieso al niet goed wordt gecentreerd, en de meeste PS2 spellen dus ook niet. Zodra ik echter een DVD aanzet op mijn PS2, net wat je zegt, gewoon full-screen en goed gecentreerd 
Ik denk dat je hier vrij weinig aan kunt doen, gelukkig hebben de meeste games tegenwoordig een optie in het menu zitten waarmee je het beeld naar wens kunt centreren.....maar echte full-screen weergave zit er blijkbaar niet altijd in, dit is dus afhankelijk van je spel(computer) en je TV. Oude spellen bijvoorbeeld hebben meestal niet zo'n optie in het menu zitten, en dan zul je het gewoonweg moeten doen met een eventueel jah....niet goed gecentreerd beeld
Ik ben het met je eens dat het leuker was geweest als ieder spel gewoon uit zichzelf goed wordt weergegeven, op welke TV dan ook.....helaas is dit niet zo, je bent dus ook echt niet de enige
Zolang een spelletje maar wel gewoon speelbaar blijft (dus ookal ist beeld niet goed gecentreerd, je wel gewoon alles op het scherm kunt zien snap je) is het een kwestie van ff wennen.....int begin kon ik me er ook aan irriteren, maar nu benk eraan gewend zegmaar 
Overigens over die RGB Scart....als je de Advanced Scart Cable in de RGB Scart ingang van je TV plugt (meeste Europese TV's hebben 2 Scart ingangen waarvan er minimaal eentje RGB ondersteunt, zie de handleiding van je TV voor meer info) komt het er feitelijk op neer dat je gewoon veel scherper en mooier beeld hebt. Simpel gezegd : de Advanced Scart Cable zorgt onder andere voor een mooiere beeldkwaliteit als je hem in de goede ingang plugt, in vergelijking met een gewone Scart kabel
Laatst bewerkt: 11 okt 2005