Xbox 360: Wie heeft hem al gereserveerd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaZZ, 10 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Nee, de haven betaalt steeds minder joh...:+
     
  2. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    }:]
     
  3. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Hehe,ik kwam vandaag tot de ontdekking dat ik sinds Januarie geen koutoeslag heb ontvangen.
    Ik krijg dus bij mijn volgende salaris dit met terugwerkende kracht betaald.
    Ongeveer 600 euro netto haha.

    Xbox 360,here i come :p
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de pre-order kit gepre-ordert! _O_

    :+
     
  5. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Nice.. financiele meevallers zijn altijd lekker.. ik wacht ook nog steeds op mijn meevallers:+
     
  6. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1

    WTF koutoeslag wat voor werk doe je dan in een koelcel o.i.d.?
     
  7. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht nog steeds op belastingteruggave over 2004.
    Is rond de 1600 euro en die takkewijf van hun zegt hele tijd: heb geduld, het komt eraan...is nog in behandeling.
    Is al bijna 2006...
     
  8. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij krijg je er dan rente over
     
  9. M&M

    M&M Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Interpreteer het zoals je zelf verkiest.

    17/10/2005

    In verschillende media hebben topmannen van Microsoft de retail gewaarschuwd voor mogelijke tekorten die kunnen ontstaan bij de lancering van de Xbox 360. Maar volgens Paul Naber, group manager retail van Microsoft, geldt er voor Nederland geen waarschuwing. "We proberen genoeg voorraad te verschepen voor het eerste weekend. Het aantal consoles dat voor Nederland beschikbaar is, lijkt goed te zijn, maar het is ook weer geen vetpot." Het zou Rishi Kartaram, directeur van GameWorld distributie, echter verbazen als Microsoft wel gaat voldoen aan de vraag. "Aangezien het de eerste wereldwijde lancering is, was het te verwachten dat er een tekort zou optreden."

    In een tijdsbestek van drie weken wordt de Xbox 360 wereldwijd in de Verenigde Staten, Europa en Japan gelanceerd. Totnogtoe zat er altijd veel meer tijd tussen de lanceringsdata. In een interview met de BBC zei Peter Moore, hoofd marketing Xbox onlangs: "Er is een reden dat niemand geprobeerd heeft een console wereldwijd te lanceren en op dit moment beginnen wij er achter te komen waarom niet. "Paul Naber van Microsoft Nederland wil geen reactie geven op deze uitspraak, omdat hij niet weet hoe Moore dit bedoeld heeft. Ook kan hij niets zeggen over de hoeveel consoles die naar de Nederlandse retail verspreid gaan worden. Wel verklaart hij dat Microsoft voorzichtig is geworden sinds de lancering van de eerste versie van de Xbox. "We hadden toen vijf keer zoveel verscheept dan we verkochten en daar hebben we van geleerd", aldus Naber.

    Hype

    "Bij een lancering gaat het altijd zo, dat zal nooit veranderen", aldus Rishi Kartaram in een reactie op de uitspraken van de topmannen van Microsoft. "Op deze manier blijven producenten de hype vasthouden. Ondanks de irritatie die kan ontstaan bij publiek, retail en resselers, blijft elke keer de naam van de betreffende console genoemd worden." Paul Naber spreekt echter tegen dat een mogelijk tekort iets met tactiek te maken heeft. "Iedere producent heeft moeite om genoeg voorraad te hebben voor de lancering. Dat is niet alleen bij consoles het geval, maar ook bij consumenten elektronica, zoals tv's. Het is dus geen tactiek, maar het komt doordat je nooit van tevoren weet hoe snel je de productie op gang kunt krijgen." Volgens Microsoft ligt de oplossing voor dit probleem voor een gedeelte bij open communicatie naar de retail, zodat retailers weten waar ze aan toe zijn.

    Een andere oplossing van Microsoft is de pre-order-kit. "Door te indexeren hoeveel pre-order kits er besteld worden, krijgen we een goed idee over wat de vraag is naar de Xbox360", aldus Paul Naber. "De kit is echt een losstaand product met een eigen barcode. Deze kan worden aangekocht door de consument voor 40 euro. De klant krijgt dan alvast een T-shirt en de garantie dat er op dag één een exemplaar op te halen is in de winkel." Volgens Naber zijn deze pre-order-kits is al verscheept. "We versturen 70 procent van de totale voorraad kits en 30 procent houden we het eerste weekend achter. Vervolgens kunnen we precies zien hoeveel hiervan verkocht worden in de winkel. Aan de hand van de vraag berekenen we exact hoeveel consoles we daarna moeten leveren."

    Teleurstelling

    Een fenomeen waar retailers volgens Microsoft en GameWorld rekening mee moeten houden, is dat klanten verschillende winkels afgaan om te vragen naar de Xbox 360. Daardoor lijkt er meer vraag, dan er daadwerkelijk is. Verder zegt de directeur van GameWorld dat veel retailers meer bestellen dan ze in eerste instantie nodig omdat ze weten dat ze toch minder krijgen. "Dat aantal willen ze helemaal niet echt, want dan zitten ze met een probleem. Er zou teveel voorraad ontstaan en ze moeten in één keer een hoop geld neerleggen", aldus Rishi Kartaram. Naber weerspreekt dit. "Het verhaal gaat vaak rond dat retailers expres teveel bestellen, maar dat geloof ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat een retailer op die manier zaken doet", aldus de group manager retail. Volgens hem is het wel 'verschrikkelijk moeilijk' voor retailers om in te schatten hoeveel spelmachines ze moeten bestellen. Hij raadt verder aan voorzichtig te zijn met beloftes naar de klant om zo eventuele teleurstelling te voorkomen op de dag van de lancering.

    Bron digitailing
     
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben Elektromonteur en zit al bijna een jaartje nu op een groot project in inderdaad een koelcel.

    Normaal gesproken werken we nooit in koelcellen ofzo,maarja,het zijn barre tijden nietwaar haha.

    Toch leuk die centjes gratis en voor niks :)

    Oja,het is er maar -1 graden hoor,dus dat valt reuze mee.

    Angelo
     
  11. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Meesterlijk! 8)
     
  12. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjongejonge, die Naber snapt er ook niet veel van zeg, wat een sukkel! }:]
     
  13. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Meesterlijk }:] Trouwens wel vet dat je dichtbij de markt staat door actief lid te zijn op xbw :)
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Wat is het toch een sexy dingetje, die doos _O_ Die krijgt een speciaal plaatsje op me xbox :cool: Kan ik er de hele dag naar kijken :9
     
  15. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    is de verpakking al bekend dan?

    Of is dat de doos waar ze hem altijd op zetten voor een foto;)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  16. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Van de Xbox 360, ja.
     
  17. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Verpakking is al zeker bekend, sind leipzig is de verpakking bekend....

    [​IMG]

    Die is wel alleen van de premium verpakking, die core boeit mij niet en zou ik ook absoluut niet halen...
     
  18. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Core Systeem

    [​IMG]
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik zat vandaag op Teamxbox naar die plaatjes te kijken en ik snap geen zak van die stekkertjes eigenlijk...maar dat zien we 2 december wel 8)
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoelde die van de Pre order kit :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina