Win Xp password recovery.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JapYooStyleZ, 26 okt 2005.

1. JapYooStyleZ

JapYooStyleZ Guest

Ik heb hier een hewlet packard pc waarvan de admin passwords kwijt zijn.
    Het wachtwoord valt niet raden iig. Nu zou ik windows eroverheen mogen installeren maar het probleem is dat hij niet opstart vanaf cd. Dit zou je normaal gesproken kunnen instellen in de bios. Maar op deze pc is dat ook niet in te stellen in de bios. Nu hoorde ik dat er diskettes zijn waarmee je het wachtwoord kraakt van windows xp of die reset. Weet iemand hier iets over..?

2. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stuur dat kreng gewoon naar je dichtsbijzijnde pc winkel.. heb ik ook gedaan k ben zelf geen pc wizkid:p

3. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    percies en dingen die te maken hebben met kraken van programma's worden in dit forum niet besproken

Kan dus slotje op

//Closed

/Mod Laat dat maar aan de echte mods over...

-Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2005
  4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    bijdehandje

5. JapYooStyleZ

JapYooStyleZ Guest

idd.. :{
    en wij zijn dus een ict bedrijf.
    ze hebben hem dus al opgestuurd naar ons en dit is wat ermee moet gebeuren. Dus niet meteen zo gay reagere aub O-)

6. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0

jij bent lekker ontopic maar naar mijn idee kan hij closed

7. JapYooStyleZ

JapYooStyleZ Guest

maar goed dat jou mening niet belangrijk is :)

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    The Watcher, over wannabee mod gesproken....

rcies en dingen die te maken hebben met kraken van programma's worden in dit forum niet besproken

Dit mag hier best naar mijn weten. Je mag niet over illegale dingen praten. Maar ik zie dit nou niet echt als illegaal aangezien hij er ook een goede reden voor heeft.

Ik lees er regelmatig wel wat over.

Hier staan wat antwoorden, ik weet niet of deze antwoorden je helpen?

9. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel:

Pak een bootdiskette van windows 98 SE erbij (www.bootdisk.com)
    boot op met deze diskette (van diskette booten moet wel in de bios staan) met cdrom support
    knal je xp cd erin en type D: of wat de cdrom drive dan is en type install of setup en je kan windows opnieuw installeren.

Het lijkt me heel erg vreemd dat je niet in de bios van cdrom kan booten. Als je bedoelt dat er een "slot" op het bios zit dan moet je deze even verwijderen, dit kan meestal door de batterij er even uit te halen of iets dergelijks.

Laatst bewerkt: 26 okt 2005
  10. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de batterij uit je moederbord haalt, zorg dan dat je de onderkant niet aanraakt, ivm het leeglopen van de batterij

11. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goede informatie, hier is een linkje om je verder te helpen als je bios locked is:
    http://labmice.techtarget.com/articles/BIOS_hack.htm

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Het gaat er niet om of je on of offtopic bent hier...maar die hint begrijp je denk ik niet zo goed, dus zeg ik het maar in een taal zodat je het begrijpt:

Als je niets nuttigs te melden hebt hou dan je klep dicht en laat moderaten over aan mensen die moderator zijn. Voor de duidelijkheid, dat ben jij dus niet! _0/

Voor de rest geloof ik dat ik ooit eens las dat er programmatjes zijn om toch binnen te komen en het password te veranderen, maar ik weet niet of dat hier is toegestaan en meer informatie heb ik er ook niet over.
    Edit: op die site van errOr staat ook letterlijk als tip : "Use password cracking software". ze moeten er dus zijn...

Laatst bewerkt: 26 okt 2005
  13. Peanutnl

Peanutnl Halo3

Leuk Bevonden:
    0
    er zit een jumpertje op het moederbord dat ook wel eens wil helpen....
    zoek in de handleiding van het moederbord...

14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Wachtwoordje in de bios, wachtwoordje op Windows...hmmmm.
    Ik zou wel eens een aankoopbon willen zien van dit machientje.
    Of ben ik nu als enige een beetje achterdochtig?

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Das toch geen oplossing? Dan pay je weer like 30 euro ofzo om dat te laten fixen.

www.crackpassword.com kun je allerlei programmas downloaden, geen idee of Windows XP er zelf bij staat.

Moederbord/bios pswrd kun je "kraken" door een jumper te switchen of een dipswitch om te zetten (geloof dathet vaak 1 en 7 is, maar dat is moederbord afhankelijk). Batterij verwisselen is de laatste optie en moet je alleen doen als jumper/dipswithc niet werkt/niet mogeliujk is.

16. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13

Deel Deze Pagina