hallo, Ik moet voor Maatschappijleer een film maken over de invloed van massa-media op de samenleving, heel leuk en aardig, maar nu kom ik bij de docent en probeer een camera te reserveren.. alles gaat goed tot hij zegt: " hij is alleen wel analoog" ik had iets van erm... hoe moet ik hem nu gaan bewerken dan, want er zit geen kabeltje bij voor naar de PC Ik heb helaas nog geen info over de camera, omdat ik hem morgen pas krijg. maar weten jullie misschien een methode om die camera toch op je PC aan te kunnen sluiten? alvast bedankt
Als je een tv-capture kaart hebt kan je analoog opnemen op de pc. Dit is zo`n kaartje: tv-capture kaart Dan sluit je een tulpstekkertje aan op de video-uitgang van de camera en op de video-ingang op het kaartje. Je hebt dan nog wel capture software nodig.
Ken je niet iemand in jouw familie die een DVD-recorder heeft. Camera hierop aansluiten en volgens de hele tape op DVD laten branden. De DVD kan je dan weer in de pc stoppen ( moet de pc natuurlijk wel een DVD-drive hebben ).
dit is misschien wel een goed idee . maar kost echter wel weer wat tijd want die kennis woont in Assen :/, maar misschien dat iemand op school er een heeft