1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oude HD eruit Nieuwe HD erin, Win XP installeren, Moeilijk?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 11 okt 2005.

  1. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Omdat me computer nu gewoon echt sloom loopt en ik me PC om bepaalde redenen niet kan formatteren wil ik een nieuwe HD in me PC zetten en de oude eruit halen en bewaren. Nu weet ik alleen niet heel goed hoe dat moet. Alles opnieuw installeren dus.

    Moet ik eerst beginnen met windows XP te installeren en wat moet ik allemaal backuppen van de oude PC? Moet dat op Cd of Diskette? Enz. enz.

    Zouden jullie me mischien willen helpen alvorens ik stappen onderneem?
    Het kan mischien nog ff duren voordat ik het ga doen maar wie weet hoe snel het gaat :)

    BVD,
    chris
     
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat veel sneller dan je denkt. Kies eerst een goed opslagmedium, zoals een externe hard-disk of een dvd. Cd's kan ook, maar hebben maar 700 mb opslagruimte. Diskettes zijn achterhaald en onhandig, en bovendien fragiel.

    Eerst maak je een back-up van alle bestanden die je wilt bewaren. Vergeet niet je internet favorieten en je outlook e-mails. Als je alles hebt ge-backupt, formatteer dan de pc, rechtermuisknop @ station C.

    Hierna installeer je windows opnieuw, waar je wel een aantal dingen moet kiezen bij de setup wat ik zo niet weet(het gaat bij mij bijna vanzelf).

    Het kan op vele manieren, maar deze ietwat ouderwetste manier gebruik ik!

    Waar je op moet letten is dat je, als je na de windows installatie alles gaat terugzetten, ook de drivers installeert van je moederbord, video- en geluidskaart. Ook handig is om in een kladblok bestandje alle programma's te zetten die je eerst op de pc had, zodat je niets verliest!
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou voor het gemak het volgende doen:

    Je sluit de nieuwe harde schijf aan naast de oude schijf. Dan begin je inderdaad met het installeren van Windows XP op de nieuwe schijf. Wanneer Windows is geinstalleerd, kan je vanaf de nieuwe schijf alle bestanden op de oude schijf benaderen. Dan zet je de bestanden die je wilt bewaren gewoon over, kwestie van slepen :cool:. Als je instellingen uit bepaalde programma`s wilt exporteren (Outlook e.d. en eventueel mailtjes) moet je dat wel even vanaf de oude schijf zelf doen.
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0

    _O_ ik was even vergeten dat hij een nieuwe HD had:eek:
     
  5. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ok :)
    Bedankt. Dit ga ik proberen :)

    EDIT:

    Er staan trouwens een paar fouten op deze PC (spyware enzo wat ik er niet vanaf kankrijgen) gaat dat dan niet verder op die andere schijf?
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat risico loop je wel. Voordat je dan bestanden gaat overzetten zou ik even een goede virus/spywarescanner installeren op je nieuwe schijf en dan even de oude schijf scannen. Vaak infecteren virussen en spyware de scanners op de bewuste schijf zodat ze niet gevonden kunnen worden.
     
  7. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    tjah, het ligt er aan wat je wilt gaandoen, als je de oude niet meer wil gaan gebruiken zou (ik) hem er gewoon nieuwe er bij doen, dan detecteerd die hem, dan moet je hem x formateren en een medium toeweizen dan moet je die oude afsluiten en de nieuwe alleen laten (gwoon kabel er uit trekken) dan weet je zkkr dat je je bestanden niet kwijt raakt. dan installeer je windows op de nieuwe hdd, dan doe je later de oude er bij en kan je de bestanden overzetten (zo heb ik het wels gedaan) je kan ook gewoon zoals al gezecht is een mail naar jezelf sturen of cd's maken!!

    gl
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe dan is wat ik zei ;).
     
  9. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Jah sorry Danger :). Ach jah ik ga nu wel voor een nieuwe HD :) CCleaner gebruik ik wel ff :)

    En Arjan dat zal ik doen. Heb nu Hitman pro MCafee en Ccleaner :) Dat is wel het beste wat ik kan vinden
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Met CCleaner ga je dat niet oplossen ;). Mja, als het ook op je nieuwe HD overgaat, kan je het alsnog doen, dus zo'n probleem is 't niet.
     

Deel Deze Pagina