USB Adapter voor draadloos internet werkt niet goed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tr@m$, 25 okt 2005.

1. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil graag draadloos internet aansluiten op mijn studentenkamer, ik heb dus een USB adapter gekocht van Sitecom, gewoon een hele normale van 29,95 die het ook goed doet, alleen niet op mijn PC. Hij knippert de hele tijd, verder heeft die wel automatisch het IP adres herkent maar valt die na een tijdje steeds weer weg.

Mijn computer is ongeveer 5 jaar oud, er zit dus USB 1.1 (of 1.0 op), ik (en meer mensen) denk dus dat dit de reden is, weet iemand hier iets meer van?
    Of kan het wat anders zijn? Voor de volledigheid: ik heb onlangs de PC geformatteerd en er Windows XP opgezet dus er zitten geen 'foute' programma's op.
    Ik kon al goedkoop aan een USB 2.0 kaartje kopen, die je in het PCI slot van je moederbord moet steken, maar die wordt niet herkend door mijn moederbord.
    Heeft iemand nog andere oplossingen?
    Is het bv slim om op een andere manier USB 2.0 er op te krijgen, of misschien toch een oudere adapter aanschaffen? Er zijn wel USB kaartjen/dingen die je met een kabeltje kan aansluiten, misschien werkt dat?

Laatst bewerkt: 25 okt 2005
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In principe zou het PCI-kaartje gewoon moeten werken. Heb je service pack 2 geïnstalleerd? USB 2.0 wordt namelijk pas herkent vanaf service pack 1.

Als het USB gebeuren allemaal niet wil lukken, zou je kunnen overwegen om een PCI wireless kaartje te kopen.

3. Tr@m$

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ik dat ga doen, dat lijkt mij minder werk dan USB installeren, moet ik alleen even kijken of ik het nog kan omruilen.
    Ik heb servicepack 1 er op staan

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Maar het USB 2.0 kaartje wordt in Apparaatbeheer ook niet als onbekende hardware herkent?

5. Tr@m$

Leuk Bevonden:
    1
    Nee helemaal niet, komt denk ik omdat mijn moederbord al 6 jaar oud is, of omdat dat kaartje fake is maar dat lijkt me sterk

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oke :).

Van wat voor 'n merk is dat PCI-kaartje eigenlijk?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het zelfde meegemaakt met een firewire-kaart.
    Had eerst een kaart met een VIA chipset maar de pc wou helemaal niet meer opstarten.
    Heb toen de kaart omgeruild voor een NEC chipset en deze werkte wel !!

Ontopic.

Welke software om een verbinding te maken gebuik je.
    De software die standaard in Windows/Linux zit of die bijgeleverd is op de cdrom ??

Heb hier zelf nu het volgende probleem.
    Gebuik ik voor mijn Linksys WMP54G PCI-kaart ( Windows XP Wireless Configuratie ) dan valt om de 30Min steeds de verbinding weg met de nieuwe Linksys WRT54G Wireless Router.
    Maar gebuik ik de software die bijgeleverd is op de cdrom van de pci-kaart dan heb ik een hele stabiele verbinding.

Met mijn oude 11Mbps wireless router + 11Mbps pcikaartje had ik nooit geen problemen.
    Het draadloze netwerk is in de 3 jaar nooit uitgevallen ( alleen bij een stroomstoring ).

Mijn zusje gebruik nog steeds een 11Mbps wireless USB Adapter op haar 5á6 jaar oude pc.
    Windows2000 installeerde de drivers en de speciale programma op de cdrom zorgt voor de verbinding.
    Het werkt perfect !!

Deel Deze Pagina