veilige modus!?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Joris, 19 okt 2005.

1. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    Ik zit sinds gisteravond met een probleem. Ik had mijn pc 'verkeerd' afgesloten waarna hij opstartte in de veilige modus. maar ik kan niet meer uit deze modus komen! ook als ik hem opnieuw opstart en ctrl indruk en dan 'normaal' selecteer start hij toch weer doodleuk op in die vervelende veilige modus! hoe kan ik terug naar de gewone modus!?
    alvast bedankt voor jullie hulp!

groeten Joris

2. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me dat er een proces probleem is zoek uit wat er als laatste is geinstalled o.i.d. en maak dat undone probeer dan nogmaals.
    Bij de veilige modus laad hij alleen de processen die nodig zijn om windows draaiende te houden dus bijv ook geen wormpjes o.i.d.

3. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    kan je even wat preciezer zijn? ik ben niet zo technisch met computers dus ik weet neit wat je bedoelt :p

4. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    oké misschien weet je wel wat je als laatste hebt gedaan voordat hij zo begon te lopen iets geinstalleerd bijvoorbeeld:D
    Dan maak je dat dus ongedaan.
    Als het dan nog steeds zo is is het wat anders. en zullen we even dieper moeten gaan kijken:D

Welke windows heb je trouwens

5. Joris

Joris JoRi$

Leuk Bevonden:
    0
    uhm k heb windows ME.. en wat ik geinstaleerd heb... pff moeilijk... mijn zus, moeder en pa zitten ook op deze pc.. dus miss hebben zij wat verkeerd gedaan :confused: maar kan k niet gewoon met 1 druk op de knop terug naar normale modus?

6. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij niet, maar ja ben dan ook geen systeem beheerder maar applicatie ontwikkelaar:D
    Wat je kan proberen is om hem eens helemaal perfect af te sluiten en niks op knoppen drukken maar gewoon laten opstarten kijken wat ie doet, weet niet of je dat al geprobeerd hebt
    (BTW ben niet echt een fan van ME en heb er dus ook niet veel mee gewerkt, wel krijgen gebruikers hiervan de meeste problemen)

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een heerlijke klassieke fout uit de 9x reeks (ja ME hoort daar ook bij).

Ga in veilige modus eens naar Start -> Uitvoeren en type daarin msconfig
    Nu krijg je een programmatje voor je neus, kies voor diagnostische setup, apply en dan ok en herstarten, in een goed geval krijg je dan je gewoone windows terug dan doe je er slim aan om eens CCleaner te downloaden en te controleren op problemen en een anti spyware programma zoals Hitman Pro.

Zodra je het weer aandurft (CCleaner en Hitman Pro gebruikt) moet je weer msconfig opstarten (ook al zit je niet in veilige modus) en even kijken of het rondje ipv bij diagnostisch staat nu op normaal staat.

Succes

Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  8. master_arnout

master_arnout Nieuwe Gamertag!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook systeem herstel proberen heeft bij mij gewerkt maar ik heb ik XP ik weet niet of het ook op ME zit

9. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit er vanaf ME op

Deel Deze Pagina