1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er zeker vet uit...

    Wel grappig dat hij een kleine lcd schermpje heeft en een beamer :)
     
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik koop zeker met de Launch de Premium Xbox 360. Dus die van 400 euro.
    Nu krijg (met bijleggen:)) ik van Sinterklaas dat JvC TH S-55 Dolby Surround Setje.
    Hierbij zou ik NORMAAL nog een Toshlink/optische kabel ÉN een Advanced Scart Kabel moeten kopen.
    Maar nu zit dus bij de Xbox 360 al een Optische Kabel/Toshlink?!?!!

    Dus hoef ik bij het Setje alleen een Advanced Scart Kabel te vragen om mijn Xbox 360 te kunnen laten werken met mijn Surround setje?!
     
  3. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb vanmiddag mijn Dolby Surround set aangesloten op mijn Xbox, alles werk goed.
    Alleen nu moet ik de kabels wegwerken, maar de kabels van de boxjes zijn te kort om ze op de plek te krijgen waar ik ze wil hebben. Is er een manier waarop ik die kabels kan verlengen?(ik heb een Creative Inspire GD580)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2005
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Nee hij heeft het over de opening, de `advanced scart` is dus standaard. Je moet alleen een toshlink kopen.
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ah, Nice :)

    Dus alleen de Toshlink kabel hoeft erbij, en ik kan mijn Xbox 360 aansluiten op mijn Dolby Surround System.
    Dus er zit ZEKER zo'n optische ingang op die scart aansluiting bij de Duurde versie?
    Want op http://www.xbox.com/nl-NL/xbox360/xbox360.htm
    Staan anderek kabels bij de CORE en Premium. Ik haal dus de DURE.
    Zit zeker zo'n aansluiting op dus :)
     
  6. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Op elke stekker van die 360 kabels zit een ingang voor een toshlink kabeltje. Het maakt niet uit of je dan de High Definition AV-kabel, VGA HD AV-kabel (VGA + RCA rood en wit) of de Advance scart kabel (RGB of het is die composiet aansluiting, er is geen plaatje van :confused:) neemt...
    Die ingang zit namelijk in de stekker die je in je xbox 360 moet pluggen.
    Maar ik dacht dat er bij die High Definition cabel ook een toshlink bij zat, maar dat is niet zo...
    Erzit een component en composiet aansluiting op (High Definition AV-kabel), dus als je als je je 360 op een gewone tv aansluit heb je niet het beste beeldkwaliteit, maar je kan altijd wachten op een Advance scart kabel omdat je nou niet verplicht ben om die te nemen om je xbox aan te sluiten op een surround set :)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2005
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Nice, Nice.
    Dan koop ik alleen het Toshlink kabeltje idd. Ga geen Advanced Scart Kabel halen, als ik die toch niet nodig heb.
    Zolang ik mijn Xbox 360 erop kan aansluiten is het goed, en als de benodigde kabels al in het Premium pakket zitten, is het oké.

    Heb zo'n zin nu in het weekend van 3/4 december :cool:
     
  8. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Niemand?
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet op een manier zonder dat je je garantie verliest. Je zal dan namelijk de kabels eraf moeten halen, verlening aan vast solderen en weer terug aan de speaker zetten. Daarnaast is je setje al niet van top kwaliteit dus extra kabel zat de kwaliteit verder ook niet ten goede komen.
     
  10. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn het gewoon aux snoeren??
     
  11. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laats de Z-5500 gekocht maar er zit geen optical kabel bij.
    Krijg je deze er nou bij de Xbox360 of niet.
    Moet ik um dan apart kopen?
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nope........optical zit er niet bij.


    kosten bijna niks die dingen....voor 15 euro ben je al klaar.
     
  13. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0

    niks is wel 35 gulden :9
     
  14. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft X360 een optical aansluiting?
     
  15. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    33 gulden my young apprentice:+

    we geven voor 400 euro aan consoles weer uit over een week of 4,voor 70 a 80 euro per game....dan kan 15 euro voor een kabeltje er wel af lijkt mij:)
     
  17. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    ja oke jij krijgt er dan ook wel wat voor gaat toch een laser doorheen voor digitale geluid?
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nee geen laser lol :+

    direct zit er een gat in mijn processor.
    het werkt wel op licht.

    de glasvezelkern verstuurd de data als lichtpulsjes door de kabel van bron naar decoder.
    haal de kant die je decoder ingaat maar eens los als je xbox aanstaat....je ziet dan een rood puntje oplichten.

    don't worry....het is geen laser en je wordt er niet blind van.
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je beter voor digitaal coax gaan of voor toslink (voor dvd-speler -> versterker)?

    'k Ben trouwens bij die jongen geweest met die mooie surroundset*) (zie vorige pagina). Wat was dat ontzettend mooi zeg! De speakers geven soieso een erg rustig mooi geluid, de bas is ontzettend diep en strak en in surround klinkt het echt ongelooflijk mooi. Echt gewoon prachtig! Ik had de 802's nog nooit gezien, maar ze zijn wel erg indrukwekkend (ook qua uiterlijk). Dit wil ik ook nog eens hebben staan_O_ .
    Het is eigenlijk wel geinig: als je daar binnenkomt en je ziet die speakers denk je echt dat je helemaal achterover gaat vallen van het geluid (en weggeblazen wordt door de diepe bassen), maar het is juist het tegenovergestelde:). De bas is helemaal niet hard en het klankbeeld is erg rustig. Dat kan je denk ik in surround als voordeel maar ook zelfs als nadeel zien omdat de sensatie van dat alles echt op je af komt een beetje weg is. Ik keek een stukje uit de matrix en dat klonk allemaal nog zo rustig dat je denkt dat je er best nog wel meer in mag zitten, alhoewel dit ook weer z'n mooie kanten heeft (misschien nog wel meer).
    Bij muziek was het echt het meest indrukwekkend. Heel mooi ruimtelijk, je zat er echt middenin.

    'k Heb ongeveer 2 keer naar die dvd-speler gekeken waar ik eigenlijk voor kwam:+ . Heb 'm wel gekocht en mag hem morgen in gebruikt gaan nemen. Ben benieuwd:).


    Mijn vader heeft trouwens een beamer van z'n werk meegenomen en die heb ik met een scherm van 1,2 meter breed werkend op m'n kamer staan. Pech dat ik geen lang s-video snoer had, dus hem gewoon met een tulpsnoertje aan moest sluiten (mét nog eens een verloop van s-video naar tulp), maar het was alsnog wel indrukwekkend! Je zag wel de gebreken van het snoer, maar toch. 1,20 meter is ook al voldoende op mijn kamer, vooral omdat het niet een van de hele dure beamers is en je dus de pixels gaat zien naarmate je het beeld uitvergroot.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  20. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Op sommige audioforums lees je dat members weer gaan overstappen op Stereo apparatuur. Stereoversterkers en cd spelers bijvoorbeeld...

    Maar waar zit het verschil in als je het vergelijkt met een surround versterker die je op stereo zet en een gewone stereo versterker ???

    En kan je trouwens ook je stereo en surround versterker op je zelfde front boxen aansluiten, of is dit niet verstandig :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina