[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan inderdaad een kabel van je router naar je xbox trekken :)
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hij vraagt of hij van de computer boven een kabel kan leggen. ;)
    Dit kun je dus beter niet doen. Dan heb je na een router, nog ICS. Dat werkt 99% van de gevallen niet of nauwelijks.

    Je kan ook gewoon een gaming adapter kopen...
     
  3. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    en hoe duur is dat?:p en hoe werkt dat?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie deze wireless thread ... de prijs hangt af van je router

    deze thread is bedoeld voor een ander probleem :)
     
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste Mensen,

    Ik heb sinds kort een router. Ding werkt perfect maar nu kom ik erachter dat ik mijn beste maat niet meer kan joinen en hij mij niet meer.

    Ik heb al een beetje in deze thread gekeken en ook iets gelezen over DMZ. in deze optie kan ik het volgende doen:

    To put a computer in the DMZ, enter the last digits of its IP address in the field below and select "Enable". Click "Submit" for the change to take effect. (edit) inmiddels heb ik mijn xbox in de DMZ toegevoegd als het goed is.

    Moeter jullie nog bepaalde waardes weten?

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  6. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar Settings, Network Settings, en druk op Connect. Druk daarna op Y en post gewoon alle waardes :)
     
  7. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    W: 0000/000B
    X: 0000/F001
    y: 00A8/4860
    z: 0000/0000

    190 ms / P 17/25

    MT: 1
    IC: 1
    NT: 1

    Ik heb wel eens iets gehoord over poorten open zetten, hoe werkt dat percies?
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Welke waardes moeten / mogen niet gelijk zijn dan?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    allemaal 1

    Maar firstblitzer heeft last van packet loss .... je kan geen poorten meer open zetten ... het enige wat je kan doen ... niet downloaden tijdens het gamen ... kabels vervangen en klagen bij je provider

    de p waarde moet 20/20 zijn of 20/21
     
  10. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks fardo, zal ook aan die maat van mij vragen of hij ook last van packet loss heeft. Welke kabels moet ik trouwens vervangen? Alleen die van mijn router naar de xbox of ook nog andere. En waar haal ik goede kabels vandaan?

    Als ik klaag bij mijn provider doen ze er dan ook wat aan? Als ik meld dat ik last heb van packet loss weten ze dan genoeg? Volgens mij heb ik die flikkers van planet laast aan de telefoon gehad omdat mijn laptop niet op internet wou. Toen ik melde dat ik een router had wilde die gozer me niet meer helpen, dat is de standaard procedure ofzoiets :{
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Verwissel eerst even de kabel van de pc met die van de xbox. Kijk dan of je nog steeds last hebt van packetloss.

    zo:
    - ja: Probeer het eens met andere/nieuwe kabels.
    - Nee: Vervang die ene kabel.

    Als je de kabels vervangen hebt, en je hebt er nog steeds last van; wordt het tijd voor een belletje richting Planet. Niet zeggen dat je een router hebt maar vragen of ze de lijn even door kunnen meten.

    Succes :)
     
  12. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb al gebeld naar planet en die hebben me laten bellen richting KPN, die gasten hebben allerlei problemen en gaan me terug bellen.

    bij een maat van me die hetzelfde probleem heeft hebben ze al teruggebeld en hebben ze de lijn al doorgemeten. Volgens hun was alles goed, lekker makkelijk :{

    Hij heeft zijn kabels al vervangen dus daar ligt het niet aan. Ik wacht nog steeds op een telefoontje van KPN, ben benieuwd.

    Kunnen ze trouwens zomaar zeggen, nee hoor we hebben de lijn doorgemeten en er is niks aan de hand. Ik bedoel hoe weet je nou dat ze dat echt gedaan hebben.

    Zijn er meer mensen met planet/kpn die hier last van hebben (package loss)? Kan ik ook om een website i.p.v. mijn xbox checken of ik last heb van package loss?

    Net KPN aan de lijn gehad, voor zover hun weten is alles goed. Die eikels kijken gewoon of ik goede snelheden heb en dan is het voor hun goed zat. die gozer wist volgens mij niet eens wat package loss was :{ .

