tv problemen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door smartegg, 10 okt 2005.

1. smartegg

smartegg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand me kan helpen, graag. Heb net xbox boven op simpele stereotv aangesloten....beneden xboxen (snif) kan niet meer. Tot nu toe alles goed en werkend, heb zelf advanced scart (maar dat maakt volgens mij niet uit), maakt dat sowieso wat uit?

Goed probleem: Zie dat bij sommige spellen (onafhankelijk van formaat) er aan de zijkant ongeveer een halve centimeter (in de lengte) beeld wegvalt. Bv, bij pariah of supermonkeyball. Bij het Xbox scherm demo's van Xboxmag of FarCryinstincts doet hij dat weer niet dan heb ik wel volledig beeld.
    Ik weet het niet meer, volgens mij ligt het niet aan de tv (goedkoop 200 euri finlux) dvd's draait tie perfect.

Inmiddels wat zitten klooien met scarts.....als ik de originele xboxscart gebruik dan heb ik aan 2 kanten een stuk eraf.....brrrr super irritant. Als ik mijn advance scart gebruikte ik alleen eigenlijk in combi met audioset...etc.etc.erin stop alleen aan de rechtse kant.....vreemd. Het is, zoals boven beschreven ook niet bij elk spel. Dus nu ben ik ergens de term "rgb" scart tegengekomen, moet ik die dan gebruiken? Wat is het verschil.

Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  2. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Moet je ff bij de instellingen kijken van je xbox (dus zonder cd aanzetten), dan kan je het formaat van het beeldscherm wijzigen....als dat niet werkt weet ik t ook niet.

_0/

3. smartegg

smartegg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik al gedaan....(je bedoelt breedbeeld, letterbox etc......) had ik al gedaan, helpt niet.

4. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    miss een stuk van je tv er afzagen}:]
    maar wat maakt het nou weer uit daar let je tog nie op als je aan het spelen bent

5. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Komt door die Westervoortse vibe. Altijd narigheid in dat durpske ;)
    Dan toch maar weer kansloos rondhangen in de Wyborgh als het echt zo'n probleem is...

Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  6. Koffie mok

Koffie mok Guest

Ik heb het zelfde met Burnout 3

7. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een nuttige bijdrage voor de oplossing van het probleem :p

_0/

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je probleem denk ik wel. Het is mij ook opgevallen dat het per spel (en volgens mij ook per TV) verschillend is of het beeld zegmaar goed gecentreerd op je TV wordt weergegeven....erg irritant soms, ze zouden dat eens gewoon allemaal gelijk moeten trekken :confused:

Voorbeeldje : Halo 2 en Dead or Alive Ultimate worden gewoon full-screen weergegeven, bij MGS2 : Substance heb ik aan beide kanten 2 zwarte balkjes. De Xbox doet dit over het algemeen op mijn TV wel beter als de PS2, de interface is namelijk gewoon full-screen en de meeste spellen ook (vooral de wat nieuwere dus)....waar mijn PS2 menu sowieso al niet goed wordt gecentreerd, en de meeste PS2 spellen dus ook niet. Zodra ik echter een DVD aanzet op mijn PS2, net wat je zegt, gewoon full-screen en goed gecentreerd :)

Ik denk dat je hier vrij weinig aan kunt doen, gelukkig hebben de meeste games tegenwoordig een optie in het menu zitten waarmee je het beeld naar wens kunt centreren.....maar echte full-screen weergave zit er blijkbaar niet altijd in, dit is dus afhankelijk van je spel(computer) en je TV. Oude spellen bijvoorbeeld hebben meestal niet zo'n optie in het menu zitten, en dan zul je het gewoonweg moeten doen met een eventueel jah....niet goed gecentreerd beeld :confused:

Ik ben het met je eens dat het leuker was geweest als ieder spel gewoon uit zichzelf goed wordt weergegeven, op welke TV dan ook.....helaas is dit niet zo, je bent dus ook echt niet de enige ;) Zolang een spelletje maar wel gewoon speelbaar blijft (dus ookal ist beeld niet goed gecentreerd, je wel gewoon alles op het scherm kunt zien snap je) is het een kwestie van ff wennen.....int begin kon ik me er ook aan irriteren, maar nu benk eraan gewend zegmaar :)

Overigens over die RGB Scart....als je de Advanced Scart Cable in de RGB Scart ingang van je TV plugt (meeste Europese TV's hebben 2 Scart ingangen waarvan er minimaal eentje RGB ondersteunt, zie de handleiding van je TV voor meer info) komt het er feitelijk op neer dat je gewoon veel scherper en mooier beeld hebt. Simpel gezegd : de Advanced Scart Cable zorgt onder andere voor een mooiere beeldkwaliteit als je hem in de goede ingang plugt, in vergelijking met een gewone Scart kabel :)

Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem ook regelmatig, stoor me er niet aan, en de oplossing van Zero, is gewoon het beste, er aan wennen, en in sommige spellen het beeld centreren.

10. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hetzelfde (probleem). Volgens mij komt het door de advanced scart kabel. De resolutie veranderd dan namelijk naar 720 bij 520 pixels (zoiest, ik weet het niet precies) inplaats van 640 bij 480. De spellen met zwarte balken zijn dus de spellen die maximaal 640 bij 480 aankunnen. Vaak de wat grotere titels, zoals Halo2 en Facry Instincts, kunnen deze resolutie wel aan.

Probeer je xbox maar eens aan te sluiten met je standaard kabels en kijk of je dan nog steeds zwarte balken krijgt.

Btw: Ik heb dit heel erg met Beyond Good & Evil, dan heb ik een mega klein schermpje.

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jij post nuttig wil je zeggen. |:-

Anyway, mensen die niets zinnig te posten hebben: post dan niet.
    Zelf vind ik het ook irritand als je een zwarte balk aan de zijkant ziet. Soms kan je bij spellen het beeld verplaatsen om het weer te fixen. Heb ook wel eens dat ik het spel even opnieuw moet opstarten, waarna het beeld weer goed is.

Deel Deze Pagina