Sinds kort doet mijn pc zeer gaar en ik wil dus graag mijn pc formatteren. Nu heb ik alle benodige software (drivers, installers, office 2003, etc) en uiteraard Windows XP (legaal verkregen). Nu heb ik Windows XP en office 2003 (cd1 en 2) netjes in een ISO bestand verkregen en de vraag is nu, hoe maak ik een cd die windows installeerd na het formatteren? Opzich weet ik wel een beetje hoe het moet, maar ik wil het graag zeker weten zodat ik weer lekker snel op men pc kan werken. Kan iemand dit beknopt uitleggen? Ik heb Nero 6 als brandprogramma. Bedankt voor de aandacht
met nero express kun je iso's branden.. weet niet precies meer hoe het moet aangezien ik nu alcohol 120% gebruik en ik die beter vind.
ja volgens mij wel.. heb nu geen nero meer op me pc.dus weer niet zo 1,2,3 hoe die menutje precies heten.. al ga je daar een btje mee kloten komt het vanzelf goed.
Mja ut probleem is natuurlijk dat ik het niet echt kan testen stel datk fout doe en formatteer men systeem. 2e kans krijg je dan niet
nou met iets branden kan jij je systeem niet formatteren hoor vriend.. tenminste dat is toch wat je wilt? een ISO file branden?
Hm misschien niet helemaal goed uitgelegd. Nadat ik men pc geformatteerd heb wil ik uiteraard windows enzo erop hebben. Daarvoor heb je een bootCD nodig. Hoe maak ik dus een windows installeer cd met het ISOtje dat ik heb.
je zegt trouwens ook dat je een legale windows versie hebt, maar hoe kun je dan een ISO bestand hebben?? lijkt me niet helemaal legaal! Maar goed.. als je dat iso bestand wilt branden moet je nero express gebruiken zoals ik al eerder heb gezegd!
Heb em van ma3d.com, een studentensite waarmee microsoft legale versies van XP distributeerd voor studenten. Kopen in de winkel is niet de enige manier tegenwoordig. Maar je moet de iso dus niet uitpakken gewoon direct op een cdtje branden en klaar? Geen boot disc maken ofzo...
je brand de iso file op een cdtje, dan test je hem ff door je pc opnieuw op te starten met de cd erin.. als het goed is dan zal hij opstarten van de cd, en dan kun je windows xp opnieuw installeren en formatteren.. zo heb ik het in ieder geval gedaan!
ik neem aan van wel.. ISO bestanden kun je gewoon altijd op die manier branden en als je ze dan in de cd speler van je pc doet, dan start ie automatisch op..
Hm als ik er die iso ingooi geeft hij aan dat ik beter een image cd kan maken, die doen maar dan he...
Als je nero gebruikt, kun je gewoon op openen drukken, dan kun je een image file selecteren (de desbetreffende ISO dus) en de rest gaat vanzelf.