    Volgens hun is het dus niet zijn probleem en kunnen ze er verder niks meer aan doen. De enige optie is dat ik een monteur kan bellen volgens hun. Hoe kan ik eigenlijk aantonen dat ik package loss heb?
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  13. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik heb het ook (gehad) en ik heb planet.. Ik heb geen flauw idee wat het nou uiteindelijk was.. Als ik via network settings mn waardes nog eens opzoek zijn ze hetzelfde als toen ik het probleem nog wel had..

    Ik heb iig alle poorten opengezet op elke manier die ik kon verzinnen, mn xbox instellingen handmatig gewijzigd, mn xbox ook nog eens in de dmz zone en ik weet niet meer wat allemaal nog meer, maar het heeft geholpen
     
  14. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen,... ik geef het bijna op. Ik heb problemen om 1 a 2 friends te verstaan of te joinen met een Xboxlive game. Helpdesk van Xbox gebeld. Die hadden het over het bekende y,y,y,y, druk methode om de NT mode te controleren. Resultaat.... soms zit ik op NT3 en soms op NT1. Vrienden van me op NT2 of 1. Vraag me allemaal niet wat het is.

    Ook kreeg ik als tip om port forwarding te doen. Port 88 en 3407 open gezet naar het IP address van mijn Xbox op mijn Zyxel 2602 prestige modem/router. Dit loste het probleem niet op. Daarna ports verwijderd en op advies 'Upnp' aangezet. Universal plug and play met enable configuration changes. Ook dit lost het probleem niet op. Hoe vind je trouwens het IP address van je Xbox.

    Ik weet het niet meer. Andere router nemen? Zonde want ik gebruik Tiscali family met telefonie dus wil ik mijn telefoon aangesloten houden. Heeft iemand nog tips of ideeen. Kan ik mijn modem NT1 forceren? Moet ik bv een andere aansluitmanier zoeken..... ik weet het niet meer. Heeeelp :D

    Is dit probleem anders misschien verholpen als de 360 komt?
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ze hebben inderdaad gelijk dat je firewall teveel blokkeerd.

    Geef je xbox in je router een statisch IP adres en zet dat adres dan in de DMZ. Hier let je firewall dan helemaal niet op.
    Laat je vrienden hetzelfde doen zodat zij ook altijd een NT1 waarde hebben.

    Dit zou het op moeten lossen.

    PS: als je de DMZ niet kan vinden, kijk altijd even in het boekje. Er staat wel iets over in :)
     
  16. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals ik al verteld heb is er door mijn xbox packet loss geconstadeerd. Echter zegt KPN na allerlij metingen te hebben gedaan dat alles het gewoon correct doet. Ik heb al de kabel vervangen van mijn modem naar de xbox, maar dat maakt niks uit.

    Nou wil ik ook de kabels vervangen van mijn modem naar NT1/ splitter en weet ik wat voor troep. Echter zijn dit geen UTP kabels, welke kabels moet ik hiervoor aanschaffen?

    Weet iemand anders nog een andere manier om via de PC te meten of je last hebt van packet loss?
     
  17. Sjotime

    Sjotime Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt.... ik zal deze tip gaan uitvoeren. Twee vraagjes echter. Moet ik gewoon een IP adres verzinnen? En moet ik dat verzonnen IP adres ook aanpassen als zijnde het nieuwe IP adres in mijn Xbox via mijn dashboard / network settings / ip adres?

    Ik heb firewall uitstaan trouwens of bedoel je de firewall op mijn router... daar heb ik niet naar gekeken. Bij Upnp staat dat ie de firewall moet passeren. Moet ik alsnog een statische route doen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke route heb jij? heb je het probleem ook als je geen router gebruikt?
     
  19. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Yep zonder router hetzelfde probleem. Wel vreemd is dat ik soms 20/22 heb en soms 17/22 of 17/25.

    Ik zal op verschillende tijdstippen eens gaan meten.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb dan ligt het toch aan kpn ... ze moeten de lijn nog een keer doormeten .. en desnoods vermeld je dat je ze anders in gebreken steld .. dan kan je het contract per direct opzeggen en kan je je geld terug krijgen (zie uitspraak ombudsman) ...
     

Deel Deze Pagina